بازدید 10212
۱
واعظی:

برخی کاندیداها در زدن دولت مسابقه گذاشتند

رییس دفتر رییس جمهور گفت: همه کاندیداهای انتخابات به تعامل و مذاکرات روی خوش نشان داده اند و ما به این مسأله انتقاد نداریم.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 02 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه هیچ کشوری در انزوا نمی تواند برای مردم خود رفاه بیاورد و توسعه پیدا کند، اظهار کرد: همه کشورها به دنبال این هستند که از مزیت های خود و امکاناتی که دارند برای توسعه و رفاه مردم خود استفاده کنند. ایران هم از این قاعده نمی تواند خارج باشد. برخی افراد یا سابقه کار اجرایی نداشته یا مشکلات کشور را نمی دانند، مسایلی مطرح می کنند که عملیاتی نیست یا برای مردم مشکل درست می شود.

وی ادامه داد: خوشحالیم که همه کاندیداها به  تعامل و مذاکرات روی خوش نشان داده اند و انتقاد به آن نداریم. نباید چون ما به این راه اعتقاد داشتیم الان که دیگران هم اعتقاد پیدا کرده اند، منتقد باشیم. آنچه برای ما مهم است، آینده نظام است و فرقی نمی کند کدام دولت سر کار باشد. وظیفه ما این است که صادقانه تجربیات خود را در اختیار دولت آینده قرار دهیم و ریل گذاری که برای کشور انجام داده ایم را به دولت بعدی منتقل کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین با بیان اینکه هیچ کسی نباید تلاش کند یا خوشحال شود از اینکه مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، گفت: ممکن است کسی انتقادی داشته باشد یا سلیقه اش با سلیقه شورای نگهبان متفاوت باشد ولی مشارکت بالا به عنوان قدرت نظام محسوب می شود. هم وحدت و انسجام داخلی را افزایش می دهد و هم موجب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود. پس همه باید برای مشارکت بیشتر تلاش کنیم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند. 

وی درباره این مسأله که گفته می شود عملکرد دولت موجب کاهش مشارکت شده است، تصریح کرد: در دولت های گذشته هم همین مسایل را داشته ایم. اواخر دولت احمدی نژاد که شرایط خیلی بدتر از الان بود در ضمن تحریم های شبیه تحریم های ترامپ هم وجود نداشت و همه ناامید بود، اما شور انتخاباتی در۹۲ و ۹۶ زیاد بود و مشارکت مردم افزایش یافت. ما نمی خواهیم اختلاف ایجاد کنیم و حرف های ناامیدوارکننده بزنیم تا مردم به آینده امیدوار باشند و سر صندوق رای حاضر شوند.

واعظی ادامه داد: خود برخی کاندیداها مسابقه در زدن دولت ایجاد کرده اند. مردم وقتی می بینند دولتی با این امکانات و افراد با تجربه به این نتیجه رسیده است می گویند پس کسی که شعارهای آنچنانی می دهد کاری نمی تواند بکند مخصوصا که برنامه درست و حسابی هم تا الان نداشته‌اند و آرزوهایشان را گفته اند. یکی گفته یارانه را چند برابر می کند یا ارزش پول ملی را چند برابر می کند ولی هیچ کس نگفته چگونه این شعارها را عملیاتی می کند.

واعظی در ادامه با بیان اینکه کاندیداها باید بگویند چگونه می خواهند با فساد مقابله کرده و عدالت را برقرار کنند، گفت: می گویند ارزانی می آورم و بهتر مذاکره میکنم خب بگویند چگونه می خواهند این اقدامات را انجام دهند. به نظر من ما همه باید دست به دست هم دهیم تا مشارکت بالایی در انتخابات شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از همتی در انتخابات حمایت می کند، تصریح کرد:  دولت در این انتخابات کاملا بی‌طرف و صرفا برگزار کننده انتخابات است. اینکه بخواهند نامزدی را به دولت منتسب کنند و بگویند دولت از یک نامزد حمایت می‌کند، درست نیست.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: دولت برای برگزاری انتخابات سالم و امن همراه با سلامت رای دهندگان و کارگزاران انتخابات برنامه ریزی کرده است و این سیاست قطعی دولت است. دولت نه نامزد دارد و نه از کسی حمایت و نه با کسی مخالفت می‌کند. آقای همتی تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند. ایشان همکار ما بودند و هستند. اما اینکه نامزدی را به دولت منتسب کنند یا اینکه بگویند دولت از یک نامزد حمایت می‌کند این چنین نیست.

 رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت برگزار کننده انتخابات است و نمی‌خواهد جای خودش کسی را انتخاب کند و به مردم بگوید به این شخص رای دهید در عین حال انتخابات پرشور و مشارکت خوب آرزوی این دولت است.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه درباره دور پنجم مذاکرات وین، گفت: در دور چهارم نگارشی درباره متن برجام انجام شد و ما متن خود را برای ۱+۴ فرستادیم. در دور پنجم بیشتر به آن پرداخته شد و خیلی پرانتزهایی که وجود داشت بررسی شد البته هنوز پرانتزهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مذاکره بخش های مختلفی از جمله بخش اقتصادی دارد، افزود: سیاست ما این  است که برجام براساس همان برجامی که توافق شده، احیا شود و  ما چیزی به آن اضافه نمی‌کنیم و چیزی نباید از آن کم شود. بیش از نود درصد یا بیشتر تحریم های اقتصادی برداشته شده است. تحریم های نفتی، بانک، پتروشیمی،گاز، فولاد، بیمه، کشتیرانی و همه تحریم های اقتصادی دوران ترامپ، برداشته شده است. در این زمینه مذاکرات خیلی خوب پیش رفته است و  آنچه خواسته ما بوده است در این بخش رسیده ایم. در زمینه بخش هسته ای، توافقات  نسبتا خوب پیش رفته است که درباره خواسته های ما مذاکره در حال انجام است. راستی آزمایی باقی می ماند که پیشنهاداتی ما و پیشنهاداتی طرف مقابل داده ولی هنوز در این بخش آنچه که ما به نقطه مطلوبی که می خواستیم نرسیده ایم ولی در بخش‌های دیگر پیشرفت خیلی خوبی بوده است.این بدان معنا نیست که ما از خواسته های خود منصرف می شویم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که دولت را بدون مشکل تحویل دولت بعدی بدهیم. اگر ما تحریم را برنداریم تا دولت بعدی سرکار بیاید و کابینه تشکیل شود، زمان خواهد برد و فشار تحریم برای دولت جدید و مردم گرفتاری ایجاد می کند و ترجیح ما این است که تحریم ها در دولت فعلی برداشته شود. اگر جمع بندی متصل شود و شورای عالی امین ملی و مقامات عالی اجازه داده شود، کار زیادی برای برداشته شدن تحریم باقی نمانده است.

رییس دفتر رییس جمهور درباره نامه رییس جمهور درباره پیگیری ردصلاحیت داوطلبان انتخابات، اظهار کرد: رییس جمهور نامه به شورای نگهبان نوشتند. رییس جمهور آنچه در حوزه اختیاراتش بود را انجام داد. هر مسئولی وظیفه خاص خود را دارد و نمی تواند در وظایف دیگران دخالت کند. رییس جمهور پیامدهای تصمیم شورای نگهبان را منعکس کرد اما بقیه آن در اختیار آن شورا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ایشون یکی از عوامل فشل ساز دولت روحانی بود آقای بیت کورن ! (ذرت گاز زده شده!!!! )
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر