بازدید 15769
۳
کیوسک بین الملل تابناک

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش‌ها میان چین و ژاپن

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین، نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا، تشدید تنش‌ها میان چین و ژاپن و تصویب دو قطعنامه در یونسکو به نفع فلسطین، از مهم‌ترین تحولات بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 16 April 2021

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

کیوسک بین المل تابناک: نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین، نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا، تشدید تنش‌ها میان چین و ژاپن و تصویب دو قطعنامه در یونسکو به نفع فلسطین، از مهم‌ترین تحولات بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین

در ادامه رایزنی‌های هیأت‌های ایران و ۱+۴ در وین، صبح امروز (جمعه) رؤسای سه هیأت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در جلسه‌ای مشترک با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، امروز نشست دیگری بین عراقچی و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

قرار است عصر امروز نشست‌های جداگانه‌ای بین عراقچی و رؤسای هیأت‌های روسی و چینی برگزار شود.

گفتنی است با ادامه گفت‌وگوها در وین، تجمعات اعضای گروهک‌های ضدانقلاب از جمله گروهک‌های منافقین و سلطنت‌طلب در برابر گرندهتل وین ادامه دارد. حاضران در این تجمعات، با سر دادن شعارهای هتاکانه، خواستار توقف گفت‌وگوها و خودداری از رفع تحریم‌های ایران شده‌اند.

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

همزمان با دیدارهای دو و چندجانبه در سطح روسای هیأت‌ها، نشست‌های فنی در سطح کارشناسی در دو حوزه تحریم‌ها و مسائل هسته‌‌ای نیز ادامه دارد.

در پی برگزاری نشست دیروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام، مقرر شد که گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد. نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

از سه شنبه تاکنون، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان با روسای هیأت‌های چینی و روسی و همچنین «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عراقچی سه شنبه ۲۴ فروردین ماه در رأس هیأتی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و وزرات نفت وارد وین شد. قرار بود نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه ۲۵ فروردین در وین برگزار شود که به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا این نشست روز گذشته در وین برگزار و حدود دو ساعت به طول انجامید. عراقچی قبل از این نشست در اظهاراتی گفت که هیأت ایرانی به دنبال مذاکرات فرسایشی نیست.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در پایان این نشست آن را بسیار جدی و چالشی خواند و بار دیگر بر رفع همه تحریم ها تأکید کرد و گفت: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند.

نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

رسانه‌های اسرائیلی از برگزاری نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه خبر دادند.

روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از شبکه رادیویی کان گزارش داد، کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا اعلامیه ایران مبنی بر تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در تأسیسات هسته‌ای نطنز را بررسی کند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

امروز (جمعه) همچنین «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تایید غنی سازی ۶۰ درصد در تاسیسات غنی سازی نطنز و این که غنی سازی با قوت در این تاسیسات جلو می رود، گفت: محصول ۶۰ درصدی که الان می گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است.

کابینه امنیتی اسرائیل در حالی قرار است روز یکشنبه غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران را بررسی کند که هفته قبل برگزاری این نشست امنیتی بعد از خرابکاری این رژیم در تأسیسات هسته‌ای نطنز اعلام شده بود.

تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا

در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی بین روسیه و آمریکا، هواپیماهای نظامی دو کشور نیز در آسمان به رویارویی با یکدیگر پرداختند.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که یک فروند جنگنده «میگ-۳۱»، هواپیمای جاسوسی استراتژیک «آرسی-۱۳۵» متعلق به آمریکا را بر فراز اقیانوس آرام و نزدیک سواحل کامچاتکا رهگیری کرده است.

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

وزارت دفاع روسیه اما توضیح داد که هواپیمای جاسوسی آمریکا هنوز حریم هوایی این کشور را نقض نکرده بود.

روز گذشته بود که در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، منابع روسی از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه روسیه خبر دادند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر، سخنگوی کرملین با بیان اینکه در حال بررسی پیشنهاد واشنگتن برای دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در کشوری بی‌طرف هستند، گفت اما صحبت کردن درباره این دیدار فعلا زود است.

تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

وزارت خارجه چین سفیر ژاپن در پکن را احضار و مخالفت این کشور با تصمیم دولت توکیو مبنی بر تخلیه پسماند نیروگاه هسته ای فوکوشیما در دریا را به وی اعلام کرد.

به گزارش رسانه های چین، «وو جیانگ هائو» معاون وزیر خارجه چین گفت: ژاپن با این تصمیم، لزوم حفاظت از محیط زیست دریایی و امنیت و سلامت عمومی مردم جهان و کشورهای همسایه را نادیده گرفته و چنین تصمیمی با قوانین و مقررات بین المللی و همچنین رفتار یک کشور مدرن و متمدن مغایر است. چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود با آن را اعلام می کند.

وی افزود: چین از ژاپن درخواست می کند مسئولیت های خود را بپذیرد و برخوردی علمی با تعهدات بین المللی خود داشته باشد. در این راستا ژاپن باید بار دیگر موضوع دفع پسماند نیروگاه هسته ای فوکوشیما را بررسی کند و از تصمیم اشتباه خود برای تخلیه آن در دریا برگردد.

نشست مشترک سه کشور اروپایی با عراقچی در وین/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران/ تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا/ تشدید تنش ها میان چین و ژاپن

این مقام چینی پیشنهاد کرد: در چارچوب نهادهای بین المللی یک کارگروه فنی مشترک متشکل از کارشناسان کشورهای مختلف از جمله چین ایجاد شود تا موضوع دفع پسماند هسته ای فوکوشیما به خوبی تحت ارزیابی، بررسی و نظارت بین المللی قرار گیرد.

معاون وزیر خارجه چین افزود: ژاپن نباید قبل از رایزنی و کسب توافق طرف های دیگر و نهادهای بین المللی خودخواهانه تخلیه پسماند هسته ای در دریا را آغاز کند. چین همچنان به اتفاق جامعه جهانی، اوضاع را از نزدیک دنبال خواهد کرد و حق واکنش بیشتر را برای خود محفوظ خواهد دانست.

دولت ژاپن اواسط این هفته اعلام کرد قرار است بیش از یک میلیون تن آب رادیو اکتیو تسویه شده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به دریا رهاسازی کند؛ تصمیمی که موجب خشم کشورهای همسایه و ماهیگیران محلی شد.

توکیو الکتریک پاور مجری نیروگاه فوکوشیما و مقامات دولتی ژاپن می گویند تریتیوم، یک ماده رادیواکتیو که در مقادیر کمی مضر نیست، نمی تواند از آب خارج شود، اما سایر رادیونوکلئیدها را می توان به میزان مجاز برای انتشار کاهش داد.

بر اساس تصمیم دولت ژاپن، رها سازی آب رقیق شده حدود دو سال دیگر آغاز می شود و انتظار می رود کل فرآیند دهه ها به طول انجامد.

علنی شدن تصمیم دولت ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تا کنون با محکومیت سریع گروه های زیست محیطی روبرو بوده است.

گروه صلح سبز ژاپن اعلام کرد که رهاسازی آبهای آلوده را به شدت محکوم می کند که حقوق بشر و منافع مردم در فوکوشیما، ژاپن و منطقه آسیا و اقیانوسیه را کاملا نادیده می گیرد.

تصویب دو قطعنامه در یونسکو به نفع فلسطین

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب دو قطعنامه در یونسکو در حمایت از فلسطین خبر داد.

 به نوشته روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) دو قطعنامه را در حمایت از فلسطین تصویب کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه دو قطعنامه مذکور با نام "فلسطین اشغالی" و "مؤسسات آموزشی و فرهنگی" با اکثریت آرا تصویب شدند.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه آورده است که این دو قطعنامه بر وضعیت اشغالی قدس و باطل بودن اقدامات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی در این شهر و همچنین ضرورت لغو هرچه سریع‌تر این اقدامات تأکید دارند.

طبق این بیانیه، در این دو قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که اقدامات غیر قانونی و مخالف قوانین بین‌المللی خود از جمله حفر تونل، اشغالگری و اجرای پروژه‌های مختلف در قدس شرقی را متوقف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
در همه جای دنیا قدرتهای بزرگ دنیا تصمیم گیرنده هستند
پیشنهاد میکنم مصاحبه رئیس سابق انرژی اتمی فریدون عباسی با عبدی مدیا رو مشاهده کنید که متوجه بشید چه قدر هسته ای می تواند به اقتصاد و اشتغال در ایران کمک کند
وای چه خبرهای بد


جدیدا تنش چین و ژاپن رو کجای دلم بزارم؟



انگار زمین نفرین شده



فقط بمن بگو کجای نقشه کره زمین تو آرامشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان