بازدید 5852
۶

سرانه پایین مصرف شیر در ایران

رئیس انجمن تغذیه ایران، سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات در کشورمان را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 06 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جلال الدین میرزای رزاز، با اشاره به وضعیت نگران کننده مصرف شیر و لبنیات در کشور، گفت: روند اصلاحی سرانه مصرف شیر که در سال‌های گذشته شروع شده و به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم در سال رسیده بود، متأسفانه در دو سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت شیر، روند نزولی پیدا کرد. به طوری که در حال حاضر به حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلو در سال رسیده، در حالی که سرانه مصرف شیر در کشورهای توسعه یافته حدود ۳۵۰ کیلوگرم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مشکلات اساسی کشور در شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی و تحریم مداخلات افراد ناآگاه و سودجو در امر سلامت و تشویق مردم به منع مصرف شیر به این مصیبت دامن می‌زند، برخی از افراد با دسترسی آزاد به تریبون‌های سراسری و ملی مانند صدا و سیما با انتشار این مطالب عوام فریبانه که فاقد مستندات و پایه‌های علمی بوده توانسته اند در خصوص مصرف شیر در جامعه تردید و دوگانگی ایجاد کرده و زحمات چندین ساله حوزه‌های مختلف علمی و اجرایی کشور در خصوص ترویج فرهنگ مصرف شیر را کم اثر یا بی اثر کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: هرگونه نظریه و تئوری علمی در هر زمینه‌ای باید مورد پژوهش‌های علمی و آکادمیک قرار گیرد تا بتوان به نتایج آن استناد کرد و لزوم تصویب قوانین بازدارنده توسط وزارت بهداشت و سازمان‌های ذی ربط در برخورد با این افراد ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته میرزای رزاز، یکی دیگر از عوامل مخرب در ترویج مصرف شیر حملات و هجمه‌هایی است که از خارج و داخل کشور به صنایع غدایی ایران می‌شود، پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه صنایع غذایی کشور به خصوص در دهه‌های گذشته توانسته کشور را به عنوان یکی از صاحبان این صنعت به خصوص در حوزه شیر و لبنیات در منطقه و دنیا مطرح کند.

وی با اشاره به راهکارهای عملی برای اصلاح مصرف شیر در ایران، افزود: سیاست گذاران حوزه غذا و تغذیه برای جلوگیری از آسیب‌های جدی به سلامت جامعه باید وارد شوند و گنجاندن شیر در سبدهای حمایتی غذایی برای اقشار آسیب پذیر ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
امنیت غذایی دغدغه هیچ سازمانی و فردی نیست و اهمیتی هم برایشان ندارد
شما قیمت شیر رو بیار پایین، سرانه مصرفش میره بالا...
با این گرانی وحشتناک و فقر و نداری و تورم چطور انتظار دارید مردم سید بخورند؟؟؟
آن کاندید هایی که در مناظرات انتخاباتی در تلویزیون فقط و فقط همدیگر را به دردی و بیسوادی و ناآگاهی متهم می کردند کاش کمی هم به فکر خوراک و بهداشت و پوشاک مردم ایران بودند
کگه کمی سواد داشتن می دونستن این یعنی پوکی استخوان نسل آینده یعنی نسل ویلچر نشین .آیا کسی بفکر این ملت هست؟
سرانه شیرشون پایینه ولی سرانه چیزای دیگه که بهشون میخورونن بالاست. مثل حرص و جوش و گرد وخاک و غیره.
گرانترش کنید تا ببینید هیچکس قدرت خرید نداره بچز پولدارها ومسئولین محترم.اقا کلاهش زا بالاتر بزاره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان