بازدید 6852
۱

تأثیر واکسن کرونا در پیشگیری از مرگ است نه ابتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تأثیر واکسن ضد کرونا در پیشگیری از مرگ بوده و در ابتلا باید مراقبت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان محافظت و مراقبت در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 11 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شهرام حبیب‌زاده در جریان بازدید جمعی از طلاب و روحانیون جهادی از بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: شهر‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و مابقی شهر‌ها در وضعیت زرد قرار دارند که امیدواریم در هفته آینده همه شهر‌های استان به وضعیت زرد و متعادل در شرایط کرونایی برسند.

وی مجموع بستری‌ها را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۸۹۹ مبتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همچنان آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بالاست به طوریکه هشت نفر در شبانه‌روز گذشته در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

حبیب‌زاده به انجام مراحل واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۷۵ و ۸۰ سال در استان اشاره کرد و افزود: در هفته آینده با افزایش ورود واکسن به استان در گروه سنی ۶۰ تا ۸۰ سال واکسیناسیون به صورت فراگیر انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید در دو نوبت واکسن کرونا به افراد و گروه‌های سنی تزریق شود تا ایمنی نسبی ایجاد شده، اما همچنان توصیه ما بر این است تا دریافت‌کنندگان واکسن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حبیب‌زاده به تأثیرگذاری واکسن در پیشگیری از مرگ اشاره کرد و ادامه داد: در ابتلای کرونا تأثیر واکسن ۷۰ تا ۸۰ درصد است و احتیاط بیشتر شرط عقل می‌باشد.

در این بازدید مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان نیز به حضور طلاب جهادی با هدف قدردانی از کادر درمان و روحیه‌بخشی به بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و گفت: ما با حضور در این بیمارستان سعی کردیم تا همدردی و همراهی خود را با فعالان کادر درمانی نشان دهیم.

حجت‌الاسلام فیاضی اضافه کرد: هر چند با حضور در بخش کرونایی خطر احتمالی را به جان خریدیم، اما باید در این روز‌های روزه‌داری قدردان محبت و عشق کادر درمانی در ارائه خدمات به بیماران باشیم که بی‌ادعا طبیب درد‌ها و همچنین درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خطر احتمالی برای کارگرانی هست که از فرط بی پولی و گرسنگی براشون اصلا مهم نیست کرونا بگیرن یا نگیرن ، چون اگر کرونا نگیرن احتمالا از گرسنگی میمیرن ، پس کار خیلی بزرگی نکردین که یسری به ملت زدین و منتش رو میزارین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان