بازدید 9293

گفت‌وگوی مقامات آمریکایی با شاه اردن درباره فلسطین

هیات آمریکایی به ریاست سناتور کریس مورفی دوشنبه شب در دیدار با عبدالله دوم شاه اردن درباره آنچه که ضروت تلاش مضاعف برای از سرگیری مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به صلح عادلانه و جامع نامیدند، گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 04 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "پترا" اردن، در این دیدار که در امان صورت گرفت، از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل برپایه طرح تشکیل دو کشور مستقل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت و حق حیات در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین بحران‌های منطقه خاورمیانه و تلاش برای رسیدن به راه‌حل سیاسی، در کنار پیامدهای ناشی از ویروس کرونا بر جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و ضرورت تلاش مضاعف و مشترک برای مقابله با آن بررسی شد.

هیأت آمریکایی به ریاست "کریس مورفی" سناتور دمکرات، بار دیگر بر حمایت واشنگتن از امان برای حفظ امنیت خود تأکید کرد.

مورفی را در دیدار از خاورمیانه "برت مک گورک" هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقای شورای امنیت ملی، "تیموتی لیدرکینگ" فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن و چند مسؤول دیگر از وزارت امورخارجه و دفاع ایالات متحده همراهی می‌کنند.

این هیأت پیش از این به امارات سفر کرده بود و قرار است به عربستان و مصر نیز سفر کند.

موضوع اصلی سفر این هیأت رایزنی مقام‌های آمریکایی با رهبران کشورهای منطقه در مورد گفتگوهای هسته‌ای ایران و فروش جت جنگنده «اف -۳۵» به امارات اعلام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر