بازدید 14513

نشانه هایی از لو رفتن موساد در عراق

بعد از حادثه نابود کردن مرکز اطلاعاتی «موساد» در اربیل در شمال عراق در ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، رژیم اشغالگر اسرائیل برای دومین بار در کمتر از سه هفته از اتباع خود، خواست از سفر به عراق خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 04 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی پیش از حمله به مرکز موساد در اربیل در نهم فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به سفر ساکنان سرزمین های اشغالی به عراق خصوصا شمال این کشور هشدار داده بود.
صاحب نظران این هشدارهای مکرر رژیم صهیونیستی در خصوص سفر ساکنان سرزمین های اشغالی به کردستان عراق را نشانه لو رفتن جاسوسان اسراییلی در این کشور دانسته اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با اعلام تبلیغاتی خارج کردن عراق از فهرست کشورهای دشمن خود در منطقه، در اوائل ۲۰۱۹ و اعلام سفر سه هیات غیررسمی عراقی به سرزمین های اشغالی در همین سال تصور می کرد، عراق می تواند یکی از کشورهای منطقه باشد که با روابط طبیعی برقرار کند.

نابود کردن مرکز اطلاعاتی موساد در فروردین ماه گذشته و سپس جنگ اخیر غزه، تمام اوهام این رژیم را برباد داد زیرا نه تنها عامل هدف قرار دادن مرکز اطلاعاتی، یک گروه مقاوم عراقی به نام «سرایا اولیاء الدم» بود بلکه گزارش هایی منتشر شده حاکی است که برخی از گروه های مقاومت عراقی امثال «جنبش اسلامی النجباء» به رهبری شیخ «اکرم الکعبی» در جنگ غزه در کنار دیگر گروه های مقاوم فلسطینی حضور داشته اند.
اظهارات دو روز گذشته «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق نیز درباره تحرکات عناصر و جاسوسان موساد در عراق، نشان داد که به رغم همه پنهان کاری های این رژیم و عوامل همکاری کننده در داخل عراق با اسراییل، اما مهمترین سازمان امنیتی و اطلاعاتی اسراییل یعنی موساد در عراق لو رفته است.

با وجود همه پیشگیری های امنیتی این رژیم غاصب، عراقی ها موفق شدند در لایه های عوامل همکار با موساد در داخل عراق نفوذ کنند، امری که بهت خود رژیم و متحدان آن مانند آمریکایی ها و جریان های همدست با اسراییل در عراق را به همراه داشته و یکی از علل تهدید ها و تحت فشار گذاشتن های اخیر مقاومت در عراق در این راستا ارزیابی شده است.

شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق در مصاحبه ای دو قسمتی با برخی از شبکه های تلویزیونی عراق در دو روز گذشته که بازتاب وسیعی در کشور داشته، بخشی از این تحرکات موساد را لو داده است.
وی تایید کرد که در جریان حمله به مرکز موساد در اربیل سه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی کشته شدند و سه روز بعد از این حادثه یک هواپیما به طور مستقیم از اربیل راهی سرزمین های اشغالی شده و این اجساد را تحویل تل آویو داده است.

برخی رسانه های اسراییلی و کارشناسان سیاسی عراقی مانند «نجاح محمد علی» یک روز بعد از نابودی این مرکز در اربیل، اسامی دستکم چهار افسر اطلاعاتی کشته شده اسراییل را فاش کردند.
اقلیم کردستان عراق بعد از نابودی مرکز موساد در بیانیه ای، وجود چنین مرکزی را تکذیب کرد اما شیخ قیس الخزعلی گفته است: «غیر از برخی از رهبران برجسته سیاسی کردستان عراق، حتی دولت مرکز عراق نیز از وجود چنین مرکز اطلاعاتی خبر نداشته است.»

با وجود همه اینها، نابودی این مرکز، تمامی ادعاها در خصوص نفی وجود اسراییلی ها در شمال عراق را بی اثر کرد و نشان داد که این منطقه از عراق به دلیل ضعف سلطه دولت مرکزی بر آن، به مرتع اسراییلی ها تبدیل شده است.
شیخ الخزعلی هدف از وجود این مرکز را رصد کردن جمهوری اسلامی ایران و اوضاع داخلی عراق عنوان کرده است.
برخی صاحب نظران عراق امثال «محمد العیسی» نویسنده و روزنامه نگار عراقی بعد از ترور فعال اجتماعی عراقی در کربلا در ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، بر وجود ردپای موساد در این عملیات ترور تاکید کردند.

وی گفت: «موساد اسراییل بیشترین بهره سیاسی را از این ترور می برد.»
از این رو اعلام حمایت آشکار رژیم صهیونیستی از اعتراضات متعاقب ترور «ایهاب الوزنی» در بغداد، برخی آن را به مثابه ضرب المثل معروف عربی دانستند که می گوید: «طرف را می کشد و بعد پشت جنازه اش به راه می افتد.»

دبیر کل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق در بخش دوم مصاحبه خود با رسانه های عراق گفته است که اسرائیلی ها با گذرنامه های جعلی در عراق حضور دارند و می خواهند برخی شخصیت های مقاومت عراقی را به قتل برسانند.

شیخ الخزعلی اضافه کرد که برنامه موساد، ترور شخصیت ها از گروه جهادی «کتائب حزب الله» و «سرایا السلام» (َشاخه نظامی جریان صدر) است تا بین آنها درگیری ایجاد کنند.

وی با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر الانبار، تاکید کرد: اسرائیلی‌ ها از طریق NGO‌ها و برخی شرکت ‌ها و با استفاده از گذرنامه های جعلی در عراق حضور دارند.
به گفته وی، موساد درصدد ترور برخی از شخصیت‌ های کتائب حزب الله و سرایا السلام است تا آن‌ها را به جان هم بیندازد.

شیخ الخزعلی تاکید کرد که حضور اسرائیل در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود.

همزمان با این اظهارات «محمود الربیعی» سخنگوی عصائب اهل الحق در توئیتی گفته است که شرکت اماراتی G۴۲ که قرار است امنیت فرودگاه بغداد به او سپرده شود، پوششی برای نفوذ اسراییلی ها به عراق خواهد بود.
وی گفته است: «اطلاع یافته که قرار است حفاظت امنیتی فرودگاه بغداد به شرکت اماراتی G۴۲ که اخیرا نیز قرار داد مشابهی در افغانستان به دست آورده، واگذار شود و این شرکت همزمان دارای قرار داد با شرکت اسراییلی موسوم به RAFAEL (رافائل لمیتد) است.»

الربیعی این اقدام را تهدیدی برای امنیت ملی عراق دانسته و گفته است: «با تمام توافق در برابر این خواسته می ایستیم.»

به نظر می رسد بعد از لو رفتن همکاری شرکت انگلیسی G۴ در همکاری با ارتش آمریکا برای ترور جنایتکارانه فرماندهان پیروزی بر داعش سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ۱۳ دیماه ۹۸، عراق به دنبال جایگزین کردن این شرکت اماراتی است.

گسترش نفوذ امارات در برهه اخیر به دلیل اعلام عادی سازی این شیخ نشین حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی به شدت باعث نگرانی در عراق شده و آن را پوششی برای نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی به داخل کشور می دانند.

به اعتقاد صاحب نظران، اظهارات اخیر شیخ قیس الخزعلی درباره تحرکات موساد در عراق، پیام غیر مستقیمی برای این رژیم غاصب بوده تا بداند، مقاوت اسلامی عراق از وجود عناصر و جاسوسان موساد در کشور اطلاع دارد.
در مقابل رژیم صهیونیستی در پی ورود برخی از گروه های مقاومت عراقی در جنگ اخیر غزه، به شدت نسبت به آینده خود نگران است به ویژه اینکه بخشی از آموزه های دین یهود حاکی است، زوال این رژیم غاصب در نهایت به دست عراقیها خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار