بازدید 9047

علائمی هشداردهنده پس از واکسن کرونا

میلیون‌ها نفر در جهان واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند و روند واکسیناسیون عمومی در کشورهای مختلف بسته به دسترسی آن‌ها به واکسن در جریان است.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 05 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از الیمن پرس، در حالی که دریافت واکسن بهترین راه برای محافظت از خود در برابر ویروس کروناست، گزارش‌هایی از افرادی وجود دارد که حتی پس از دریافت واکسن به ویروس مبتلا شده اند که این به دلیل این واقعیت است که واکسن ممکن است چندین هفته طول بکشد تا از بدن محافظت کند و ویروس و واکسن‌های فعلی برای موثر بودن به دو دوز نیاز دارند.

دانشمندان کالج کینگ لندن با بررسی اطلاعات مربوط به حدود ۱.۱ میلیون نفری که از دسامبر گذشته تا اواسط ماه مه واکسینه شده اند، به دنبال موارد آلودگی پس از واکسن هستند. آن‌ها دریافتند که ۲۲۷۸ بزرگسال پس از دریافت واکسن، یا فقط ۰.۲ درصد از نظر ویروس مثبت بودند.

این تعداد برای کسانی که دو دوز مصرف کرده اند حتی بیشتر کاهش می‌یابد و در این گزارش، محققان تعدادی از علائم را شناسایی کرده اند که باید پس از دریافت واکسن ویروس کرونا مراقب آن باشند.

عطسه، اگرچه به عنوان یکی از علائم اصلی ویروس ذکر نشده است، اما محققان اصرار دارند که این علامت کنترل شود. این مورد در افراد زیر ۶۰ سال که پس از دریافت واکسن به ویروس کرونا آلوده بودند، شایعترین علامت بود. عطسه تنها علامتی است که بیشتر در افرادی که علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گزارش می‌شود.

تنگی نفس یکی از علائم برجسته عفونت با ویروس کرونا است، هرچند شرایط مختلف سلامتی می‌تواند منجر به تنگی نفس شود؛ بنابراین محققان توصیه می‌کنند در صورت احساس تنگی نفس پس از دریافت واکسن، باید آزمایش ویروس را انجام دهید. این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند علائم تنگی نفس را گزارش کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان