بازدید 5527

درگیری ارتش ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی

وزیر دفاع ونزوئلا از درگیری نیرو‌های مسلح این کشور با شبه نظامبان کلمبیایی در غرب ونزوئلا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳ 27 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر دفاع ونزوئلا دوشنبه از درگیری نیرو‌های مسلح ونزوئلا در ۷۲ ساعت گذشته با شبه نظامیان کلمبیایی در ایالت «آپوره» در غرب این کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا به شمار تلفات نیرو‌های این کشور در درگیری‌ها اشاره‌ای نکرد. درگیری‌های قبلی اواخر ماه مارس در این منطقه باعث شد هزاران غیرنظامی ونزوئلا از مرز‌های کلمبیا فرار کنند. پادرینو در اوایل آوریل نیز از دستگیری ۳۳ نفر به همراه هشت کشته و ۳۴ زخمی از نیرو‌های ونزوئلا خبر داد.

وزیر دفاع ونزوئلا گفت که نیرو‌های مسلح این کشور شماری از شبه نظامیان را دستگیر و تلفات قابل توجهی را به آن‌ها وارد کرده اند. وی این گروه‌ها را متهم کرد که به دنبال بی ثباتی در ونزوئلا هستند.

کلمبیا و مخالفان «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، وی را به پناه دادن به اعضای ارتش آزادیبخش ملی (ELN) و همچنین اعضای مخالف نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا (FARC) متهم می‌کنند.

کلمبیا از جمله کشور‌های حامی کودتاچیان در ونزوئلا بوده است که با کمک آمریکا بار‌ها موجب نا امنی در داخل و نقاط مرزی ونزوئلا شده است. ریس‌جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود که کلمبیا برای انجام حملاتی علیه واحد‌های نظامی ونزوئلا در روز‌های آینده آماده می‌شود.

مادورو گفته بود: «مزدوران آموزش دیده تحت حمایت مالی «ایوان دوکه» (رئیس‌جمهور کلمبیا) در حال آماده شدن برای انجام حمله در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار