بازدید 8242

تحلیل «اورشلیم پست» از درگیری ارتش در غزه

روزنامه اورشلیم پست سوالی را درباره دلیلی که مانع از آتش‌بس در غزه بین دو طرف اسرائیلی و مقاومت فلسطین می‌شود، مطرح کرد و این گونه پاسخ داد، رژیم صهیونیستی در نوار غزه درمانده و هیچ استراتژی مشخصی ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹ 20 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نوشته این روزنامه، تعقیب محمد ضیف، فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس باقی ماندن جنوب در پناهگاه‌ها و ادامه کشتار و جنگ با اعراب اسرائیل در داخل را توجیه نمی‌کند.

طبق تحلیل اورشلیم پست، بعد از ۱۰ روز جنگ و حملات هوایی متعدد به غزه روشن است که اسرائیل آماده حمله زمینی به غزه و حملات پرخطرتر علیه حماس و زرادخانه‌های موشکی‌اش نیست و بر این اساس هیچ دلیل واقعی برای ادامه این دور جنگ وجود ندارد.

این روزنامه افزود: اسرائیل در این دور جنگ پیروز نشده، پیروز هم نخواهد شد و وضعیت جنگ مشابه جنگ‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ یا ۲۰۱۲ یا جنگ با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ است و بدون هیچ اقدام دیپلماتیک گسترده هرگز این جنگ پیروزی برای اسرائیل نخواهد داشت و یا نمی‌تواند قاعده بازی در غزه را تغییر دهد.

در این تحلیل در واکنش به نگرانی‌های ساکنان غلاف غزه که می‌گویند در ناامنی کامل به سر می‌برند و از دست موشک‌های مقاومت آرامش ندارند نوشته شده، کاری که می‌توان انجام داد وجود ندارد و هنوز انجام نشده است.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل هر آنچه دولت به آن اختیار داده بود انجام داد بسیاری از تونل‌های حماس را ویران کرد و این مساله در سال ۲۰۱۴، ۵۰ روز طول کشید و تعدادی از موشک‌های منهدم شدند.

اما در ادامه تحلیل می‌آید:، اما آن محدود به زرادخانه موشکی جهاد اسلامی و حماس شد که ۱۴۰۰۰ تخمین زده شده بود و احتمالا الان به ۱۰ هزار یا هشت هزار کاهش یافته، اما در غزه همچنان بسیاری از موشک‌ها باقی مانده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی