بازدید 5320

بروسکتا؛ پیش غذایی اشتهاآور از ایتالیا

بروسکتا نام یک نوع پیش‌غذای ایتالیایی است که در نواحی مرکزی ایتالیا تهیه می‌شود و منشأ و تاریخچه آن به ناحیه توسکانی و سده پانزدهم می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 09 May 2021

بروسکتا؛ پیش غذایی اشتهاآور از ایتالیا

به گزارش «تابناک»، برای تهیه این اشتهاآور، نان را گریل کرده و روی آن ‌را سیر می‌مالند، سپس روغن زیتون کاملاً بکر، فلفل و نمک را بر روی آن می‌ریزند.

 همچنین در انواع مختلف امروزی آن ممکن است رویش را با فلفل قرمز تند، گوجه فرنگی، سبزیجات، انواع لوبیا، گوشت دودی و یا پنیر بپوشانند.

برای تهیه پرطرفدارترین نوع بروسکتا در خارج از ایتالیا نیز از ریحان، گوجه فرنگی تازه، سیر و پیاز یا پنیر موتزارلا استفاده می‌شود.

 بروسکتا معمولاً به عنوان اسنک یا اشتهاآور سرو می‌شود.

بروسکتا، یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از نعمت تابستان است. این پیش غذای کلاسیک ایتالیایی یک روش عالی برای گرفتن طعم و مزه گوجه فرنگی رسیده باغ، ریحان تازه، سیر و روغن زیتون روی تکه های نان فرانسوی یا ایتالیایی است.

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه
زمان کل: ۳۵ دقیقه
محصول: ۶ تا ۱۰ نفر

مواد لازم:

۶ یا ۷ گوجه فرنگی رسیده (حدود ۷۰۰ گرم)
۲ حبه سیر، خرد شده (حدود ۲ قاشق چای خوری)
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق چای خوری سرکه بالزامیک
۶-۸ برگ ریحان تازه، تکه تکه شده یا خرد شده
۳/۴ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
۱ نان باگت فرانسوی یا همان نان ایتالیایی
۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) روغن زیتون
 

طرز تهیه نان بروسکتا

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را بلانچ کنید: ۲ پیمانه آب را بجوشانید. همانطور که آب در حال گرم شدن است، برش‌های کم عمقی را به صورت ضربدر در انتهای گوجه فرنگی انجام دهید (این باعث راحت‌تر کنده شدن پوست گوجه فرنگی می‌شود). پس از جوش آمدن آب، قابلمه را از روی حرارت بردارید. گوجه فرنگی‌ها را در آب داغ قرار داده و به مدت ۱ دقیقه بلانچ کنید. با یک چنگال آن را بردارید و بگذارید تا آنقدر خنک شود که بتوانید آن را کنترل کنید.
 
سپس پوست گوجه فرنگی را به آرامی جدا کنید. پایه ساقه را با چاقو برش دهید. گوجه فرنگی‌ها را به دو نیم یا چهارم برش دهید و بیشتر آب و دانه‌ها را خارج کنید.
فر را از قبل گرم کنید: تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۰ درجه سانتیگراد) با یک قفسه در طبقه بالایی فر.
گوجه فرنگی‌ها را خرد کنید، آن‌ها را با سیر، روغن زیتون، سرکه، ریحان، نمک و فلفل مخلوط کنید. توجه داشته باشید، گوجه فرنگی عاشق نمک است. ممکن است لازم باشد بیش از آنچه انتظار دارید اضافه کنید.
برش‌های نان باگت را تست کنید: با استفاده از چاقوی نان، نان باگت را برش داده و قطعه‌های ضخیم ۱.۵ سانتی تهیه کنید. یک طرف هر برش را با روغن زیتون فرچه بزنید و طرف روغن زیتون را روی یک سینی فر یا ماهی تابه قرار دهید. هنگامی که فر به ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۰ درجه سانتیگراد) رسید، برش‌ها را در فر روی طبقه بالا قرار دهید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه برشته کنید تا کمی لبه‌های آن قهوه‌ای شود.
سرو کنید: نان تست شده را روی بشقاب و سمت روغن زیتون رو به بالا بچینید (روغن زیتون به شما کمک می‌کند تا مانعی موقتی برای جلوگیری از خیس شدن نان از گوجه‌های خرد شده ایجاد شود). با استفاده از یک قاشق به آرامی روی هر برش نان تست شده را با مقداری مخلوط گوجه فرنگی بپوشانید. این کار را درست قبل از سرو انجام دهید. 
برای این دستور از هر گوجه فرنگی خوش طعم و رسیده‌ای استفاده کنید. اگر از گوجه فرنگی گیلاس استفاده می‌کنید، فقط آن‌ها را به یک چهارم خرد کنید، آن‌ها را نجوشانید و پوست آن‌ها را جدا نکنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار