بازدید 4729

درخواست تفهیم اتهام نخست وزیر جمهوری چک

دادستان‌های جمهوری چک اعلام کردند پلیس از دادستانی درخواست کرده است آندری بابیس، نخست وزیر این کشور را تفهیم اتهام کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 01 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما باز خبرگزاری فرانسه از پراگ، دادستان‌های جمهوری چک روز دوشنبه اعلام کردند پلیس از دادستانی درخواست کرده است آندری بابیس، نخست وزیر این کشور را بعد از انتقال پرونده مربوط به تقلب احتمالی در یارانه‌های اروپا، تفهیم اتهام کند.

پلیس به بابیس مظنون است که در سال ۲۰۰۷ مزرعه موسوم به ”لانه لک لک“ را در نزدیکی پراگ، پایتخت جمهوری چک، به طور موقت از شرکت بزرگ کشاورزی-مواد غذایی آگروفر به بیرون انتقال داده است تا بتواند از یارانه‌های اروپا برای شرکت‌های کوچک بهره‌مند شود.

دفتر دادستان پراگ در بیانیه‌ای اعلام کرد ”مدارک مربوط به پرونده که رسانه‌ها آن را به منزله پرونده لانه لک لک نام داده اند، به دادستان کل مسئول نظارت ارسال شده است که یک پیشنهاد پلیس برای تفهیم اتهام نیز به آن ضمیمه شده است“.

این بیانیه همچنین افزود ”اکنون دادستان اسناد ارسالی را مطالعه خواهد کرد تا در این خصوص که باید تفهیم اتهام صورت بگیرد یا به روند کیفری پایان داده شود و یا با شیوه دیگری باید با پرونده رفتار شود، تصمیم بگیرد“.

پلیس جمهوری چک پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۹ تقاضا کرده بود نخست وزیر تفهیم اتهام شود,، اما دادستان به این نتیجه رسیده بود که اتهامات بی اساس و بابیس بیگناه است. با وجود این، دادستان کل پرونده بابیس و یانا مایرووا، دستیار وی در همان سال را دوباره به جریان انداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار