کاهش نرخ ارز بورس را منفی کرد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش عرضه‌ها در بازار در کنار کاهش نرخ ارز باعث شد تا جو روانی منفی در بازار سرمایه حاکم شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 03 May 2021

 

به گزارش بورس تابناک، رسول جاویدی درباره دلیل ریزش‌ها در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه هفته گذشته را بدلیل ارائه بسته پیشنهادی سازمان بورس، با خوشبینی به پایان رساند، اما از روز شنبه دو سهم بزرگ گروه خودروسازی با افزایش سنگین عرضه روبرو شدند و صف فروش تشکیل شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: کاهش نرخ ارز باعث شد تا سهامداران پیش بینی بر کاهش سودآوری شرکت‌ها داشته باشند.

جاویدی افزود: در بازار دیروز، بیشترین افت در گروه‌های کامودیتی محور بود، زیرا درآمد آن‌ها با نرخ ارز رابطه مستقیمی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورها در ریزش‌های اخیر بورس، بازار ارز است گفت: علاوه بر نرخ ارز، بیشتر قوانینی که در بازار وضع شده است به بخش عرضه توجه کرده و نگاه محسوسی به بخش تقاضا دارد در صورتی که باید در بورس بخش تقاضا تقویت شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه جو روانی در بازار سرمایه حاکم است افزود: در نامه فعالان بازار سرمایه به سران قوا تاکید شده بود که بازار جنبه روانی پیدا کرده باید پول و اعتماد را به بازار برگردانیم.

وی افزود: باتوجه به جو روانی که کاهش نرخ ارز در بازار سرمایه ایجاد کرده است سهامداران پول‌های خود را از بازار خارج کردند و این موضوع باعث شده تا فشار عرضه در بازار زیاد شود.

جاویدی گفت: علیرغم اخبار خوب در خصوص نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، باز هم شاهد قدرت‌نمایی فروشندگان در بازار هستیم.

 

منبع:بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر