بازدید 6483

اعزام فضانورد معلول به فضا!

آژانس فضایی اروپا قصد دارد در برنامه جدید خود، فضانوردان معلول را هم به فضا بفرستد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 06 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از سی بی سی، از زمان حضور انسان در فضا، فقط حدود ۵۵۰ نفر در مدار سیاره ما حضور پیدا کردند، چرا که فضانوردان باید شرط نخبه بودن داشته‌ باشند، فضانوردانی که دارای تحصیلات عالی بوده و در اوج سلامت جسمی باشند. با این وجود گروهی بودند که فارغ از میزان تحصیلات ، تناسب و مهارت ، از دایره این فعالیت خارج شده، مانند حضور افراد دارای معلولیت جسمی. اما آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارد این رویه را تغییر دهد.

در آخرین فراخوان جذب، 4 تا 6 فضانورد ، این آژانس پروژه امکان سنجی پاراستونات (Parastronaut) خود را با هدف گنجاندن نامزدهای دارای معلولیت جسمی اعلام کرد. جدا از برآورده کردن شرایط دقیق، که شامل داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در علوم طبیعی، پزشکی، مهندسی، ریاضیات یا علوم کامپیوتر است، نامزدهای فضانورد می توانند در موارد زیر اقدام کنند:

اعزام فضانورد معلول به فضا!

لوسی وند در تاس (Lucy van der Tas) ، رئیس استعدادیابی ESA ، گفت: "این در اصل باعث تنوع و فراگیری است." به طور خاص ، وند در تاس گفت که از 6 فضانورد آخرین فراخوان جذب نیرو، فقط یک نفر زن بوده است، چیزی که آنها سعی می کنند با درخواست تعداد بیشتری از خانم ها به آن بپردازند (زنان فقط 15/5 درصد متقاضیان را تشکیل می دهند). در حالی که آن ها می خواهند کل فرآیند را فراگیرتر کنند، در تلاش اند تا این تعداد را به 50 درصد افزایش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر