بازدید 9941
۱

قراردادهای خرید هواپیما احیا می شود؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، قرار است توافق با شرکت‌های تامین‌کننده هواپیما از جمله شرکت‌های ایرباس و ای. تی. آر که با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های قبل انجام شده بود، احیا شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 01 June 2021


ایرباس
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسن ذیبخش درباره وضعیت نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی و امکان خرید هواپیما افزود: در صورت ضرورت با شرکت هواپیماساز بویینگ نیز مذاکره می‌شود، هرچند همه موارد اعلامی مشروط به انجام توافقی است که در وین در حال انجام است.

وی بیان‌ کرد: شرکت هواپیمایی «پارس ایر» و «پویا» به‌تازگی خرید هواپیما داشتند اما به دلیل تحریم صنعت هوایی امکان خرید هواپیماهای نو وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اضافه‌کرد: هواپیماهایی که توسط این دو شرکت خریداری شده، توسط مهندسان داخلی در چرخه صنعت راه‌اندازی شده است.

براساس این گزارش، پنج سال پیش و پس از توافق برجام، ایران و ایرباس قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن ۱۰۰ فروند هواپیما در بازه زمانی ۱۰ ساله تحویل هواپیمایی ملی ایران (هما) شود.

این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما از خانواده A۳۲۰، تعداد ۳۸ فروند هواپیما از مدل A۳۳۰ و ۱۶ فروند از نوع A۳۵۰ بود.

قرار بود این هواپیماها از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی در یک فرآیند زمانی ۱۰ ساله طبق مفاد قرارداد تحویل ایران‌ایر شوند.

با این حال هواپیمایی هما فقط سه فروند از ایرباس‌های مورد سفارش را تحویل گرفت. نخستین فروند از این قرارداد یک هواپیما از نوع ۳۲۰ بود که در سال ۹۵ وارد ناوگان هما شد.

هم‌چنین از قرارداد با شرکت هواپیماساز ای. تی. آر که شامل خرید ۲۰ فروند هواپیما بود ۱۳ فروند آن تحویل ایران ایر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
خرید هواپیما با چه هدفی؟صنعت توریسم دارید(ما بعد 42 سال هنوز در خم پیامک بی حجابی برای زنان خودمان هستیم توریست های خارجی نیمه لخت که جای خود را دارند)؟مردمی با قدرت خرید بالا دارید که به مسافرت های هوایی نیاز داشته باشند؟اعتبار بانکی دارید که پول هواپیماها را بانک های خارجی مثل همه دنیا یوزانس کنند؟شرکت های بهره ور هوایی دارید ( همکنون هما با کارکنانی بیشتر از لوفتهانزا ولی بدون هواپیما در استانه ورشکستگی است و این از برکات مدیریت پوپولیستی اقایان است)؟مدیریت هوایی دارید که بفهمید هواپیمای چند هزار میلیارد تومانی به درد سفر بین تهران و ممسنی نمی خورد و ویژه پروازهای بین المللی است که ما مسافرش را به خاطر مشگلات اقتصادی و ویزا نداریم و .......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها