بازدید 5871

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از امروز

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از امروز (یکشنبه) شورای نگهبان براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 16 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، "جمال عرف" معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: ما هم همه مدارکی را که در این ظرف پنج روز از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده‌ایم، تقدیم شورای نگهبان می‌کنیم و آن‌ها شروع به بررسی مدارک و احراز صلاحیت افراد خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از همه طیف‌ها و علاقه‌های سیاسی در این پنج روزه ثبت نام کرده اند، افزود: حدود ۸ درصد از کسانی که نام نویسی کردند، سابقه نامزد شدن در دوره‌های قبلی را نیز دارند و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از همه جریان‌های سیاسی حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور: از امروز بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان آغاز و ۶ خرداد اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

جمال عرف" گفت: از ۷ خرداد به مدت ۲۰ روز تبلیغات‌ها شروع می‌شود و ۲۶ خرداد پایان مهلت تبلیغات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: این دوره به دلیل بیماری کرونا محدودیت‌های وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی خاصی در حال تنظیم است. این دوره تجمع‌های تبلیغاتی مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت.

او افزود: به تناسب شهر‌های کشور بر اساس شرایط کرونایی در زمان ۲۰ روزه مهلت تبلیغات، برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس شرایط کرونایی امسال از رسانه تلویزیونی در استان‌ها استفاده می‌شود. به لحاظ داشتن خلاء قانونی که وجود دارد هر گونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان خلاف قانون است.

او گفت: تاکنون گزارشی از تخلفات داوطلبان بدست ما نرسیده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ۵ روز مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۹۲ نفر ثبت نام کرده‌اند.

"جمال عرف" در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه شنبه ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: در مجموع ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از ان هستند.

او درباره تحصیلات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: ۲۷۲نفر از ثبت‌نام‌کنندگان لیسانس و کمتر و ۳۲۰ نفر از آنان فوق لیسانس به بالا هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان