بازدید 9523
۳

واکسن آسترازنکا در سریلانکا ۳ قربانی گرفت

وزیر بهداشت سریلانکا چهارشنبه شب گفت که ۶ نفر در این کشور به دنبال استفاده از واکسن آسترازنکا دچار لختگی خون شدند که از میان این افراد سه تن جان‌باخته‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 22 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، "پاویترا وانیاراچی" این خبر را پس از آن اعلام کرد که حدود یک میلیون سریلانکایی اولین دوز از واکسن آسترازنکا را که در هند تولید شده، دریافت کرده است.

آژانس دارویی اروپا پیشتر اعلام کرده بود که میان واکسن آسترازنکا و لختگی خون بسیاری از افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند، ارتباط وجود دارد.

ایتالیا نیز ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد که چهار نفر به خاطر لخته شدن خون پس از دریافت واکسن "آسترازنکا" جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های بهداشتی دانمارک هم ۲۵ فروردین اعلام کردند که استفاده از واکسن آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی «نادر» اما «حاد» متوقف کرده‌اند.

با این اقدام، دانمارک اولین کشور اروپایی بود که دیگر این واکسن را استفاده نخواهد کرد.

پیشتر دانمارک به همراه چند کشور اروپایی پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهروند دریافت کننده واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده بود.

با وجود این اکثر کشورهای اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی از سر گرفته بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
با این خبرهاتون میخوان ناکارامدی در بحث کرونا و عدم تامین واکسن را توجیح کنید.اگه حافظه تاریخی ایرانی ها عینه ماهی قرمز نباشه هیچگاه نباید فراموش بکنن که چطور جونشون را باسیاست بازی گرفتن
اين واكسن آسترازنكا كه خودشون ميگن كشته ميده ؛ ٧٠٠ هزار دوز وارد ايران شده كه تا حالا حدود ٣٠٠ هزار تزريق داشته ، دو نفر هم توي مشهد فوت كردن كه كسي زير بار نرفت و گفتن بيماري كبدي داشتن! حالا خدا رحم كند به عوارض احتمالي واكسن داخلي؛ آيا كسي خواهد پذيرفت؟!؟
اره همه واکسن های دنیا بد هستند و دارن با واکسن مردم می میرند به غیر از واکسن چین و روسیه که ما می خریم و البته واکسن های تولید خودمان که انشالله کار ساخت ساختمانی اش تمام بشود وارد فاز تولید می شویم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست