بازدید 5679

واکنش روسیه به استقرار آمریکا در اطراف افغانستان

ایالات متحده در تلاش است تا نیرو‌های خود را که از افغانستان خارج شده می‌شوند در کشور‌های همسایه مستقر کند، اما روسیه امیدوار است که متحدان این کشور با آمریکا معامله نکنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶ 20 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، وال استریت ژورنال چندی پیش اعلام کرده بود که آمریکا می‌خواهد تا نیرو‌های خود را که از افغانستان خارج می‌کند، در ازبکستان و تاجیکستان مستقر کند، اما توافقی تاکنون در این باره انجام نشده است.

کارشناسان نیز گفته‌اند که با توجه به روابط نزدیک تاشکند و دوشنبه با مسکو این توافق بعید است.

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، در این مورد می‌گوید: این واضح است که آمریکا خواهان مستقر ساختن نیروهایش که از افغانستان خارج می‌شوند در کشور‌های همسایه این کشور است، ایالات متحده نمی‌خواهد کنترل در افغانستان را از دست بدهد. "

ناریشکن گفت: "ما می‌فهمیم و حتی اطلاع داریم که چنین تلاش‌هایی انجام می‌شوند و انجام خواهند شد. ما بسیار امیدواریم که نه تنها شرکا، بلکه متحدان سازمان پیمان امنیت جمعی نیز با این موضوع موافقت نکنند. "

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مهلت خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را ۱۱ سپتامبر امسال - بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ - تعیین کرده است.

اما خروج نیرو‌های آمریکایی در حالی است که خشونت‌ها در افغانستان به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است و گروه طالبان حملات خود را علیه نیرو‌های امنیتی افغانستان تشدید کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار