بازدید 16225

پیشنهاد خودروسازان در مورد قیمت خودرو

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری، زیان هنگفتی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 27 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به عملکرد شورای رقابت و قیمت گذاری این شورا برای خودرو، گفت: شورای رقابت متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده است، سال گذشته بنا شد که هر سه ماه یکبار افزایش قیمت داشته باشیم، اما برای سه ماه چهارم سال با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تورم، اما هیچ افزایش قیمتی در نظر گرفته نشد.

او بیان کرد: جلوگیری از افزایش قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ باعث شد خودروسازان به ویژه ایران خودرو زیان هنگفتی کند به طوری روی هر خودرو تولیدی ۶ میلیون تومان زیان کرد، یعنی ایران‌خودرو بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان دیده است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: امسال نیز ۸.۹ درصد به قیمت خودروها افزوده اند در حالی که تورم ۱۴ درصدی داشتیم، این یعنی خودروسازان امسال هم در زیان خواهند بود. از بهمن سال گذشته قیمت مواد اولیه افزوده شده است از امسال هم حقوق کارگر و بهای آب، برق گاز و … افزوده شده است که این نشان می‌دهد خودروسازان همچنان در زیان هستند.

نعمت بخش گفت: امسال باید قیمت خودرو ۱۴ درصد افزایش می‌یافت تا زیان خودروسازان جبران می‌شد. هشدارهای لازم به مسئولان داده شده است که اگر فکری به حال صنعت خودرو نکنند این زیان روز به روز افزوده می‌شود.

او ادامه داد: ایران خودرو ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد. باید تا جایی که ممکن است اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار را کم کرد و قیمت خودرو تک نرخی شود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یعنی باید خودرویی که در بازار ۲۳۰ میلیون به فروش می‌رود، کارخانه آن را ۱۷۰ میلیون تومان بفروشد نه ۱۰۰ میلیون کنونی!

نعمت بخش با بیان اینکه زیان خودروسازان که کم شود، می‌توان روی کیفیت کار کرد، گفت: خودروسازان با مشکل کمبود فولاد مواجه شده اند، خودروسازان به شدت درگیر مشکلات تامین مواد اولیه هستند، نه تنها تولید قطعه سازان بلکه تولید خودروسازان هم اکنون کم شده چرا که با کمبود ورق فولادی مواجه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵۲
واردات رو بدون تعرفه ازاد کنید پراید رو یک میلیارد بفرئشید
چطور خودروسازان کره جنوبی با سابقه شما با خودروهایی بسیار با کیفیت تر و قیمت پایین تر زیان نمی کنند اما شما با این خودروها با بازاری کاملا انحصاری با قیمت های بالا زیان می کنید؟ اگر زیان می کنید تعطیل کنید مردم هم راحت ترند
مردم چی فرض کردی آقای دبیر ؟!!!
تصمیم افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش دلار به 32 هزار تومن گرفته شد. نه که الان 20 هزار تومنه
اون موقع گفتین مواد اولیه و خیلی از قطعات وارداتی با دلار محاسبه میشه !!
ما دروغگو نیستیم و حافظه داریم
شما خودروی صد میلیونی ایران خودرو معرفی کنید ما بریم بخریم
وارادات خودرو را آزاد کنند ببینیم باز از این حرفها میزنند؟
قیمت خودرو باید آزاد بشه، حتی شورای رقابت هم نباید قیمت گذاری کنه
ولی در عین حال واردات هم باید ممنوع باشه، باوجود تحریم ما توان رقابت با بازار جهانی را نخواهیم داشت
باید قیمت خودرو آزاد بشه و شرکت های خودروسازی با یکدیگر رقابت کنند
خودرو سازان دهها هزار خودرو را با دلار چهار هزار تومانی تولید و انبار کردند و در زمان دلار بیست وهفت هزار تومانی با قیمت های نجومی در بازار آزاد فروختند حال ادعای ضرر هم دارند مطمئنا اگر این خودرو سازان پراید را با قیمت لامبورگینی بفروشند باز هم این ادعا را خواهند داشت کما اینکه الان بعضی از محصولاتشان را با قیمت خودرو های کره ای به مردم می فروشند.
خیلی بهشون خوش گذشته ، آقا واردات خودرو دست دوم و آزاد کنید قیمت داخلی و 200 درصد افزایش بدید...
چه رویی دارید
بنده خداها همش دارن ضرر میدن بابا تو رو به خدا اگه مرد هستید قیمت رو براشون آزاد بزارید ولی واردات خودرو رو هم آزاد کنید بعدش ببینید که خودرو سازان مرغ و تخم مرغ و ماکارانی هم هدیه میدن،
علییییییییییییی ی برکت اله
الان ایران خودرو کدوم ماشینش 100 میلیون هست که مغلطه می کنی نعمتی
بعدش کی گفته 8.9 درصد افزایش داشتید
پارس 120 میلیون بوده کرده 145 میلیون ی ضرب و درصد بگیری میشه 20 درصد
الان ارزون ترین ماشین تیبا هست که اختلافش 20 و خورده ای تو بازار هست
اینا تنهایی مصاحبه می کنن هیچ کس هم نیس جواب شون رو بده
خود گویی و خود خندی
خودرو سازان برای سوددهی باید نیروهای طفیلی خودشونو که با توصیه استخدام کردن اخراج کنن . تازه امکان کاهش قیمت هم خواهند داشت
هرکاری میکنن اینا میگن زیان کردیم. خوب تخته کنید بره
بازار غیر رقابتی یعنی همین!!!در کل مصاحبه یک کلمه راجع به مشتری و مشتری مداری و توان خرید مشتریان و... نیست، کارخانه ای که از بودجه بیت المال ساخته شده، طلبکارانه زیان حاصل از سو مدیریت و بی کفایتی مدیرانش را از جیب ملت جبران کند...
چرا دروغ می گین سر خودرو 207 به جای 8درصد 14 درصد افزایش قیمت دادن. مردمو خر فرض نکنید
خودروساز ناراضی مصرف کننده ناراضی دولت ناراضی رانت خور ناراضی دلال ناراضی ... پس چرا این صنعت رو ادامه میدین؟!!!
ما که قدرتی نداریم شما تابناک اگه میتونی و دسترسی داری لطف کن به آقایانی که میتونند بگید این وارادات خودرو آزاد بشه تا شرکتهای داخلی ضرر نکنند بخدا ما مردم راضی نیستیم این خودرو سازان مونتازکار چینی ساز بیش از این ضررکنند .
چه بدوش بدوشی هست این کشور!!!!!
اگر در زیان درشو رو تخته کنید یه پراید ۲۰ میلیونی رو کردید ۱۳۰ میلیون بازم در زیانند کمتر دزدی کنید تا زیان ندید
خخخخخ
پروفسور اصلا راضی نیستیم فداکاری کنی تولید کنی و ضرر کنی
تعطیلش کن
هر کی هم ماشین خرید قول میده ۶ میلیون به کارخونه بسته شما واریز کنه
شما که اینقدر تو ضرر هستید چه اصراری دارید تولید بکنید؟؟ درش رو تخته کنید یک ملت رو خوشحال کنید
انحصارگران بدانند دیگر نمی توانند قیمتها را گران کنند دنا را ملت ایران به بهای بنز آلمان می خرند الان هم که ارز گران نشده خودرو را گران کنید مردم می دانند چه کار کنند....
بله ، انحصار را برداريد، تعرفه و ماليات به خودرو خارجي برابر خودرو داخلي كنيد
آن موقع قيمت را آزاد كنيد كه خود خودروسازان هر قيمتي كه ميخواهند بر روي خودرو هايشان بگذارند
ما نخواهیم شما خودرو تولید کنید با کی صحبت کنیم؟
واردات خودرو با عوارض معقول آزاد قیمت گذاری خودرو های داخلی هم آزاد شود
قرار شد خوردروسازها هم افزایش تیراژ بدند آیا محقق شد؟
سالهاست که مردم به خاطر انحصار دستوری، از جان و مال و روح و روان خود برای بنجل سازان داخلی مایه میگذارند و هیچ مسئولی صدایش در نیامده. در عوض روز به روز بنجل بندازان پر روتر و وقیح تر شدن
آخه با چه زبانی بگیم بخدا ما راضی به زیان شما نیستیم تعطیل کنین این کارخانه های مونتاژکاری را
جان و مال و اعصاب مردم بازیچه شما شده
باشه آقا. قیمت رو براشون آزاد کنین، واردات بدون تعرفه رو هم برای مردم آزاد کنین. اینکه دوشواری نداره
سال گذشته قرار شد هر سه ماه يكبار افزايش قيمت داشته باشيد. هنوز از سودهاي ميلياردي اين لگن هايي كه مي سازيد سير نشديد.
واردات خودرو رو باز کنید و کارگران شرکت های خودرو سازی را جهت سرویس دادن به آنها فعال کنید . مدیران بی لایق را هم بفرستید ، استراحت کنند .
رو را برم
بله دیگه یعنی ی پرشیا که همه چیزش رو حذف کردن و از نظر ایمنی هم که هیچ و از نظر تکنولوژی هم که مال هزار ساله پیشه و از نظر مصرف هم که دیگه نگو قیمتش بشه 280 میلیون یعنی 12000 دلار که تقریباً میشه با قیمت خودروهای اکسنت مدل 2018 ، ریو سدان 2018 ، فورد فیستا 2018 ، نیسان ورسا 2018 میتسوبیشی میراژ 2018 و ..... برابر
این عادلانه هست مردم باید پول بی تدبیری و بخور و بخور و بچاپ بچاپ دو تا کارخونه رو بدن تا از قبل اونها قطعه سازهای آشغال ساز هم به نون و نوایی برسن
تا کی باید مردم بهای همه چی رو پرداخت کنن
ای کاش واردات ماشین آزاد می شد و خودروسازان هم از قیمت دستوری آزاد می شدند .
ماشین را تو پارکینگ ها انبار می کنند تا به میل خود گران می کنند . و یک بونجل را تحویل مردم بدبخت می دهند و منتی هم بر سر مردم می زارند .
واقعا این مردم از دست شما به کجا شکایت برند .
دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری، زیان هنگفتی کرده اند
چرا در این مملکت یکی دهان این سواستفاده کنندگان از شرایط را ، گل نمی گیرد ...
افزایش کیفیت خودروها وظیفه خودروسازان هست بعد جنابعالی شرط و شروط میذارید؟؟؟ این همه کشته و زخمی و فلج و ... در سال نتیجه ی سیاست های غلط شماست آقای نعمت بخش و هنوز میگویید زیان انباشته داریم و کیفیت خودروها رو بالا نمی بریم؟؟؟ شرم بر شما و افسوس به حال ملت ایران که مسئولینی چون شما با وقاحت تمام بعد از 40 سال همچنان فقط دنبال پر کردن چیب خود هستید...دریغ از ذره ای تدبیر برای افزایش کیفیت
آخه قبل ازین تحریمها ۱۲ تا ۱۳ سال پیشم همین نگرانی داشتین دنبال افزایش قیمت بودین و کیغیت داشت میومد پایین ، صنعت مگه فروشگاه سر کوچه است که چهارتا جنس داره سریع ببره بالا ،
ببست سال آب و برق ارزون دارین بجز پاداشهای میلیونی مدیر کارگرم که چیزی نمیگیره
قرارداداتونم با خارجی ها همه ضعیف ،
از دولت محترم تقاضا می شود برای برطرف شدن مشکلات خودروسازان عزیز که چنین شاهکارهای تکنولوژی را برای ملت ایران می سازند به آنها اجازه داده شود خودروهای خود را به قیمت دلخواه به مردم بفروشند و در عین حال اجازه دهند خودروهای ساخت خارج با تعرفه گمرکی پایین در کشور عرضه شود تا ما مردم با نخریدن خودروهای عقب مانده خارجی و صف بستن برای خرید شاهکارهای داخلی حماسه ای خلق کنیم تا خودروسازان خارجی قصد رقابت با خودروهای سوپر مدرن ساخت ایران را از سر خارج کنند.
خداروشکر که هستید
سلام. خودروسازان عزیز. هیچ اصراری نیست که وقتی ضرر می دهید خودرو بسازید. ما هم راضی به ضرر کردن شما نیستیم. خط تولید این ارابه های بی کیفیت و غیر استاندارد و بسیار گران را جمع کنید.
قراربود8درصدگرون ف ولی سرخود14درصدگرون کردن.عجب خودرویی که قیمتش 40تومنه رو دارید200میلیون میفروشیدتازه میگیدضررمیکنید!!!ماکه میدونیم دردتون چیه چشمتون به قیمت بازارکه باکارخانه خیلی اختلاف داره یعنی اگه قیمت بازارالان بشه 1میلیون هم بازمیخوایدبه قیمت 1میلیون نزدیک بشید
به نظرم کم کم باید این دو تا کارخانه خودرو ساز را کوچک کرد تا پرسنل آن جذب شرکتهای دیگه شوند و شرکتهای خصوصی خودرو ساز ایجاد شوند .
شما كه هميشه با هر قيمتي هم كه ميفروشيد بازم زيان داريد خوب تعطيلش كنيد ! نه خودتون راضي هستيد نه مردم ! پس دليل وجودتون چيه !؟
از محل بخور بخورهاتون تامین کنید
حالا که اینقدر ضرر می کنن چرا جمع نمی کنن این بنگاه زیان ده رو و مردم رو از شر خودشون خلاص نمی کنن
یا این آقای نعمت بخش سواد ندارن یا مردم رو کلا بیسواد و .... فرض میکنن .
میفرمایند "جلوگیری از افزایش قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ باعث شد خودروسازان به ویژه ایران خودرو زیان هنگفتی کند به طوری روی هر خودرو تولیدی ۶ میلیون تومان زیان کرد، یعنی ایران‌خودرو بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان دیده است."
پس به سواد من بیسواد ایران خودرو 3 میلیون خودرو تولید کرده و تازه این فقط تولید ایران خودرو هست و سایپا رو اعلام نکردن .
به نظر میاد کلا محاسابت این اقایون طبق همین اصول ریاضیات هست و خیلی ساده میشه علت زیان انباشته این مثلا صنعت رو فهمید
رو که نیست سنگ پای قزوینه...هر سه ماه یک بار اقزایش قیمت اتوموبیل پارسال سه نوبت افزایش پیدا کرد اما یک سه ماه از دستشون در رفت وا مصیبتا.پس گاودار بیجاره ورشکست شده چی بگه که از پارسال قیمت یونجه 350 درصد جو 280 درصد کاه 280 درصد و کارگر 40 درصد رشد داشته اما شیر هنوز به قیمت پارسال .بابا خجالت بکشید با این کارخانجات آشغال سازی که به قیمت خون پدرتون به مردم با منت ماشین میدید همیشه هم طلبکارید
چرازیان داده؟ چرا باید هرسه ماه افزایش قیمت داشته باشد؟ ایا دلار افزایش پیدا کرد؟ ایا کیفیت واپشن خودرو ارتقا یافته؟ ایا گارنتی معتبر دست مردم دادید؟ چرا؟ اگر درباره فولاهست مصرف فولاد درهرخودرو اینقدری که نیست که افزایش قیمت بدهد
ماشین ۹۵ میلیونی ۶ ماهه اول ۹۹ رو رسوندین به ۲۱۶ میلیون و باز هم طلبکارین؟این چند درصد میشه؟تا کی سومدیریت شماها رو مردم باید پوشش بدن؟
دبیر انجمن خودروسازان گفت: یعنی باید خودرویی که در بازار ۲۳۰ میلیون به فروش می‌رود، کارخانه آن را ۱۷۰ میلیون تومان بفروشد نه ۱۰۰ میلیون کنونی!
چرا اینطور نشود خودرویی که در کارخانه 100 میلیون به فروش میرود چرا در بازار قیمتش زیاد باشد
به این آشغالهای از رده خارج بی کیفیت میگین خودرو؟
آقا یه قانون خیلی ساده و عقلانی در تجارت، اگه کسی در کسب و کاری ضرر میده،باید اعلام ورشکستگی کنه،بره دنبال یه کار دیگه.
اگر زیان می کنید پس غلط می کنید که خودرو تولید می کنید تعطیل کنید و واردات خودرو را آزاد کنند چرا جلوی واردات را گرفتید ؟ما راضی نیستیم شما ضرر کنید پس جمع کنید خودروسازی های داخلی را و واردات را طبق تعرفه سایر کشورها آزاد کنند ملت هم به جای فرغون بنز سوار بشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس