بازدید 13872

کنایه کیهان به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری

کیهان می‌گوید: در وقت پاسخگویی «اختیارات ندارند» اما برای انتخابات سر و دست می‌شکنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 15 May 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان نوشت: «اختیارات دولت کم است» این جمله در ماه‌های اخیر بارها شنیده شده، شنیدن این جملات از مدعیان اصلاحات در کنار مشاهده تکاپوی همین گویندگان برای حضور در انتخابات و در دولت جدید، ناخودآگاه این سؤال را ایجاد می‌کند که اگر اختیارات رئیس‌جمهور کم بود و به سبب همین اختیارات کم، نتوانستید وعده‌هایتان را محقق کنید، پس این همه تکاپو برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری برای چیست؟

به نوشته روزنامه جوان، در درون جبهه اصلاحات، صرف‌نظر از کاندیداهایی که خود را ملزم به پیروی از تصمیم نهایی نهاد اجماع‌ساز نمی‌دانند، با دو شاخه روبه‌رو هستیم؛ بخشی با محوریت حزب اتحاد ملت معتقد هستند که حتماً باید از یک کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کنند و ائتلاف با فرد و جریان دیگر نادرست است. آن‌ها با اشاره به ناکارآمدی‌های دولت روحانی، آن را ناشی از عدم اعتقاد روحانی به اصلاح‌طلبی می‌دانند و از همین رو، با نادرست دانستن ائتلاف اصلاح‌طلبان با روحانی، اصرار دارند که این بار یک کاندیدای درون گفتمانی داشته باشند. این در حالی است که دولت روحانی سهم مناسبی به اصلاح‌طلبان در دولت بخشید و نیروهای اصلاح‌طلب نقش مهمی در تعیین و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید داشتند. این دسته گاه صحبت از مشارکت مشروط در انتخابات می‌کنند و گاه هم می‌گویند اگر کاندیدایشان رد صلاحیت شود، در انتخابات حاضر نخواهند شد و دیگر تن به کاندیدای ائتلافی نمی‌دهند. با این حال، بعضاً هم روی گزینه‌هایی دست گذاشته‌اند که به دلایل مختلف می‌دانند که صلاحیت آن‌ها رد می‌شود.

بخش دوم با محوریت حزب کارگزاران سازندگی، می‌گویند که می‌توان روی یک کاندیدای میانه، اما بدون مشکل تأیید صلاحیت سرمایه‌گذاری کرد و برخی از آن‌ها حتی مشخصاً به علی لاریجانی اشاره می‌کنند. نقطه مشترک اصلاح‌طلبان تندرو و میانه و دولتی‌ها شاید اسحاق جهانگیری باشد. اما هشت سال حضور او در کابینه روحانی و نداشتن عملکردی قابل دفاع، عملاَ او را چه در میان مردم و چه در میان سیاسیون و احزاب و رسانه‌ها تبدیل به مهره‌ای سوخته کرده و بعید است یک سیاستمدار روی او سرمایه‌گذاری انتخاباتی کند. تکاپوی گسترده اصلاح‌طلبان با حضور 14 نامزد در حالی است که آنها از دیرباز (به وقت پاسخگویی به مطالبات مردم) ادعا کرده‌اند رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست و اختیاراتی ندارد. در پایان هر دو دولت خاتمی و روحانی آنچه دلیل شکست‌ها و عدم تحقق وعده‌ها معرفی شد، عواملی در خارج دولت بودند. «اختیارات دولت کم است». این جملات در کنار مشاهده تکاپوی انتخاباتی گویندگان، ناخودآگاه این سؤال را ایجاد می‌کند که اگر اختیارات رئیس‌جمهور کم بود و به سبب همین اختیارات کم، نتوانستید وعده‌هایتان را محقق کنید، پس این همه تکاپو برای چیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
مسئله اصلی این حضرات سنگ پای قزوین است!
ساکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
ببخشيد مدير عامل سابق باشگاه سپاهان را مي گوييد.
جهانگیری میلیونها برابر امثال کیهان برای این مملکت نفع داشته چون امثال کیهان بغیر از تخریب کار دیگری بلد نیستند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
چرا جواب سوال منطقی کیهان رو نمیدی
چندتا از منافعش رو بگو
موقع ثبت نام باید از هر کدوم از کاندیداها یه تعهد نامه بگیرن که وقتی دوره شون تموم میشه نیان بنالن که اختیارات نداشتیم و نذاشتن کارکنیم و ....
چجوریه که وقتی میخواین بیت المال رو غارت کنین اختیارات دارین و میتونین ولی وقتی باید جواب بدین که چکار کردین برا ملت اختیار نداشتین و نذاشتن کار کنین؟
پاسخ روشن است می خواهند از همین اختیارات کم به نفع مردم استفاده کنند
حرف کیهان درسته کلیتش، ولی لامصب میخوای از جریان مخالف شما کسی کاندید هم نشه ؟؟؟ خب اصلا انتخابات برای چیه ؟
اگر رئیس جمهور اختیارات کافی داشت که تو نمی تونستی با هزینه بیت المال همه رو تخریب کنی!!
همین که رئیس کیهان مسئولیت مادام العمر داره و می تونه هر کی رو میخواد تخریب کنه و حاشیه امن داره نشون میده چقدر اختیارات رئیس جمهور محدوده.
انصافا این تنها گفته کیهان است که من باهاش موافقم! آقا یکبار هم بکشید کنار بگذارین همه چیز عیان شود.
اصلاح طلبان گرگی در لباس میش هستند که 24 سال است مردم را سر کار گذاشته اند. فقط کافیست به صحبتهای آقای روحانی در بازه یک ماه قبل و 4 ماه بعد ار انتخابات سال 96 توجه کنید. همه چیز دستتان می آید
این کیهان یه حرف درست و حسابی زده باشه همینه .
همه این حزب و حزب بازی و اجماع و نام نویسی و مشارت این و آن و .......... و هزار کوفت و زهر مار دیگر منوط به مشارکت مردم است. مردم عادی و نه رانت خواران و نکبت زادگان و ..... نه در این انتخابات و نه در هیچ انتخابات دیگر شرکته نخواهد کرد. رای بی رای تمام این همه دفتر و دستک نچینید فایده ندارد.
خدا پدزتون رو بیامرزه تا الان اینقد قانع نشده بودم
اونا هم در کل مثل خودت فکر میکنند کیهان جان.....برای همین کاندید می شوند؟ چرا برات عجیبه؟
کیهان عزیز

واقعا شما حالا نارحت این حضور و یا این سخنان هستید

شما جزء عوام نیست که نمی دانید اینها همه یک بازی دربی هست

که بعد از بازی در یک هتل همه بر سر یک سفره به قدر جایگاه در دوره میز می نشیند و به گفتن خاطرات و بده بستان مالی و یا عشیره ای می پردازند.
اینقد آزادی تو ایران هست که بیشتر (کامنت گذاران) (ناشناس)ند
منظور حضرت شریعتمداری اینه که هیچ اصلاح طلبی حق کاندیداتوری نداره و فقط اصولگریان تندرو باید باشن.
چرا حسین شریعتمداری خودش را به معرض افکار عمومی نمی گذارد جنابعالی هم کاندید شو مردم ببینند چندتا رای میاری
من یک سوال از آقای شریعتمداری دارم.

آیادرست است مه





















ا به تازگی عبدرضا داوری اعلام می کند که دیدار خاتمی با جورج سورس را من ساخته ام و در روزنامه کیهان با نام مستعار چاپ کردم. اگر صحت داشته باشد که دارد.
من با احترام از آقای شریعتمداری می پرسم چگونه در قیامت جواب می دهید.؟
دنیاهم دار مکافات است.
من طرفدارهیچ کس نیستم ولی جواب این سوال را برای وجدان خودم می خواهم.
فقط تو این دوره همین آقای شریعتمداری رو کم داشت داشتیم
کیهان که فرمایشی است ! ولی مردم متوجه شده اند که رئیس جمهور هیچ کاره است ! همه چیز در بالاتر اتفاق می افتد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار