بازدید 5807

مبارزه با فساد نتوانسته رضایت جامعه را به دست بیاورد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: متأسفانه مبارزه با فساد در کشور ما نتوانسته رضایت عمومی جامعه را به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 09 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در شورای اداری استان همدان که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، اظهار کرد: متأسفانه به علت مشکلات اقتصادی و معیشت حال مردم خوب نیست، بودجه تورم زا بوده و اقداماتی که مانند بورس انجام می‌دهیم به علت مسیر نادرست تورم زاست که این درد‌ها نیازمند درمان و معالجه است و باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به مشکل عدالت در کشور و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گام اول انقلاب از این موضوع ناراضی بودند که قوه قضائیه گام‌های خوبی در این زمینه برداشت و گام‌های بزرگتری در راه است، افزود: متأسفانه مبارزه با فساد در کشور ما نتوانسته رضایت عمومی جامعه را به دست بیاورد، اما حرکت قوه قضائیه رضایت مردم را به دنبال داشته و نشان داده درد تبعیض، فساد و رانت از مشکلات معیشتی دردناک‌تر است.

وی با ابرازامیدواری از اینکه با دولت انقلابی کشور گام‌های بلندتری بردارد، تصریح کرد: استان همدان با همت همه مسئولان سه قوه روند خوبی داشته و حاشیه در استان ما وجود ندارد البته معنایش این نیست همه یک شکل فکر می‌کنیم، اما حرف اول و آخر همه برای نظام و رضایت عمومی است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی، راه آهن و اتوبان ۸۰ پروژه ملی با رقم‌های بسیار بالا در حال اجراست و وضعیت کار در همدان خوب است، اما معنایش این نیست کارگاه‌ها دچار مشکل نیستند، درد نقدینگی را در کل کشور داریم و باید اصلاح ساختار غلط بودجه را دنبال کنیم.

وی نکته‌ای در رابطه با قوه قضائیه مطرح کرد و گفت: ما نیاز به نگاه تربیتی در قوه قضائیه داریم و باید بتوانیم در کشور روند تربیتی را در مسائل عمومی با یک نگاه رحمانی به کسانی که با مشکل مواجه می‌شوند، داشته باشیم به طوریکه هنوز بحث زندان‌ها از مسائلی است که نیاز ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز گفت: استان همدان ۱۱۷ هزار بهره بردار، ۲۸.۵ درصد اشتغال در بخش کشاورزی و نزدیک به ۴.۹ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را دارد و در تولید بسیاری از محصولات مانند سیر، کشمش، علوفه و گیاهان دارویی رتبه برتر کشوری را داراست.

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه ۵ درصد از کشاورزان برتر کشور از استان همدان هستند و گندم آبی و سیب زمینی میانگین تولید بیشتر از کشور است، افزود: در استان همدان بهره ورانه از پتانسیل‌ها و امکانات استفاده می‌شود و براساس برنامه بالادستی که تدوین شده، این مسئله باعث شده با بهره وری بالایی از آب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد برای تهیه ادوات کشاورزی خاطرنشان کرد: سرشاخه کاری گردو از تولیدات اصلی استان با محوریت تویسرکان است و با اصلاح باغات در استان همدان صورت می‌گیرد به طوریکه در حال حاضر با ایجاد باغ نهال گردو در همدان، پیوندک ایجاد می‌کنیم که قبلاً از ترکیه می‌آوردیم.

رضوانی جلال با بیان اینکه در سازمان جهادکشاورزی استان همدان فقط ۴۴ درصد نیرو داریم، یادآور شد: با استفاده از دیم زار‌هایی که فقط یک سال کشت می‌شد، با ستاد فرمان امام وارد کار شدیم و در این اراضی کشت تناوبی و بیش از ۱۸۰ هزار هکتار رفع تداخلات انجام گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر