بازدید 70272

پشت پرده نابودی ۳۰ هزار تُن پرتقال در انبارها/ طمع سود بیشتر، کام مردم را تلخ کرد

در روز‌های اخیر، خبر فاسد شدن هزاران تن پرتقال و سیب، آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم به دلیل فشار‌های اقتصادی، قادر به تهیه آن نیستند، باعث ناراحتی بسیاری از افراد شده است، حال آن که در اسفندماه سال گذشته، پیشنهاد غرفه‌های رایگان از سوی ستاد تنظیم بازار مطرح شد، ولی با دست رد باغداران و تشکل‌ها مواجه شده بود.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 24 April 2021

در زمستان سال گذشته بود که قیمت بالای میوه ها، داد همه مردم را درآورد و برای نمونه قیمت پرتقال به کیلویی سی هزار تومان هم رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت میوه آن قدر افزایش یافت که حتی رهبر انقلاب در روز درختکاری به این مساله واکنش نشان داد و گفت: "متأسفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست؛ این غصّه بزرگی است برای ما. گرانی‌ها زیاد است؛ شما ملاحظه کنید شب عید، قیمت میوه و مانند این‌ها خیلی گران است؛ میوه فراوان، امّا قیمت‌ها بسیار بالا.

حالا تنها در مدت کوتاهی از شروع سال جدید، خبر فاسد شدن میوه ها و به طور مشخص، از بین رفتن هزاران تن پرتقال در انبارها، کام بسیاری از مردم را تلخ کرده است. اما جزئیات این موضوع و اتفاق تلخ چیست؟

در این باره، مصطفی دارایی‌نژاد، در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی در خصوص موضوع فساد میوه‌های دپو شده در انبار‌ها و سردخانه‌ها، ضمن تایید این موضوع، میزان تولید مرکبات در کشور را در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتُن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موجودی پرتقال کشور حدود ۱۰۰ هزار تُن است که ۸۰ درصد این موجودی در انبار‌ها و ۲۰ درصد آن در سردخانه‌هاست.

ردپای دلالان در نابودی میوه های عید!

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‎‌بار در ادامه با تشریح وضعیت پرتقال‌های دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها، تهدید فساد این محصولات را تایید کرد و افزود: دپو این محصولات در انبارها و سردخانه‌ها، بیشتر توسط دلالان و واسطه‌ها انجام شده است و ما پیش از عید و در سال گذشته به این افراد نسبت به این موضوع، بارها هشدار داده بودیم که با توجه به فراوانی بار و تولید در کشور، با عرضه محصولات خود در زمان مناسب، هم قیمت‌ها در بازار متعادل و هم با افزایش فروش، از خسارات احتمالی جلوگیری می‌شود؛ اما برخی از دلالان به طمع سود بیشتر، بارها را نگه داشتند و از عرضه آن‌ها به بازار خودداری کردند و در حال حاضر ۳۰ هزار تُن از این ۱۰۰ هزارتُن پرتقال موجود در انبارها و سردخانه‌ها در حال از بین رفتن است.

دارایی‌نژاد با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد این میوه‌های دپو شده متعلق به دلالال و واسطه‌هاست، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که کشور دارد، انبار محصولات به نیت افزایش قیمت نه تنها باعث ایجاد تنش و افزایش فشار به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها و برهم خوردن آرامش بازار می‌شود، بلکه با کاهش قدرت خرید مردم نتیجه‌ای جز تحمیل خسران به دلالان نخواهد داشت.

وی در پایان با تکذیب نقش ستاد تنظیم بازار در این موضوع، تصریح کرد: این بارها و فساد محصولات دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها ربطی به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ندارد، و میوه‌های خریداری شده برای تنظیم بازار شب عید، تنها ۲۰ هزار تُن بوده است که طبق روال هر سال به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تامین کالا در بازار انجام شد که بخشی از آن در ایام عید به بازار عرضه شد و بخش باقی مانده نیز در حال عرضه است و این دو موضوع کاملا مجزا از هم هستند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران نیز طی مصاحبه‌ای در چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید، ستاد تنظیم بازار مانند سنوات قبل، اقدام به خریداری میوه کرد، افزود: ستاد تنظیم بازار بر اساس آمار و رصد بازار کشور، حدود ۲۰ هزار تُن پرتقال را برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرد که چهار هزار تُن آن برای استان تهران درنظر گرفته شده بود.

نوده‌ فراهانی در ادامه افزود: بنابراین اینکه این حجم از میوه در انبارها و سردخانه ها دپو شده است، ربطی به وزارت صمت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه میوه موجود در سردخانه ها، از باغداران خریداری شده است، افزود: مقصر این اتفاق خریدارانی هستند که میوه را در انبارها و سردخانه‌ها دپو کردند و حاضر نبودند زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت، میوه را با قیمت مناسب و پایین عرضه کنند و حالا که تقاضای این اقلام کاهش پیدا کرده است، با تهدید فساد میوه روبه رو شدند.

رییس اتاق اصناف تصریح کرد: سال گذشته شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی میوه در بازار بودیم و اگر این افراد، میوه را در همان زمان با قیمت پایین به بازار عرضه کرده بودند و به سود متعارف و منطقی راضی بودند، این اتفاق نمی‌افتاد.

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه دپو میوه در سردخانه‌ها با تنظیم بازار میوه شب عید مربوط نیست، اظهار داشت: این دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر هستند و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و دلالان با تامین برخی کالاها و اقلام، وظیفه دارد تا این اقلام را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که این هدف در ایام عید حاصل شد و شاهد عرضه میوه‌های شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار بودیم.

بی توجهی باغداران به پیشنهاد ستاد تنظیم بازار برای عرضه میوه

به علاوه در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۹۹ عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در خبر ۲۱ گفت: با توجه به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر گرانی اقلام اساسی تمام تلاش خود را برای تامین بازار شب عید و در ادامه آن ماه رمضان به کار گرفته ایم. از هفته آینده عرضه میوه شب عید آغاز خواهد شد و این عرضه تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود: ذخایر اقلام اساسی و شب عید کامل انجام شده است و از تشکل ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه های رایگان دعوت می کنیم.

همچنین در ۲۱ اسفندماه سال گذشته بود که سیدسعید راد، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه با اعلام آمادگی همه بخش‌های خصوصی و دولتی، مقرر شد با در اختیار گذاشتن غرفه رایگان به بخش تولید در ۸۰ نقطه در سطح تهران، امکان عرضه مستقیم میوه فراهم شود.

سخن پایانی

با توجه به صحبت‌های فوق مشخص است که وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار قبل از عید تلاش کردند تا با در اختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان جهت توزیع و عرضه مستقیم میوه، افراد را تشویق کنند تا میوه‌های خود را در شب عید به مردم عرضه کنند، اما از آنجا که همواره عده‌ای دلال به دنبال بر هم زدن تعادل عرضه و تقاضا هستند از عرضه میوه‌های خود به امید آن که آن‌ها را گران‌تر به مردم بفروشند، سر باز زدند و هم اکنون همان میوه‌ها در حال فاسد شدن است؛ داستانی که هر ساله تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد با توجه به نظریات فعالین این بازار، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار نقشی در این فساد میوه‌ها ندارند.

به هر صورت بهتر است نهاد‌های ذی ربط در سال جاری با این متخلفان که به نیت گرانتر فروختن میوه‌ها دست به احتکار میوه زده بودند و الان مجبورند تن به فساد میوه‌های دپو شده دهند، برخورد کنند تا دیگر شاهد این گونه موارد در سال‌های آینده نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۴
من همیشه معتقد بوده ام که کمی رویکرد نظامی باید در تصمیمات و اجرائیات حاکم بشه. صحبت از حقوق شهروندی و اینها برای خیلیها معنایی به غیر از مسخره کردن و ادامه تخلفات با روشهای دیگر ندارد
سازمان تعزیرات خبر از این احتکار داشته واقدام نکرده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
این اسمش احتکار
این پول ها حرومه خوردن نداره
سازمان تعزیرات تنها سازمانی است که اصلا مشخص نیست در این دو سال چکاری انجام می دهد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
وضعیت اجتماعی و فرهنگی و اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است هر چند تابناک اینف نظر را سانسور کند در نتیجه تغییری ایجاد نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
وقتی تخلفی هم اعلام شود هیچ اقدامی نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
چرا همه صبر می کنند ،
وقتی که کار از کار گذشت
اظهار تاسف و تاثر و نشان دادن راه حل میکنند ؟
نه خود خوری
نه کس دهی
گنده کنی
به سگ دهی
واقعا این درد ها و ناکارآمدی ها را را چطور باید تحمل کرد ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
ثابت شده ضریب هوشی دلالان از مردم و مسئولان بیشتر است انها خیلی آینده نگر هستند اگر خسارتی بخورند مطمئن
هستیم سود خود را در جای دیگر کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دلت خوشه داداش اینجا مگه سوییسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
وقتی می گوییم مردم دقیقا چه کسانی را می گوییم؟اگر عده ای که توان خرید این میوه ها را دارند را می گویید که ایشان بخش کوچکی از جامعه هستند اما اگر سایرین را می گویید که این میوه با آن قیمت اصولا قرار نبوده که در سفره مصرف ایشان باشد.پس به حالشان فرقی نمی کرد که توضیع بشود یا خیر مضاف بر اینکه از بین رفتن سرمایه های کشور چه مال دولت باشد چه مال دلال تبعاتش گریبانگیر همین مردم است و لا غیر.
سواد چهار عمل اصلی دارید؟ ارزش پول یک ششم شده است مردم از پس خرید کالاهای اساسی هم بر نمی آیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
سواد کجا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
همش تخصیر دولته
سه ماه صبر کن ایران کوییییت میشه
ردپای دلالان در نابودی میوه های عید! از طرف من ایرانی این حرف اصل قابل قبول نیست این بی تدبیر و بی عملی دولت است ....
وقتی این "یک عده دلال" دهه ها است که کل اقتصاد را قبضه کرده اند و همیشه جولان میدهند بدون اینکه هیچوقت کوچکترین برخوردی باهاشون بشه، باید شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
یعنی
کل این ملت دلالن
ناشناس
| Estonia |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
صد دفعه گفتم بازم می‌گم: چه‌طوره که یه الف بچه یه حرف درشتی توی یه وبلاگ بنویسه، بیست و چهار ساعته از فلان گوشه کشور پیداش می‌کنین کت بسته می‌برینش دادگاه، ولی محتکر و دزد کلان رو خبر نداشتین و نمی‌دونستین و حالا از کجا پیداش کنیم؟
یعنی حاضرند خراب بشه ولی کمی ارزانتر در اختیار مردم قرار نگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
بی تدبیر
میخوان بگن میوه اونقدر زیاده که مشتری نداره میمونه خراب میشه. مجوز بدهید صادر کنیم.
پاسخ ها
ABOuZAR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
انصافا زیبا گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
طمع کاری دلالها
که هم کشاورز و تولید کننده را بدبخت کرده
و هم ، آنقدر طمع کار هستن
که گران فروشی کرده
و مردم نمی توانند بخرند و سر سفره خالی شون ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شما از همون دلال ها هستید که ضرر کردی
میخواستی ده برابر کنی
علی برکت الله، فدای سر دولت تدبیر و امید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
اینا برای اینه که تحریمیم :) الان فردا میاد اینودر دفاع می گه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
چی فدای سر دولت مال کشاورز بدبخت هست .اینجا کشاورز هست که ضرر کرده نه دولت .دولت جایی نمیخوابه که آب زیر پاش بره
مشکل‌از.مدیریت‌است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
مشکل اصلی فساد است و باندهای مافیایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
ناامید نشو بی تدبیر
زنده باد مسوولان مدبر و امیدوار ...
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
لعنت خدا بر محتکران وگران فروش ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
فقط تدبیر و امید
ما واقعا داریم تبدیل به چه جور آدم هایی می شیم؟
آیا خدا حق نداره سخت ترین عذاب هاش رو به ما نازل کنه وقتی به این درجه از قساوت رسیدیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
فکر نمیکنی همین یک نوع عذابه
عذاب ربا و فساد گسترده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
خدا داره عذاب نازل میکن. یه قطره بارون نیومده تو بهار
ناشناس
| Belgium |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
رحم از بین ما رفته.همه شدیم منفعت طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
ساکت شو بی تدبیر
، انبار محصولات به نیت افزایش قیمت نه تنها باعث ایجاد تنش و افزایش فشار به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها و برهم خوردن آرامش بازار می‌شود.
چقدر راحت از این جمله استفاده میشه! انگار نه انگار به این دسته افراد محتکر میگن و حکم شرعی و قضایی داره!!!
پس برخورد با محتکر کجاست؟
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
یعنی کشوری بااین ادعای قدرت نمیتونه جلوی 4تافاسدرابگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
باید اعدام بشن
هر میوه ای فصلی داره الان که دیگه فصل پرتقال نیست. حالا وقتشه که توت فرنگی و چاغاله رو بگندونین و همین طور ادامه بدید
پاسخ ها
سوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
ما که دیگه پرتقال نمی خریم . الان فصل پرتقال نیست اگر روی دستتون باد کرده توی میادین مفتی بدهید دست مردم.
پناه برخدا
خدا چه صبری دارد
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
مردم چه صبری دارند
چطوره که دولت نتونسته این انبارهای احتکار را شناسایی کنه و آنها را در معرض فروش قرار دهد تا هم قیمت بازار بشکند و هم از نابودی آنها جلوگیری شود
پاسخ ها
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
عزیز دل میوه ها در انبار احتکار نشده اند در سرد خانه های دولتی بوده اند
بنده به عنوان یک شهروند از همه مسئولین عزیز عذرخواهی کرده و پیگیر ماجرا خواهم شد.
پاسخ ها
سوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
آره ببخشید پول نداشتیم بخریم. من واقعا شرمنده ام ضرر کردید.
امیدوارم بیشترازاین ضرربدن .حرومشون باشه
دولت تدبیر و امید و کلید
فساد میوه ها یعنی نبود نظارت ! یعنی کم کاری دستگاه قضا !
احمدی نژاد با همه نقص ها و بدی هاش وقتی سیبزمینی زیاد شد همه رو تو مدارس رایگان بین مردم قسمت کرد. و همینم شد مایه مضحکه. حالا اینا لابد نمیخوان مثل قضیه سیبزمینی خودشونو مضحکه کنن. دپو میکنن خراب شه
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
اون سیب زمینی ها قبل از انتخابات وبرای جمع آوری رای بود
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
داداش الان هم چیزی به انتخابات ریاست جمهوری نمونده ها
اولا خدا را شکر به قول مثلی که میگه دیگی را برای ما نجوشه .... چطور شد پرتقالی که سال 98 وانتی ها 4 کیلو 10 تومن میدادند سال 99 از 12 -13 تومن یک کیلوش راپایین تر نخوردیم وقتی برای مردم خودمان حرامش کردنند و کل زمستان و پاییز بیش از 10 کیلو پرتقال نتوانستم بخرم وقتی با افتخار می گفتند که صادر میشه و دلار می اورد باید فکر اینها را هم می کردنند مردم نخورد و شکر خدا شما هم نخوردید و گند کردید اتفاقا سگ هم نمی خوردآه مردمی است که با حسرت از جلو میوه فروش رد شدند و نتوانستند 2 کیلو برای اهل و اعیالشان بگیرند انشالله سایر چیزهایی که حسرتش را بر دل مردم گذاشتند همین سرنوشت را داشته باشند
نه خود خورد نه کس دهد گنده کند به سگ دهد
معدوم سازی سیب و پرتقال انبار شده، زنده بگور کردن جوجه های یک روزه، دفن سیب زمینی ها و ... . هرچند وقت یک بار خبرش در میاد.
پاسخ ها
نسترن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
وای وای وای از اون زنده به گور کردن جوجه ها . برا همینه که خدا یک قطره بارون نازل نمیکنه . عذاب الهی دامن همه رو گرفته .
هم دست دولته هم تولید کنند هم دلال همشون به موقع نخواستند بریرند بازار مردم استفاده کنند اینها از فشار و بدبختی مردم استفاده می برند و خون مردم را کیسه کرده اند من به شخصه خوشحالم انشالله هر کس که به مردم رحم نکند به همین دچار شود مالش نابود شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
آنقدر سود بردند که این برایشان اهمیتی ندارد
لعنت خداوند بر كم فروش. واقعا بي بهره از انسانيت هستند برخي افراد.
نه خود خورم نه کس دهم گنده کنم به سگ دهم
بگذار بگنده تا کمر دلال های طماع بشکنه مردم پرتقال نمی خواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دلال سودش رو برده قبلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
دلال ها ضرر نمی کنند تلافی اش را جای دیگری سر مردم در میاورند
این کشور شده فقط حرف مفت . میوه در مغازش میگنده به خاطر اینکه مردم توانایی خرید ندارند حالا خراب شدن میوه ای که مشتری نداره شد احتکار. اگر احتکار بود که توی سردخانه نمیگذاشتند بگنده سردخانه کار میکرد.
بازار کشش میوه کیلویی بیست هزار تومانی رو نداشته و کار خوبی ملت کرده که نخریده و حقشون را داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
خوب چی می شد کیلو 10 تومن می دادند مردم دو برابر می خریدند یا حتی بیشتر اون موقع. همون پولی که برای امحای این همه پرتغال الان می خوان بدن رو تخفیف می دادن دولت می داد به کشاورزا یا یه سامانه درست می کردن که نقش دلالا کم رنگ تر شه
سوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
واقعا همینه ما عید رفتیم منزل پدرم که وضعشون خیلی هم خوبه ولی میوه نخریده بودند خیلی میوه گران بود شب عید مردم توان خرید ندارند.
چهارتاشون رو بگیرید، فجیع اعدام کنید تا حساب دست بقیه بیاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
با اعدام چیزی درست نمیشه، نظارت باید قوی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
من بودم به شخصه چند تا محتکر رو میگرفتم میذاشتم وسط انبار احتکارشون آتیش میزدم همه رو باهم تا حساب کار بیاد دست بقیه
نمونه بارز مدیریت فشل در ایران
چرا می گیم مسلمان هستیم و ....؟
کجا این همه مردم جیب هم رو خالی می کنند؟
عجب شیر تو شیری کردن مملکتو
تمامی گرفتاریهای فعلی این سرزمین به رفتار تک تک مردمانش برمیگردد متاسفانه ما در ورطه ناسپاسی فرورفته ایم و نزد خداوند گناهی بالاتر از ناسپاسی نیست
راحت به عدد می گوییم 30000000 کیلوگرم میوه فاسد شده است چه خانواده ها که توان تهیه 500 گرم از آن میوه چشم انتظار کمک را ندارند چه پدرانی که شرمسار فرزندانشان هستند و ماهی 1 کیلو را نمی توانند تهیه کنند
ناسپاسی ما ملت پرتابمان می کند به قعر جهنم خودساخته امان و امان و امان از ناسپاسی
30 میلیون کیلو میوه فاسد شد براحتی بر زبان می اوریم غافل از آنکه معادل ان هیزم بر جهنم خود میریزیم خدا عاقبتمان را به خیر کند خدا ما ملت را به راه راست هدایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
داداش ۱۰ الی ۲۰ نفر از مردم خائن این کار رو کردند نه ۸۰ میلیون نفر از مردم بعد از این خبر گزاری بپرسید چرا اسامی اعلام نمی کنند وبا ذهن مردم بازی می کنند اگر نمی تونید اسم اعلام کنید اصلا خبر هم تدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
خداییش راست میگی.خدا به چی ما دلخوش باشه
قیمت ها همه باید به زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی برگرد. چنانچه ‌‌دولت آینده نتواند چنین قدم‌ هایی را برادر فاجعه انسانی بوقوع پیوست و تاریخ هرگز مسببین کسانی را که برای مردم. فقر و بدبختی رفم‌ زده اند نخواهد بخشید پس همه بکوشید و خود خواهی ها و فساد و دروغ را کنار گذاشته و در فکر مردم باشید
در زمان قحطی بزرگ انبارهای زیادی لب تا لب پر بود از گندم و جو و میدیدن مردم دارن از گرسنگی مردار میخورن و دارن میمیرن ولی نمیفروختن که به قیمت بالاتر بفروشن قحطی بزرگ تمام شد و مدتی بعد انباری بود که میدیدن گندمهاشون پوک و فاسد شده و مثل کاه تو خالی شده و تن تن دارن میریزن دور اینهایی که الان دارن این کار هارو میکنن از نسل همون هایی هستن که نه جون انسانها براشون ارزشی داره و نه آخرت خودشون و فقط به فکر پول هستن کاش حکومت به شدت برخورد کنه باهاشون اینها محارب هستند اینها مفسد فی العرض هستند باید باید باید اعدام بشن
کم برمردم را نادان فرض کنید دست دولت بوده
وقتی در کشوری پول وثروت پست ومقام جای دین ایمان خرد اخلاق وانسایت را بگیره باید شاهد بد تر از اینها باشیم .
بازهم اخبار دروغ وفراکنی ودلسوزی بی مورد برای دلالان عزیزان چرا اخبار را خوب مطالعه نمی کنید فرمودند صدهزارتن بوده که هفتاد هزار تن به قیمت دلاری وبیشتر فروخته شده پس دلالان عزیز از همین مقدار فروخته شده چند برابر سود خودشان را بدست آوردند وهیچ ضرری نکرده اند واین سی هزار تن براشون مهم نیست چرا اینقدر حافظه مردم ضعیفه وفراموش می کنند که این یک استاتژی مرسوم در معاملات هست واولین بار آمریکاییها برای گندم اینکار رو کردند
تمام مشکلات ما از زمانی درست شد که بخش خصوصی وارد بازار کار شد در کشور ما جنبه و شرایط فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد بایست مانند دهه اول انقلاب اقتصاد کاملا دولتی بشود
دولت بی تدبیر ، پس سازمان های نظارتی کجا هستند ، قوه قضائیه از یک طرف میگه جهت خرید و فروش خودرو پول زور به سردفتر دارها ندهید از طرف دیگر هزینه سند را دو برابر کرده و وقتی به دفتر دارها میگی اجباری نیست می گویند بخشنامه اش را بیاور .
بچه بودیم توی مدرسه بهمون میگفتن، آمریکا گندمهای مازاد تولیدش را توی دریا میرزه اما به مردم فقیر دنیا نمیده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
تمام اخبار رو بما نميگفتند. وقتي ضمانت خريد داده بود. ميخره
ميخريد
آنهایی که دنبال سود بیشتر هستند دو سال است رودست میخورند ونمی دانند که قدرت خرید مردم چیزی نمانده به صفر برسد وانها هنوز دنبال منافع هستند آن زمان گذشت که تا پارسال 3 کیلو پرتقال 10 هزار تومان بود وامثال بیش از 10 هزار تومان کیلویی شده مردم را امسال من شاهد بودم مردم دانه ای میوه میخرند وسایل گران فروختن نخریدن است مردم تنها راه مانده را نخریدن میدانند
كفران نعمت تا بينهايت
مقصر این خرابه سازمان تنظیم بازار است که با توجه به موجودی وکاهش مصرف پرتقال ومیوه به علت پایین آمدن قدرت خرید مردم کیلویی 11500 تومان قیمت گذاری میکند وسرمایه را به فنا میدهد ومیدانند وار است خراب شود ولی به قیمت عادلانه به دست مردم نرسد وقتی میداند که حقوق حداکثر 25 درصد اضافه میشود پورتال 100 درصد گران میشود یعنی قدرت خرید پایین می آید
انبارهای بزرگ ظرفیت این حجم دپوی میوه را دارند و باید قابل رهگیری باشند. و ظرفیت آنها آنلاین رصد شود.
با کمی تدبیر همه چیز درست می شود.
صاحبان کالاهای فاسد شده به جرم حیف و میل مایحتاج مردم محاکمه و به میزان خسارت وارده جریمه شوند.
ضعف مدیریت و نظارت در همه ارکان نظام پدر مردم رو در آورده. به چه چیز این کشور دلمون خوش باشه؟ اونوقت توقع دارن مردم رای بدن تا اوضاع درست شه. عزیزم خانه از وای بست ویران است ربطی هم به اشخاص نداره.
30 میلیون تن فاسد شد اما حاضر نشدند یک عدد به یک کودکی بدهند که پدرش ناتوان از خرید است . مافیای دلالی هیچگاه به خودش ضرر نمی دهد مطمئن باشید چند برابرش را از حلقوم مردم بیرون می کشند . در بازارهای غربی هنگام غروب تمام کالای خوراکی و فاسد شدنی یا به پایین ترین قیمت ممکنه عرضه می کنند و از همه زیباتربه موسسات خیره بصورت صد درصد رایگان عرضه می شود اما سودجویان وطنی بخیل و خسیس و طماع هستند . پیازهای کشاورز بینوا روی زمین مانده است هندوانه های صادراتی روی زمین مانده است و اینجا در شهر کیلویی ده هزار تومان به فروش می رسد
حالا این پرتقال هستش کپک میرنه معلوم میشه گندیده ولی برنج ها و مرغ ها و روغن ها و چای ها که احتکار کردن و تو ظاهر مشخص نمیشه تاریخ مصرف گذشته هست رو چیکار کنیم فقط بعد از چهل و هشت ساعت مصرف کردن و مسموم شدن میفهمیم که تاریخ مصر فش گذشته و بعد از مردن تو اون دنیا میفهمیم که عه از برنجی بوده که دولت باعث احتکارش شده بوده
همه از وضع مردم گلایه میکنند و همه هم از مسئولیت خودشان در ایجاد این وضع فرار میکنند
چنین فردی و نزدیکانش باید دو سال از فعالیت اقتصادی محروم بشند.
اگر فقط یکبار تعزیرات این دلالان را به مردم معرفی نمایند و مانند اول انقلاب حکم تعزیر برایشان صادر کنند .دیگر جرأت ندارند دوباره در اینده اقدام به احتکار نمایند
سلام این هم مثل نابودی جوجه های یک زوزه هست وقتی همه از هم نقطه ضعف دارند وبه قانون اهمیتی نمی دهند ما مرغ را انطوری وپرتقال این طوری الان پرتغال را توی روستایی خودم ک چهارده هزار تومان خریدم
اینکه الان دیگه فصل پرتقال نیست تا حدودی درسته اما محاله که 30 درصد میوه در سردخانه فاسد بشه. در اون سردخانه رو گل بگیرین
بنظرم شخص ریاست محترم قوه قضائیه باید ورود کند و درس عبرتی فراموش نشدنی به اینها که ملت را بیچاره کرده اند بدهند !!!!!!!!
اینها کسانی هستند که ملت و شرف و انسانیت را به تمسخر گرفته اند و باید محاکمه شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود!!!
اتفاقا با گندیدن این محصولات کام ملت هم خیلی شیرین شد اتحاد و نخریدن تنها راه مقابله با این عناصر سود جو هست.
وقتی زیاد گرون بشه تقاضا کم میشه و
بعدش این دلالان نمی دونستند که اخرین فرصت برای میوه هایی مثل سیب وپرتقال ایام عید هست
.اون از قیمت میوه ها اونم از میوه خراب کردناشون
واقعا ساده هستید اگه فکرکنید دلال ضرر کرده،الان هم کاسه چکنم،دستش گرفته،این آقایون باعرضه قطره چکانی میوه قبل عیدوایام عید،وباقیمت چندبرابری، خریداری شده ازباغدار،سودشون بردن،اگه همه این۱۰۰تن،رو تو جوب آب هم بریزن،نه تنهاخیالشون نیست،بلکه ضررهم نکردن،اینا گرگ بارون دیده شدن،اونوقتی که ازباغدار بارش قاپیدن،بایدمدیریت،نظارت میکردید،که.....مثل همیشه!!!
این قضیه تازگی نداره و خیلی ساله که خود من شاهدش بوده و هستم(بنده 58 سالمه). میدونید چرا اینجوریه؟چون کاسبها یه مثلی دارن که میگه " سرم رو بشکن ولی نرخمو نشکن ".حضرات حاضرند مقادیر زیادی میوه خراب و فاسد یشه و بیرون بریزند ولی ارزونش نکنند و میگن قیمت بالای بقیه،جبران اون خرابیها رو میکنه!!
در جمهوری اسلامی نباید این اتفاقها بیفتد. باید با برخی سرمایه داران بی وجدان طور دیگری رفتار کرذ
تمامی گرفتاریهای فعلی این سرزمین به رفتار تک تک مردمانش برمیگردد متاسفانه ما در ورطه ناسپاسی فرورفته ایم و نزد خداوند گناهی بالاتر از ناسپاسی نیست
راحت به عدد می گوییم 30000000 کیلوگرم میوه فاسد شده است چه خانواده ها که توان تهیه 500 گرم از آن میوه چشم انتظار کمک را ندارند چه پدرانی که شرمسار فرزندانشان هستند و ماهی 1 کیلو را نمی توانند تهیه کنند
ناسپاسی ما ملت پرتابمان می کند به قعر جهنم خودساخته امان و امان و امان از ناسپاسی
30 میلیون کیلو میوه فاسد شد براحتی بر زبان می اوریم غافل از آنکه معادل ان هیزم بر جهنم خود میریزیم خدا عاقبتمان را به خیر کند خدا ما ملت را به راه راست هدایت کند
حرف حقققققققققققققققققققققققققققققق................................................
آثار این کفران نعمت رو هم داریم میبینیم
به خدا همه مردم مسئولن تا دلتون میخواد منفی بدینننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
چطور می خواند جواب خدا رو بدن؟خدا از باعث وبانیش نگذره.یه روز جوجه زنده به گر می کنند.یه روز سیب زمینی .پیاز یه روز گوجه فرنگی .کفران نعمت!!
یه زمان احمدی نژاد سیب زمینی هایی که قرار بود چند وقت دیگه فاسد شه رو بین مردم عادی پخش کرد گفتن برای گرفتن رای هست . نه بزرگواران اون راضی بود جای گندیدن بده مردم ولی اینا حاضرند بگنده ولی قیمت افت نکنه . من خودم امسال سر گرونی پرتغال ، فروردین 1 کیلو پرتغال خوردم که اگر ارزون بود من نوعی 5 کیلو می خوردم
باید پرتقال تو شهر کوچک ما کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار بشه کسی هم پاسخگو نیست
بعد میگن همه چی به خاطر تحریمه
نه مشکل مسیولان که خابن
به دلال ها بگيد كلا" تو دو متر قبر مي خواي بخوابيد .....
مسئولین ما مصداق این ضرب المثل هستند نه خود خورند نه کس دهند گنده کنند به سگ دهند از باغدار بدبخت و بیچاره ائی که خون دل میخورد و با هزار زحمت و مشقت محصولی رو پرورش میدهد محصول رو با نازلترین قیمت میخرند و با قیمت سرسام آور به بازار عرضه میکنند و چون مردم توان خرید ندارند بخاطر اینکه قیمت نشکنه و احیانا برای سال بعد هم قیمت عرضه آسیب نبیند از بین میبرند دقیقا همون چیزی که راست و دروغش رو نمیدانم ولی میگفتند آمریکا بخاطر حفظ قیمت گندم حاضر هست اونو به دریا بریزه ولی سطح قیمت رو حفظ کند که البته باز باید گفت خدا پدرشون رو بیامرزه که حداقل غذای ماهیان دریا می کنند نه اینطور فاسد بشه که حیوان هم اگه بخوره براش عوارض داره
میوه ای که جهت تنظیم بازار درایام عید در زاهدان توزیع شدمثل هر سال کیفیت مطلوبی نداشت . انچه از اخبار سراسری نشان داده می شد که پرتقالها به صورت وکیوم شده ودر سبدهای کوچک چیده شده بودند با انچه طبق هرسال در استان سیستان و بلوچستان توزیع می گردد از زمین تا اسمان تفاوت دارد .استقبال کم مردم از این میوه ها به دلیل کیفت پایین .وزن بالای صندوقها و قیمت بالا(پرتقال 13 وسیب 11) باعث شد که پس از تعطیلات همین موه ها به صورت فله ای در مقابل اداره بازرگانی کیلویی 8 هزار تومان فروخته شود .
کمترین کاری که الان دولت می تواند انجام دهد تا شاید مرهمی باشد بر درد و غصه مردم این هست کهمحتکران را برای معدوم کردن همین پرتغالها به میزان قیمت پرتغالها جریمه کند. متاسفانه در شمال کشور هر ساله بخش زیادی از میوه های پوسیده بدون هیچ ضابطه ای در دریا رها میشوند.
با سلام :درخصوص گرانی میوه در شب عید واحتکار آن ،جالب است که میگویند هشدار داده ایم یعنی احتمال آن را میدادند .هشدار ها به کجا رسید چرا اقدام های بعدی که شامل زندان وجرایم بازدارنده باشد در کار نیست.نهادهای قانونی چرا ضعیف عمل میکنند؟
نه خود خورد نه كس دهد گنده كند به سگ دهد هيچ ارگاني مسوليت ندارد مردم مقصرند پرتقال نخريدند پرتقالها خراب شدند
سلام اگر مقصر را دلالان بنامیم و نقش این دلالی را در بدنه دولت نبینیم بی راهه رفتیم آقای دارابي در این مقاله گفتید که بیست و یکم مقررشد که هفته ی بعد یعنی بیست و هشتم پرتغال به بازار بیاید خود این یعنی فساد اول چرا چون هرسال از پانزده اسفند کار توزیع شروع شده بود شما می‌خواهید پرتغال را در بیست و هشتم چطور دست مردم برسانید در صورتیکه حداقل شمال به جنوب و توزیع به شهرستانها یک هفته طول می‌کشد و اگر قبول کنیم مردم تا قبل از این تاریخ میوه عید خود را تهیه نکرده باشند بعد وزارت صمت را بی گناه معرفی کردید
ثانیا شما مگه پرتغال را کیلویی چند از کشاورز خریدید بین چهار تا پنج تومان اگر هزینه سردخانه و کارگر را 1500 در نظر بگیریم بین شش تا هفت تومن می‌شود و شما قیمت زدید دوازده و آن هم شب عید که دلالان بازار هم کمک می‌کنند و بر طبل گرانی نواختند و پرتغال را هجده تا بیست دست مشتری رسید نرخ میوه و تره بار میدان تهران مشخص است برادر روزش را بگو تا قیمت را ببینند بعد بگو ما خوبیم فقط دلال‌ها مقصرند هر چند دلال‌ها هم...
دلال اصلی خود دولته. رطب خورده منع رطب نتواندکرد.
پارسال قیمت پرتقال تا ده برابر سال 1398 افزایش یافت که با هیچ منطقی همراه نبود و حداقل قیمت ان هم حدود پنج برابر سال 98 بود . نه باغدار و نه دلال و نه دولت هیچکدام انصاف و تدبیر ندارد. بی انصافی و بی تدبیری و فساد همه کشور را گرفته است. مردم همین پرتقالهای باقی مانده را هم نخرند شاید عبرتی برای محتکران و سودجویان شود. این میوه ها به خاطر زیاد ماندن دیگر کیفیت صادر شدن هم ندارد. اینها عذاب الهی است در نبود تدبیرو نظارت دولت و این همه دستگاه نظارتی و بازرسی.
الان که دیگه بااین شرایط شناسایی محتکران بسیارآسان است چراقوه قضائیه برخورد محکم نمیکند
این داستان همیشه هست. تاجر میوه ترجیح میده این میوه دور بریزه اما به بازار نده. چرا دلیلش معلومه هرسال دارند قیمت نسبت به سال قبل بالا می برند. اگه بیاد این بار بده به بازار قیمت میشکنه. میاد مثلا روی 5000 تومن سال دیگه به فصلش از روی این 5000 تومن قیمت میخوره قیمت های جدید. پس نمی خواد قیمت سال دیگه بیاره پایین الان 10000 تومن سال جدید قیمت از 10000 تومن قیمت میخوره. نمیاد قیمت سال دیگه خراب کنه.
نکته دیگه اینه که این پرتقال روی درخت کیلویی 2000 تومن خریده و تا الان کلی سود برده. براش مهم نیست. ضرر نمیکنه از اصل یکم سودش کم میشه. اما در عوض قیمت نگه میداره برای سال آینده.
این چیزه عجیبی نیست توی تجارت از این قصه ها زیاده از این اتفاق ها زیاد میافته.یه محصول بخشی از بین میبرند تا قیمت پایین نیاد.
چرا فقط پرتقال وسیب رو وسط میکشید بیائید استان هرمزگان بادمجان وگوجه محصول به ثمر رسیده با بوته اش تو مزرعه سوخت پیاز ها کوه کوه تو پلاستیک داخل مزرعه در حال گندیدن،،ودیگر سبزیجات ... دولت بجای یارانه بیاید محصولات را بخرد وارزان در اختیار ملت قرار بدهد تا هم به ملت کمک کند وهم توطئه ی اینان رانابود کند
من به نوبه خودم ستادتنظیم بازاروتعزیرات رامقصرمیدانم چراکه اینهاواقعا اگراعزم جدی دربرخورد بااین اعجوبه های فساد(دلالان)راداشته باشندوباتمام قدرت بادلال ازخدابی خبربرخوردکنن همچین مشکلاتی دیگرنخواهیم داشت ...
همین طور که ریس جمهور گفتن علت گرانی تخم مرغ و مرغ تحریمه علت فاسد شدن پرتقال‌ها هم تحریمه
چرا محتكران و دلالان را اعدام نمي كنيد؟
خب فساد في الارض چيه؟
نگوييد دست رد باغ دارها. باغ دارها محصول را با قيمت خيلي پايين روي درخت يا پس از كندن به ميدان دارها و دلالان مي فروشند و كاره اي نيستند
دیگر چه سود،،،
سلام دیگه ازتحریم گذشته،شده تخریب اوضاع اقتصادی ملت
اینهمه میوه و مواد خوراکی رو به صورت پنهان و آشکار از بین ببرید و چند تا کارتن و کیسه رو به صف کنید تو تلوزیون نشون بدید که داریم بسته معیشت میدیم. خوب همین رو اگه احتکار نکنید و به قیمت دست مردم بیاد نیازی به بسته معیشت اونم بادمجان نیست
خدا را شکر.دلالان تمع کار پولشون به آشغالی ریختن
بعد آمریکا و تحریم را بهونه می کنند
برای برداشت ۳۰ هزار تن پرتقال چقدر آب مصرف شده است که الان باید دور ریز شود
این یعنی از بین رفتن سرمایه های این کشور، حالا بگویند مقصر دولت نبوده و دلال بوده
این هم خیانتی است در ادامه خیانتهای دیگر
الحمدلله دلالان سودجو نتوانستن به خواسته شان برسد و آه ملت گریبانشان را گرفت و سرمایه هایشان فاسد شد .
خدا رررررررررو شکر اه مردم گرفتشون
سلام من خودم کشاورز وکشاورز زاده ام وقتی که نام کشاورز آورده می‌شود ناخودآگاه فکر وذهن انسان بسمت پاکی و درستی. مومن بودن وهر چه خصلت خوب هست میرود(البته هنوزم ازاین دست کشاورز آن هستند)بااحترام خاصی که برای کشاورزان دارم ولی باید عرض کنم بیشتراحتکار توسط خود کشاورزان انجام می‌شود البته دلال و واسطه وجود دارد ولی به 10درصد نمیرسد ونباید تماما به گردن دلال یا کسان دیگر انداخت بطور مثال دوسال پیش که پیاز به کیلویی پانزده هزارتومان رسید خود کشاورزان پیاز را انبار(احتکار) کرده بودند وبه نیت افزایش قیمت بیشتری حاضر نمی شدندوارد بازار کنندومسولان دولتی هم نظارتی نداشتند بعضا با آنها همکاری می‌کردند می گفتند انبار کرده آندو کم کم وارد بازار می‌کنند. خلاصه اینکه اون نگاهی که به کشاورزان قدیم داشته ایم حالا خیلی تغییر کرده
اگه یه کم تدبیر داشتند قبل از خراب شدن بین مردم توزیع می کردند
دوستان یه جوری میگن که همه چی گرون بشه ولی محصولات کشاورز و باغدار بد بخت نه. چه جوری مرغ 15 سر یه سال میشه 30 هیچکی براش مهم نیست ولی سیب پرتقال باید به همون قیمت پارسال باشه. وقتی میوه منو کیلویی 8000 میخرن و به غیر از دست مزد خودم و بقیه، فقط پول رسیدن به این باغ برای من کشاورز کیلویی 6000 افتاده. من چه جوری باید یه سال خرج خونمو بدم؟ آره همه چی تو ایران گرون بشه جز محصولات کشاورز بدبخت
حقشونه نوش جونشون دلم خنک شد
"حال آن که در اسفندماه سال گذشته، پیشنهاد غرفه‌های رایگان از سوی ستاد تنظیم بازار مطرح شد، ولی با دست رد باغداران و تشکل‌ها مواجه شده بود."
به نظر شما باغدار تا اسفند ماه پرتقال داره؟؟؟؟؟؟
فرضا داشته باشه بعد باغدار مي تونه محصولش رو بياره مثلا تهران تو غرفه رايگان؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت نرخ تضميني رو کي اعلام کرده؟؟؟
خيلي از باغدارها بعلت بدهکاري، مشکلات اقتصادي و وام و ... مجبورن وقتي سبزه بفروشن اصلا محصول زرد نميشه!

در ضمن باغات امنيت نداره و اصلا روستاها نه نيروي انتضامي داره نه 110 داره و نه امنيت
يه سري معتاد محصول کشاورز زحمتکش مظلوم رو سرقت ميکنن و کسي هم پاسخگو نيست و دست شون هم بجايي بند نيست مجبورن زود بفروشن!
امسال يه سري ها سر باغ از کيلويي 2 هزار خورده اي فروختن تا حدود 5 يا 6 تومن بعضا هم قرار بود شب عيد پول بگيرن بعضي حتي ارديبهشت خبر دارم که دارم ميگم
اب پرتقال گندیده نشن جمیعا صلوات
بنظر باید اژ کشور های دیگر یا آسمان یا گهکشان یک نفر کارشناس بیاریم تا مشکل مردم حل بشه مثال من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود همه میدونند یک پای ثابت مشکلات مردم دلالاهاهستند ولی که چی صحبت کردن تکرای به چه درد می خوره با این وضعیت سالیان سال همینی که هست .
سلام مقصر ستاد تنظیم بازار ودولت خوب خودشون میدونستن که اینا انبار کردن بعد هیچکار نکردن مث بقیه کالاها فقط دولت میخاد مردم تو فشار و سختی معیشت باشند مث سیب زمینی و جوجه یه روزه خیلی از کالاهایی که تو گمرک دپو شده ...
با سلام
سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران شعار می دهد غرفه ها دست دلال ها هست به هیچ وجه به کشاورز غرفه تحویل نمی دهند در خصوص تحویل غرفه به کشاورز ها باید با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه انجام دهند چون پروانه کشاورزی وباغداری وزارت جهاد کشاورزی تایید می کند .
فقط شعار و کلی گویی
سازمان میادین اگه راست میگه بیاد بگه ما برای تحویل غرفه به کشاورزها با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه امضا کردیم
بعد سازمان بگه ما مشخصات کشاورزها که غرفه گرفتند در سایت اعلام کنه
به همراه کدملی و دفترچه فعالیت کشاورزی ، باغداری و دامداری
کم شعار بدید .
عمل کنید .
کام خکومت دلالان را تلخ کرده نه کام مردم .زیرا مردم با نخریدن نشان دادند که دیگر تسلیم قیمت های نجومی نمی شوند.
مسعولان فکر مردم نیستن طول نیمکشه خودشون نابود مشن
چوپان که فکر گله نباشه آخرش سرگردان بیابون مشه
یعنی هر ایرانی، حداقل نیم کیلو پرتقال!!!!!!
کشاورزا تا مرز اومدن قحطی حاضرن محصولاتشون رو احتکار کنن تا گرونتر بفروشن
پاسخ ها
يه هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
کشاورزا 30 هزار تن جا دارن؟
مطمئنی دوست عزیر!
سئوال اساسی اینکه که چرا اراده ای برای جلوگیری و برخورد با دلال بازی نیست؟
چا دلالان در همه بازارهای کش.ر از دلار و طلا و ملک و ارزاق و میوه و مسکن و ماشین و ... وجود دارن ولی نه مجلس ونه دولت ونه قوه قضائیه نمی خواد برخورد کنه!!!
تا کی باید مردم عادی تاوان بدن؟
کنسانتره بگیرن برای آب میوه
الان وقت آن هست سازمان های نظارتی و قوه قضائیه وارد شوند و حق مردانی را بعلت طمع دلالان شرمنده زن و بچه خود می شوند و یا کودکانی که بعلت زیاده خواهی این قوم فقط با حسرت به ویترین ها نگاه می کنند را بگیرند شاید درس عبرتی برای بقیه باشند.
به جهنم ان شاءالله بقیه اش هم فاسد شه
اینها در اقتصاد باز رایج است. یک گروهی باخته اند. بجای اینکه یقه اینها را بگیریم باید یک فکر اساسی کرد. چند روز پیش خواندم که کشاورزان زمین خود را با پیاز شخم میزنند چون نمیصرفد که آنرا برداشت کنند و بفروشند آیا آنها هم طمع کارند؟ همه میدانیم که کشاورز سر زمین محصول را به یک پنجم قیمت میفروشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار