بازدید 16681
۲

وزیرخارجه عربستان: پس از گفتگو با ایران امیدوار شده‌ایم

وزیر خارجه عربستان سعودی از آغاز گفتگوها میان کشورش و ایران استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 19 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ فیصل بن فرحان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از آغاز گفتگوها میان ریاض و تهران استقبال کرد و گفت کشورش بعد از مذاکرات اولیه در بغداد، به گفتگو با ایران امیدوار شده است. این اظهار امیدواری درحالی است که گفتگوهای غیررسمی میان ایران و عربستان در عراق انجام شده اما هیچ جزییاتی از این مذاکرات به بیرون درز نکرده است. هدف این مذاکرات آب شدن یخ روایط میان دو کشور پس از ۵ سال است.

وزیر خارجه عربستان گفت: مذاکرات ما و ایران برای ارزیابی و اکتشاف برخی مسائل بود؛ با اینکه این مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد اما ما امیدواریم.

اولین دور مذاکرات ایران و عربستان به ابتکار نخست وزیر عراق در روز ۹ آوریل در بغداد انجام شده است.

فیصل بن فرحان افزود: اگر ایرانی‌ها ببینند که منافعشان در داشتن روابط خوب با همسایگانشان است، ما بیشتر امیدوار می‌شویم. وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روابط با عربستان گفت: این تاثیر بسیار کم است؛ چرا که انتخابات تنها در ترکیب افراد مذاکره‌کننده تغییر ایجاد می‌کند چون سیاست خارجی و کلان ایران را رهبر این کشور تعیین می‌کند اما چیزی که در نهایت اتفاق می‌افتد در میدانی است که شرایط آن را رهبر عالی ایران تعیین می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
الحمدلله. این تنشهای بی اساس پایان بگیرد ان شالله و ملتها در کنار هم دوست و برادر باشند
باسلام. ما از مذاکره و ارتباط با تمامی کشورهای جهان استقبال میکنیم؛ عربستان جای خود دارد روابط بین ایران با کشورهای حاشیه #خلیج_همیشگی_فارس هرچه سریعتر صورت خواهد گرفت؛ شرایط بین یمن و عربستان تنها مانع ارتباط بین ایران و عربستان میباشد که ان شاءالله بعد صلح و بخشی از قدرت و خسارت به یمن به بهترین شکل ممکن با شما ارتباط بر قرار خواهد شد؛ باتشکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار