بازدید 36217
شبکه المیادین به نقل از منابع ایرانی

آزاد شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران از سوی آمریکا

المیادین به نقل از این منابع نوشت، دولت جو بایدن تلاش می‌کرد تا مانع پرداخت هرگونه مبلغی از اموال مصادره شده ایران در مذاکرات میان تهران و اروپایی‌ها شود؛ اما موفق نشد و طرف ایرانی به ضرورت آزادی بخشی از اموال بلوکه شده خود اصرار ورزید.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 02 May 2021

آزاد شدن 7 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران از سوی آمریکا

بین الملل تابناک: روز یکشنبه، شبکه المیادین لبنان به نقل از مقام های مسئول ایرانی، مدعی شد که آمریکا ۷ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را در جریان مذاکرات وین آزاد خواهد کرد.

این منابع، بدون اشاره به نام و هویت این چهار شهروند ایرانی، گفتند که آن‌ها به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا در خاک این کشور زندانی هستند.

در مقابل نیز ایران قرار است چهار زندانی آمریکایی را که به جرم جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی در زندان به سر می‌برند، آزاد کند.

المیادین به نقل از این منابع نوشت، دولت جو بایدن تلاش می‌کرد تا مانع پرداخت هرگونه مبلغی از اموال مصادره شده ایران در مذاکرات میان تهران و اروپایی‌ها شود، اما موفق نشد و طرف ایرانی به ضرورت آزادی بخشی از اموال بلوکه شده خود اصرار ورزید.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع ایرانی خبر داد که مذاکرات امنیتی میان ایران و انگلیس انجام گرفته و دولت لندن به زودی ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های مصادره شده ایران را آزاد خواهد کرد و در مقابل نیز «نازنین زاغری» که به علت جاسوسی برای سازمان اطلاعات انگلیس مجرم شناخته شده است، آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که هنوز با ایران در وین به توافق نرسیدیم و مسافتی وجود دارد که باید پیموده شود تا از موانع عبور کنیم. وی همچنین گفت: «دیپلمات‌های ما در هفته‌های آینده برای بازگشت متقابل توافق به کار خود ادامه می‌دهند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، روز گذشته پایان یافت.

حاضران در این نشست، آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آمریکا خبر المیادین درباره تبادل زندانیان را تکذیب کرد

ساعتی بعد از انتشار خبر المیادین درباره تبادل ۴ زندانی ایرانی با ۴ زندانی آمریکایی، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، به نقل از ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرد و نوشت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه یک توافق مبادله زندانیان انجام شده است، درست نیست.

این رسانه آمریکایی در عین حال به نقل از ند پرایس اعلام کرد: همانطور که گفتیم، ما همیشه پرونده‌های آمریکایی‌های بازداشت یا مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. ما این کار را متوقف نخواهیم کرد تا زمانی که بتوانیم آن‌ها را به خانواده‌هایشان برسانیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۳
حتی یک سنت از این پول به مردم عادی نخواهد رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
بازی شروع شد تحریم های ناقص بردارن و بعد چند سال بعد تحریم مجدد و بیشتر
این پول را باید برای واکسن مصرف کرد.
سوال اینه نفعش به ملت میرسه یا به سرنوشت دلارهای اوباما دچار میشه
امریکا تکذیب کرده
المیادین همانی است که ۲ سال پیش ادعا کرد ۲۲ بهمن ترامپ تهران می اید
المیادین ادعا کرده ایرانی ها به او گفته اند
یکی از فیک نیوز های خبری این المیادین است
لابد این پولها رو هم ظریف آزاد نکرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
میدان ایجاد می کنند تا دیپلمات آزاد کنند ولی می‌گویند ما پول ها را آوردیم و اصل ماجرا را نمی‌گویند برای چی بود
هر موقع جمهوری اسلامی تحت فشار شدید اقتصادی قرار می گیره ناگهان دموکرات های آمریکا کمک می فرستند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
خیر. هر وقت اصلاحطلبها در آستانه خطر حذف شدن قرار میگیرند دموکراتها کمک میفرستند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
به ۱۶:۵۹
اولا اصلاح طلب و اصول گرا و بقیه همشون سر و ته یه کرباسند دیگه این فیم و شو اصلاح طلبی و اصول گرایی تموم شد دوما کمی تاریخ بخون تا بفهمی دموکرات ها از کی پشتیبان جمهوری اسلامی بودن سوابق بی بی سی فارسی را هم مرور کن مخصوصا در دهه ۵۰ ببین این رسانه سخنگوی چه کسانی بود!!!!! پنج هزار نفر هم از فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی که در آمریکا خوش می گذرانند فکر نمی کنم مسئولی بچه اش را بفرستد در کشوری که ادعای مبارزه با او را دارد!!!!!!
شبکه المیادین لبنان به نقل از مقام های مسئول ایرانی، خبر داره ولی هنوز مقاما ت ایران خبر ندارن یا ما محرم نیستیم
درود بر ظریف ...به اخم وتخم کردن ها اهمیت نده ...ایرانیان واقعی پشتتن ...بعد اتمام این دولت هم هیچ سمتی رو قبول نکن ...اگر.خیلی باسوادن خودشون برن مذاکره کنن...تو وظیفت رو به خوبی انجام دادی و دیگر حودت رو هزینه نکن ....
درود بر ظریف ...به اخم وتخم کردن ها اهمیت نده ...ایرانیان واقعی پشتتن ...بعد اتمام این دولت هم هیچ سمتی رو قبول نکن ...اگر.خیلی باسوادن خودشون برن مذاکره کنن...تو وظیفت رو به خوبی انجام دادی و دیگر حودت رو هزینه نکن ....
امیدوارم از این پولهای آزاد شده چیزی هم نصیب مردم شود
منبع خبر .انهم اامیادبن!!!!!!!!!!!!! خدائی دبگه نخواندمش بابا تابناک جان که اطلاع رسانی ما ایرانیان به لطف سما .مهر فارس ایرنا وعیره.............المیادین هستش
7 میلیارد آزاد خواهد کرد با 7 میلیارد آزاد کرده است خیلی فرق می کند
مردم را گول نزنید
نرخها از زمان جیسون تغییر نکرد هر زندانی 1.7 میلیارد دلار
فرمول مبادله.
هر زندانی 1.7 میلیارد دلار
این یعنی سهم هر نفر 2 میلیون تومان ......امریکای جنایت کار
امریکا تکذیب کرد این خبر شما از کچاست
سیمان 40
پراید130
یارانه یک دلار ونیم
علی برکت اله
آقاي ظريف چگونه اينکار را کردي؟ جز اين است که با تبادل جاسوسهاي بازداشتي آمريکايي که مردان ميدان برايت فراهم کردند؟
من موندم چطور اخبار ایرانو همه خبرگگزاریهای خارجی خبر دارن و خبرگزاریهای داخلی با استناد به اونا اقدام به نشر خبر میکنن؟؟؟یعنی مردم و خبرگزاریهای ایرانی حتی در این حد هم ارزش ندارن که اولین کسانی باشن که اخبار مملکت رو بدونن؟؟؟
باید تو فکر گرفتن جاسوس های بعدی باشیم.... اینها پول ملت رو دوباره گروگان می گیرند.... البته پول ملت که تو جیبشون بر نمی گرده....
خبری کاملا دروغ
اقا بی دقتی در این حد دیگه نوبره..پاراگراف دوم چیه..از ازادی 7 میلیار دلار دارایی صحبت کردی بعد رفتی درپاراگراف دوم از 4 شهروند صحبت میکنی؟!
ایران اسزاز ورزید ولی ایشان با خبر دروغ می گوید ارزها ازاد شد
دموکرات های آمریکا همیشه حامی بوده اند انگلیس هم بعد از ۵۰ سال یاد بدهی اش افتاده که می خواهد به ایران کمک کند
بازی شروع شد تحریم بردارن و بعد دوباره تحریم مجدد
تحریمها برداشته شود پولهای بلوکه شده ازاد شود و از فروش نفت ملیاردها دلار نسیب ایران شود فقط خوش بحال سوریه و لبنان و فلسطین و عراق شود
در نهایت چرا هیچ ارگان و مقام مسولی بابت این مسئله آظهار نظر نمیکنند مردم ما بایستی از این و آن با خبر شوند که منابع ایران آزاد شده یا نه !!!
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
مگر مردم مهم هستند ؟ ویا قرار است که این پولها به دست مردم برسد ؟خیر صاحب پول باید خبر داشته باشه که دارد وربطی به مردم هم ندارد
آخه چهار تا زندانی ایرانی برای امریکا1/7 میلیارد دلار ارزش داره حساب کنید یه ایرانی برای دولت خودمون چقدر ارزش داره!!!! باید گریه کرد بحال خودمون که در این چنین مملکتی زندگی میکنیم...!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر