بازدید 6078
۱

محمود عباس برای ولادیمیر پوتین نامه فرستاد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار امروز خود با «سرگئی لاوروف» علاوه بر گفتگو با وی، حامل نامه‌ای از رئیس تشکیلات خودگردان برای رئیس‌جمهور روسیه بود.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ 05 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار امروز خود با «سرگئی لاوروف» همتای روسش، علاوه بر گفتگو با وی، حامل نامه‌ای از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بود.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، المالکی در توضیحی در خصوص این نامه گفت: امروز، من نامه‌ای را از محمود عباس خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با خود آوردم.

وی افزود در این نامه رئیس تشکیلات خودگردان از پوتین به دلیل ارائه واکسن روسی «اسپوتنیک وی» تشکر کرده و همچنین به موضوعاتی مانند منافع مشترک در ارتباط با منطقه خاورمیانه، وضعیت در فلسطین و وضعیت کلی پرداخته است.

وی افزود: پیشتر نشست‌های سالانه بین روسای‌جمهور ما برگزار می‌شد، اما متاسفانه به دلیل همه‌گیری کرونا این در حال حاضر ممکن نیست، بنابراین چنین جلساتی جایگزینی هستند. ما معتقدیم حفظ چنین سنتی لازم است تا فلسطین بتواند از تجربه و خِرَد روسیه بیاموزد.

امروز (چهارشنبه) لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به کشور‌های عربی گفت که عادی سازی روابط آن‌ها با اسرائیل نباید مساله فلسطین را به حاشیه ببرد.

وی افزود: روسیه آماده است تا ایده‌های خود را درباره آغاز مجدد روند صلح خاورمیانه میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به اشتراک بگذارد.

لاوروف با بیان اینکه مسکو نگران تنش‌های اخیر در بیت‌المقدس است، به ریاض المالکی گفت: ما مشتاق هستیم تا دیدگاه‌های شما را درباره روند صلح خاورمیانه، شمال آفریقا و به ویژه مساله فلسطین بدانیم.

طی هفته‌های گذشته تحرکات نظامی صهیونیست‌ها اطراف مسجد الاقصی و محدود کردن دسترسی روزه داران فلسطینی به برخی از بخش‌های آن باعث ایجاد تنش و درگیری نظامی میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شده است.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان روز گذشته در راس هیاتی برای بحث و رایزنی با مقامات روسیه درباره تحولات اخیر در فلسطین اشغالی وارد مسکو شد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود روند صلح خاورمیانه و روابط بین گروه‌های فلسطینی مهمترین دستور کار رایزنی میان لاوروف و المالکی است.

وزیر خارجه تشکیلات نیز در این دیدار گفت: مسکو تعهد عمیقی در حمایت از تلاش‌های دولت رام الله برای ساختن نهاد‌های داخلی از خود نشان داده است.

وی درباره تعویق انتخابات در فلسطین نیز گفت: شرایط موجود، رهبران فلسطینی را مجبور کرد که این انتخابات را به تاخیر بیندازیم.

رئیس تشکیلات خودگردان بامداد جمعه به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم ژوئیه (۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا هرکسی گیر می کنه به جای رجوع به ملتش دستش به سمت پوتین دراز می شود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر