بازدید 7328

در مورد کمپ ترک اعتیاد چه میدانیم؟

کمپ های ترک اعتیاد، مراکز اقامتی هستند که مددجویان جهت ترک اعتیاد در دوره های تقریبی یک ماهه یا بیشتر در آن بستری می گردند.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 08 June 2021

در مورد کمپ ترک اعتیاد چه میدانیم؟

انواع کمپ ترک اعتیاد

کمپ های ترک اعتیاد شامل دو گروه می باشند:

  • کمپ های ترک اعتیاد اختیاری
  • کمپ های ترک اجباری

کمپ ترک اعتیاد اجباری

کمپ های اجباری نیز دو دسته هستند . کمپ هایی که توسط مراکز دولتی اداره می گردند و کمپ هایی که به صورت خصوصی اداره می گردند . قالبا معتادان متجاهری که توسط نیروهای انتظامی و یا شهرداری ها جمع آوری می گردند ، جهت ترک به این کمپ ها انتقال داده می شوند . هزینه های این مراکز تماما و یا بخشی توسط دولت تامین می گردد

کمپ ترک اعتیاد خصوص اختیاری

این نوع کمپ ها با مدیریت خصوصی اداره می گردند و جهت  تامین هزینه های خود ، مبالغی را با توجه به کیفیت و امکاناتی که در اختیار بیماران قرار می دهند ، دریافت می نمایند . مراجعه به این کمپ ها عمدتا داوطلبانه و به خواست خود بیمار و یا خانواده های آنها است .

تجربه نشان می دهد ، افرادی که بامیل و اختیار خود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می نمایند و از نظر روحی آماده پذیرش ترک هستند ، ترک راحتر و موفق تری دارند و احتمال بازگشت آنها به مواد مخدر بسیار کمتر از افرادی است که به اجبار ترک داده می شوند و این مصداق همان جمله معروف خواستن ، توانستن است.

مدت درمان در کمپ ترک اعتیاد

بیماران معتاد به مواد مخدر ، به تشخیص پزشک کمپ برای یک دوره حداقل 4 هفته ای در کمپ ترک اعتیاد بستری می گردند و در صورت نیاز به دوره درمان بیشتر ، این مدت می تواند افزایش یابد.

نحوه درمان در کمپ ترک اعتیاد

رایج ترین روش ترک در کمپ های ترک اعتیاد ، قطع ناگهانی مواد مخدر و استفاده بسیار محدود از دارو در چند روز اولیه ترک به جهت کاهش اثرات ناشی از ترک ، زیر نظر پزشک متخصص کمپ است . از آنجا که مصرف خودسرانه و بی برنامه این داروها در منزل می تواند باعث عوارض دیگری گردد لذا تجویز و دوره مصرف آنها حتما باید تحت نظر پزشک باشند .

چرا توصیه می گردد که بیماران در کمپ ترک اعتیاد اقدام به ترک نمایند؟

بیماری اعتیاد بیشتر از آنکه یک بیماری جسمی باشد ، یک بیماری روحی و روانی است . اقداماتی که جهت درمان عوامل روحی و روانی بیماران در هنگام ترک و یا بعد از ترک انجام می گیرد از ترک جسمی مهمتر است و اگر عوامل روانی و روحی بیماری همزمان با ترک جسمی ، شناسایی و درمان نگردند ، احتمال بازگشت فرد معتاد به مواد مخدر بسیار بالاست.

در مورد کمپ ترک اعتیاد چه میدانیم؟

چگونه فرد معتاد را راضی به ترک کنیم؟

در کمپ های ترک اعتیاد ، مشاوران ، روانشناسان و مددیارانی حضور دارند که با صحبت و مشاوره با بیماران ،تلاش می نمایند تا آسیب های روحی و روانی مددجویان را درمان نمایند و همچنین با دادن مشاوره به خانواده ها ، راهکارهای برخورد و رفتار با فرد معتاد را آموزش داده و کمک می نمایند تا انگیزه لازم جهت ترک به فرد معتاد داده شود.

همچنین در کمپ های ترک اعتیاد از مشاوره و کمک افراد موفق جامعه که زمانی خود گرفتار این بیماری بودند نیز استفاده می گردد و چون این افراد تمام شرایط روحی و جسمی این بیماری را تجربه نموده اند  می توانند مشاوران و مشوق های خوبی برای افراد برای ترک اعتیاد باشند.

یکی از مشکلات افراد معتاد ، انزوا طلبی و عدم ارتباط مناسب آنها با افراد جامعه و خانواده است . در کمپ های ترک اعتیاد با ایجاد برنامه های تفریحی ، ورزشی و فرهنگی که نیاز به مشارکت همگانی است ، آمادگی لازم جهت ساخت یک زندگی سالم و اجتماعی در بیرون کمپ فراهم می گردد.

شرایط اخد مجوز کمپ ترک اعتیاد

کمپ های ترک اعتیاد جهت فعالیت حتما باید از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت نمایند و جهت دریافت این مجوز باید شرایط و ضوابط خاصی را نیز دارا باشند.

داشتن مکانی با فضای مناسب و بهداشتی ، دارا بودن تیمی متشکل از پزشک ، مددیار و مشاورین تحصیلکرده و متخصص از لازمه های فعایت کمپ های ترک اعتیاد است.

همچنین افراد متقاضی جهت اخد مجوز در تهران و یا شهرستان ها باید سازمان بهزیستی شهر خود مراجعه نمایند و شرایط زیر را نیز دارا باشند

  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تأییدیه از حراست سازمان بهزیستی
  • گواهی عدم اعتیاد

جهت اطلاعات بیشتر در مرود مراحل ترک در کمپ ترک اعتیاد و همچنین دریافت مشاوره در مورد ترک اعتیاد به آدرس اینترنتی  www.rahebidari.com  مراجعه یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

  << کمپ ترک اعتیاد در تهران

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست