بازدید 6708

چین بهاره چای در گیلان از نیمه اول اردیبهشت

برداشت برگ سبز چای در گیلان به نیمه اول اردیبهشت ماه موکول شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 22 April 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در حالیکه روز گذشته اعلام شد چین بهاره برگ سبز چای از اول اردیبهشت در گیلان آغاز می‌شود، «حبیب جهانساز» رییس سازمان چای کشور از موکول شدن برداشت برگ سبز چای به نیمه اول اردیبهشت ماه خبرداد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ۵۰ هزار خانوار چایکار استان‌های گیلان و مازندران از سطح ۲۵ هزار هکتار باغ چای، برداشت برگ سبز چای را از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند به همشهری آنلاین گفت: طبق سنوات گذشته این برداشت ازنیمه اردیبهشت شروع می‌شود اما از همین امروز نیز برخی کارخانجات چای گیلان برداشت برگ سبز را از باغ‌هایخود آغاز کرده‌اند.

رییس سازمان چای کشور افزود: ناظرین سازمان چای نیز از امروزآمادگی دارند با حضور در باغ‌ها نسبت به خرید نرخ مصوب برگ سبز چای از باغداران اقدام کنند. وی نرخ مصوب هر کیلو برگ درجه یک را ۶۶۹۰ تومان و برگ درجه دو را ۴۷۸۱ تومان اعلام کرد.

جهانساز با تأکید به اینکه خوشبختانه کمبود بارش‌ها و خشکسالی در بهار امسال خللی در برگ دهی باغات چای گیلان وارد نکرده اظهارکرد: برداشت اصلی و گسترده برگ سبز چای با افزایش برگ دهی بوته‌ها از اواسط اردیبهشت در گیلان شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال چایکاران شمال کشور ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت کنند. همچنین پیش بینی می‌کنیم ۴۵ تا ۵۰ هزار تن برگ سبز برداشت شود. در کل ۴۰ درصد برداشت چای از باغ‌های شمال مربوط به چین بهاره است.

جهانساز درخصوص توسعه باغ‌های چای و احیای باغ‌های رها شده گفت: امسال برنامه توسعه‌ای درباغ‌های جدید نداشتیم اما ۲۵۰ هکتار ازباغات قدیمی و رها شده را در همه مناطق استان احیا کردیم.

رییس سازمان چای بیشترین برداشت چای از باغ‌های گیلان را به ترتیب از شهرستان‌های املش، لنگرود و لاهیجان عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار