بازدید 5899
جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ارتش در بهترین وضعیت خود قرار دارد

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش به لحاظ آمادگی رزمی و تجهیزات در بهترین وضعیت خود قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 18 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت، در مراسم تکریم و معارفه‌ی فرماندهان سابق و جدید لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: لشکر ۲۱ حمزه در طول دوران دفاع مقدس هر سال حدود پنج هزار نفر جانباز، آزاده و شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر از نظر آمادگی رزمی در بهترین وضعیت قرار دارد، افزود: در دیدار فرماندهی نیروی زمینی ارتش با رهبر معظم انقلاب، ایشان تاکید کردند که «برابر گزارش سازمان های مختلف، وضعیت نیروی زمینی کاملا رضایت بخش است».

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه تانک ها، موشک ها، پهباد ها و سایر ابزارآلات نیروی زمینی آماده به کار هستند و همه‌ی ابزار لازم برای رزم زمینی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و با این شرایط اقتصادی، در حال ساخت دو هزار خانه‌ی سازمانی در شمالغرب هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: دشمن میخواست مارا فلج و چرخ ها را قفل کند اما اکنون و در طول دوران ارتش (قبل و بعد انقلاب) در بهترین وضعیت ممکن قرار داریم و با افتخار می‌گوییم ناوگان فوق سنگینی را در اختیار داریم که در طول تاریخ هیچکس در اختیار نداشت.

وی ادامه داد: در طول این چند سال هزاران مترمربع از ارتش را نوسازی کرده و کهنگی را زدوده ایم و در بحث نیروی انسانی نیز حتی در این شرایط کرونایی طرح های لبیک و مصباح را برگزار کردیم.

امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه امیرمیرزایی از فرماندهی دسته تا فرماندهی لشگر، همواره با ایثار و از خود گذشتگی کار کرده و در بحث علم نیز تا درجه دکترای تخصصی مدیریت راهبردی را طی کرده است.

وی ادامه داد: لشگر ۲۱ حمزه وظیفه تامین امنیت قسمتی از مرزها را نیز برعهده داره و این لشکر سنگین ترین قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی لشکر محسوب می‌شود.

وی به سمت جدید امیر میرزایی نیز اشاره کرد و افزود: امیرمیرزایی به ظاهر از جمع فرماندهی جدا می‌شود اما از امروز به خاطر تجربه بالا در مناطق غرب کشور، به عنوان مشاور نیروی زمینی در غرب منصوب می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امیر شفیعی از امروز به عنوان فرماده لشکر ۲۱ حمزه و فرمانده ارشد ارتش در شمالغرب منصوب می‌شوند و این فرمانده نیز در یگان‌های مختلف ارتش حضور داشته و تجارب بالایی دارد.

امیر سرتیپ نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط انتخاباتی کشور اشاره کرد و افزود: در وضعیت فعلی کشور شاهد فضای انتخاباتی هستیم که نمونه بارز مردم سالاری دینی است که در طول سالهای پرافتخار نظام در همه شرایط سخت این انتخابات در مدل های مختلف اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مناصب مهم ریاست جهموری است که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و امسال هم به لطف الهی با صلابت و قدرت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه بیکار ننشسته و در طول دوران پرافتخار نظام جمهوری اسلامی، دشمنی خود را با تمام ابزار انجام داده و قطعا در این ایام نیز بیکار نخواهد نشست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: هدف دشمن همیشه این بوده که با استفاده از مدل های مختلف و هرچه که در اختیار داشته پای کار بیاورد اما با رهبری امام خمینی(ره) و سپس امام خامنه ای و لبیک مردم به فرامین رهبر انقلاب، دشمن همواره ناکام مانده است.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند روح ناامیدی و تفرقه را در فضای انتخاباتی کشور القا کند اما در بحث ایجاد تفرقه از روز اول انقلاب تا به امروز موفق نبوده ولی ما باید همواره دشمنی دشمن را بشناسیم.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در طول این ۴۲ سال دشمن ما بودند اکنون از صفحه محو شده اند، گفت: رئیس جمهور پیشین آمریکا ۱۳ شرط برای جمهوری اسلامی تعیین کرد اما اکنون او در کجا قرار دارد و ما در چه وضعیتی هستیم، البته اگر مقاومت و استقامت ما در برابر سختی ها وفشار نبود، اکنون نمی‌توانستیم اینگونه با غرور و صلابت صحبت کنیم.

امیر سرتیپ نعمتی اظهار کرد: دور تا دورمان ناامنی است اما مسئولین و فرماندهان کارخود را در اوج‌ اتحاد انجام دادند و نباید ذره ای ناامید باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی قدردانی و لوح معارفه امر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی ابلاغ شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل