بازدید 5756

انتقاد دولت آلمان از توسعه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

برلین با انتقاد از سیاست‌های شهرک سازی صهیونیست‌ها گفت که این مسئله مانعی در حل اختلافات موجود در غرب آسیاست.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 26 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت آلمان چهارشنبه از گسترش شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی انتقاد کرد و گفت این مسئله مانعی برای اجرای «راه‌حل دو دولتی» است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «کریستوفر برگر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست مطبوعاتی در برلین گفت که شهرک‌سازی اسرائیل با قوانین بین‌المللی سازگار نیست. وی تاکید کرد که سیاست‌های رژیم اسرائیل مانعی برای راه حل مذاکره دو دولتی است.

آلمان که متحد سنتی دیرینه رژیم اسرائیل است، بار‌ها و بار‌ها از ادامه ساخت و ساز این رژیم انتقاد و اعلام کرده که این روند مذاکرات صلح خاورمیانه را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد. برلین بار‌ها وعده داده که به تلاش‌های خود همراه با ایالات متحده و دیگر شرکای اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه حل قابل قبول و قابل مذاکره برای رفع اختلافات رژیم صهیونیستی و فلسطین ادامه دهد.

قوانین بین‌المللی، کرانه باختری وشرق بیت المقدس را به عنوان سرزمین‌های اشغالی در نظر گرفته و کلیه فعالیت‌های شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را در آنجا غیرقانونی می‌داند.

دولت ایرلند نیز از طرح پارلمانی که اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال و غصب اراضی فلسطین را محکوم می‌کند، حمایت کرد.

«سایمون کانوی» وزیر امور خارجه ایرلند در سخنرانی در مجلس این کشور گفت: «مقیاس، سرعت و ماهیت راهبردی اقدامات اسرائیل در گسترش شهرک سازی و اهدف پشت سر آن ما را به جایی رسانده که باید درمورد آنچه که واقعاً در این سرزمین زمین اتفاق می‌افتد صادق باشیم.»

وی افزود: «ما اولین کشور اتحادیه اروپا هستیم که چنین کاری انجام داده ایم. اما این نشان دهنده نگرانی بزرگی است که در مورد این اقدامات و البته تاثیر آن‌ها داریم.»

چندی قبل اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها و تخریب منازل آن‌ها را محکوم کرد. «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: «ما ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد می‌کنیم، زیرا طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند.»

استانو با اشاره به حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به روستای «شیخ جراح» و اخراج فلسطینیان از منازلشان، تصریح کرد: «افزایش تخریب منازل در سرزمین‌های اشغالی و تحولات در محله شیخ جراح باعث نگرانی است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار