بازدید 12174

جمهوری اسلامی: ابهام در برنده انتخابات وجود ندارد

هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری تأییدصلاحیت‌شده برنامه جامعی که متناسب با مشکلات کشور باشد و بتواند آنها را برطرف نماید ارائه نکرده‌اند و اصولاً آنها در اندازه‌ای نیستند که قدرت فائق آمدن بر این مشکلات را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 29 May 2021

به گزارش «تابناک»، مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری تأییدصلاحیت‌شده برنامه جامعی که متناسب با مشکلات کشور باشد و بتواند آنها را برطرف نماید ارائه نکرده‌اند و اصولاً آنها در اندازه‌ای نیستند که قدرت فائق آمدن بر این مشکلات را داشته باشند.

در خیابان یکطرفه یکدست کردن حاکمیت تاختن، علاوه بر اینکه با روح قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی سازگاری ندارد، بخش‌های زیادی از مردم را از مشارکت در حکمرانی و دخالت در سرنوشت خود دور می‌کند. این خطر، از خطرهای ناشی از بحران اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بیشتر است.

تکلیف انتخابات ریاست جمهوری 1400 از هم‌اکنون روشن است و کسی در اینکه برنده نهائی این انتخابات کیست ابهامی ندارد. به همین دلیل، بهتر است از هم‌اکنون سایر داوطلبان به جای معارضه با همدیگر درصدد هم‌افزائی برآیند و در تبلیغات انتخاباتی این نکته را مورد تأکید قرار دهند که درصدد کمک به رئیس‌جمهور منتخب برخواهند آمد و برای اداره کشور با او همراهی خواهند کرد.

دولت سیزدهم هرچند بنا دارد یکدست باشد، ولی تصمیم‌سازان به این واقعیت توجه کنند که اداره کردن کشور در این مقطع، کار بسیار دشواری است و دولت ناچار است از نیروهای کاردان و باتجربه استفاده کند. این نیروها را نمی‌توان فقط در یک جناح یا طیف فکری پیدا کرد.تفکر بسته و یکسونگری که گرفتار«خودانقلابی‌پنداری»است و دیگران را از دایره انقلاب و نظام بیرون می‌داند،کشور را نه‌تنها از بحران‌ها نجات نخواهد داد بلکه آن را گرفتار بحران‌های بیشتری خواهد کرد.این یکسونگری‌ها تجربه شده‌اند، این تجربه تلخ نباید تکرار شود. ذائقه مردم بیش از این تحمل چشیدن این تلخی را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۳
خطر آنجاست که از این به بعد این یک رویه قانونی می شود و دیگر مردم دخالتی در انتخاب سرنوشت خود ندارند. این آن چیزی که امام وعده داده بودند نبود.
اصلاح طلبان 32 سال به عناوین چپ، کارگزاران و دوم خردادی ها و این هم اعتدالیون قوه مجریه را در اختیار داشتد.
همیشه هم کار خود را با نق و غر زدن ادامه دادند
غیر از دوران احمدی نژاد که شمشیر را از رو بستند و ناسزای رسمی می گفتند.
الان باز مثل دوره احمدی نژاد احساس می کنند قدرت دستشان نخواهد بود و لذا به دشنام دهی رسمی روی آوردند
حرف مشخص... ولی این جوری که مشخصه حضرت رییسی رو برای کار دیگری در نظر دارن
مردم اجازه دارند در جنگ تحمیلی خارجی دخالتی داشته باشند؟
«خودانقلابی‌پنداری»، چقد قشنگ گفته این جمله البته جسارتشو داشته، متاسفانه اکثر مسئولین ما دچار یک چنین توهماتی هستن و اصلاً نمیشه باهاشون حرف مخالف زد چون اساساً حرف مخالف رو به حساب نمیارن چون توهم این رو دارن که چیزی که من هستم و چیزی که من فکر می کنم اکمل همه ی اینها هست، کاش ایران به سمت این بره که از توهمات تو هر زمینه ای جدا بشیم، توهم خودبرتر بینی، توهم کشور ثرمند بودن، توهم کامل بودن، توهم مشکلی وجود نداشتن، توهم جوانان انقلابی، توهم باهوش ترین افراد دنیا بودن وووو
امیدوارم‌ نحسی دولت سیزدهم گریبانگیر خودشون بشه نه مردم رنجدیده.
مسیح مهاجری طرفدار روحانی و خاتمی و هاشمی بود. و دشمن خونی احمدی نژاد. الان می گوید روحانیون کاندیدا نشوند.
می گوید نظامیان سابق هم کاندیدا نشوند
خب یکسر بگو غیر اصلاح طلب کاندید نشوند...
حرف حقی است... اما کو گوش شنوا؟!!!!!
مسح مهاجری رادیکال رادیکال رادیکال
یعنی این ۷کاندید از روحانی و احمدی و خاتمی بی برنامه ترند؟انصاف داشته باشید. اسم ریسی آمده اثزش را دربازار و تورم و مسکن می بینیم
اصلا قرار نیست مشکلی از جامعه و مملکت حل بشه!!
آفرین به آقای مسیح مهاجری.
در خانه میمانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
احسنت
درود بر مسیح مهاجری ... ما هم با این اتفاقاتی که دارد می افتد، مثل شما مهاجر شدیم !!!
یک دست شدن برای مردم خیلی بهتره
بهتر است آقای روحانی هم از اکنون با وزیران آینده که اکنون در سایه هستند کار کند تا حداقل معیشت مردم بهتر شود ،ما از حق رای خودمان گذشتیم حداقل معیشتمان درست شود.
برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کنم چون نامزدهای تایید صلاحیت شده در اندازه ای نیستند که مشکلات بر جا مانده از دولت روحانی و چند دهه فساد اداری و مالی دستگاههای اداری را حل کنند. البته در بین تایید صلاحیت نشده ها هم کسی در این حد و اندازه وجود نداشت . به نظر میرسد که با توجه به عدم موفقیت نظام اسلامی در تربیت مدیران توانمند و پاک دست- سیستم ریاستی در ایران باید به سیستم پارلمانی تغییر یابد تا مجلس بتوان سریعتر از دوزه چهار ساله نخست وزیر ناکار امد را عوض کند. مسوولان ما چهل سال فقط شعار داده اند شعارهایی که اکثریت انها به ان هیچ اعقادی ندارند و دلیل ان زندگی فرزندان و وابستگان انها در کشورهایی است که علیه انها شعار می دهند. خدا به داد ملتی برسد که سیستم جکومتی ان در بیش از چهل سال نتوانسته یک مدیر متخصص و متعهد تربیت کند.
چه خوب و درست ، حرف دل مردم رو نوشته ، یک واقعیت تلخ ، که رخ داده .
مرسی که جرات نوشتنش رو داشتی .
آفرین بر جناب آقای مهاجری دستمریزاد. حقّ گوییت (احسنت) داره
اما آنان که سوار اسب قدرتند به ما و شما می خندند و قهقه ی مستانه می زنند که چه خوب شد (یکّه تاز شدیم)
هیچ کدوم از کاندیدا ها درد و رنج مردم رو نکشیدن پس نمیفهمن مردم چی میکشن و براشون مهم هم نیست چون اگه بود تا الان کاری میکردن نه اینکه بیاید به ما رای بدیم تا ال کنیم بل کنیم
اصلا لازم نیست کاری بکنند بلکه لازم است کارهایی را نکنند.مشکلات خودش خود بخود حل میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
رای بی رای
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار