بازدید 4251

درخواست بایدن برای تهیه گزارش منشأ کرونا

رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی این کشور خواست گزارشی درباره منشاء ویروس کرونا تهیه کنند که دو محور شیوع طبیعی و آزمایشگاهی کرونا را مد نظر قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 28 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی این کشور خواست طی ۹۰ روز گزارشی درباره منشاء ویروس کرونا تهیه کنند که دو محور شیوع طبیعی و آزمایشگاهی کرونا را مد نظر قرار دهد.

در حالی که آمریکا و چین در دو سوی مخالف کره زمین واقع شده اند، به همین نسبت هم دو کشور دیدگاه‌های کاملا متفاوت درباره کرونا دارند. هم اکنون ساعت ۱۰ صبح در واشنگتن دی سی و ۱۰ شب در پکن است! کرونا حدود ۱۷۰ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده‏، ویروس کرونا باعث مرگ سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شده است. کرونا دنیا را به گونه‌ای تغییر داد که هیچ کس، هجده ماه قبل تصورش را هم نمی‌توانست بکند!

از زمان شیوع کرونا - که باید طاعون معاصر لقب بگیرد - یک سئوال بزرگ همیشه وجود داشت، ولی هنوز هیچ کس پاسخی به آن نداده است. منشاء ویروس کرونا چیست؟ بکی اندرسون مجری سی ان ان افزود: در بحبوحه گمانه زنی‌های فزاینده مبنی بر اینکه ویروس کرونا منشاء حیوانی نداشته است، در واشنگتن دی سی رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تمرکزش را روی یافتن پاسخ این سئوال معطوف کرده است.

جو بایدن به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور داد ظرف ۹۰ روز گزارشی ارائه کنند که تمرکز آن بر روی دو نظریه باشد: - نظریه اول این است که کووید-۱۹ (کرونا) به صورت طبیعی از حیوانات به انسان منتقل شد و گسترش یافت. طبق این نظریه شیوع کرونا احتمالا از یک بازار تره بار در شهر ووهان چین شروع شد. - نظریه دیگر این است که منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در شهر ووهان چین است.

اکنون این نظریه دوم مورد توجه قرار گرفته است، چون یک گزارش اطلاعاتی در آمریکا نشان می‌دهد که چندین محقق در موسسه ویروس شناسی ووهان در نوامبر سال ۲۰۱۹ بیمار شده بودند طوری که مجبور شدند آن‌ها را در بیمارستان بستری کنند. سی ان ان افزود: چین نظریه مربوط به «گریز ویروس کرونا» به خارج از محیط آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان را «اتهام زنی» توصیف و به صراحت هرگونه لاپوشانی در این مورد را تکذیب کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست