بازدید 9140

واکنش نماینده عراقی به وجود مراکز موساد در اربیل

عضو پارلمان عراق از دولت فدرال این کشور خواست طی یک عملیات نظامی نهاد‌های جاسوسی موساد را در منطقه کردستان عراق نابود کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عضو فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق، دولت منطقه کردستان عراق را به دلیل پناه دادن به مراکز جاسوسی موساد در اربیل، خائن و مزدور خواند و از دولت فدرال خواست آن را به اتهام خیانت بزرگ محاکمه کند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، حسن سالم در بیانیه‌ای گفت: دولت منطقه کردستان عراق به دلیل پناه دادن به مراکز جاسوسی، ترور‌ها و بمب‌گذاری‌های موساد در اربیل خائن و مزدور است.

او از دولت فدرال بغداد خواست دولت منطقه کردستان عراق را به اتهام خیانت بزرگ در همکاری با رژیم صهیونیستی و اجرای ماموریت جاسوسی و ترور‌ها افزون بر صادرات مقادیر زیادی از نفت به رژیم صهیونیستی محاکمه کند.

عضو پارلمان عراق به فراکسیون‌های سیاسی درباره سکوت در قبال این موضوع خطرناک که به دلیل آن هزاران نفر از مردم عراق جان خود را از دست دادند، هشدار داد و گفت: دولت عراق باید با یک عملیات نظامی گسترده شمال عراق را از نهاد‌های جاسوسی موساد پاکسازی کند تا چنگال‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه را از بین ببرد.

منابع عراقی شامگاه سه شنبه از وقوع حمله‌ای به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق خبر دادند.

کانال «صابرین نیوز» و «مرکز الاعلام المقاوم» به نقل از منبعی امنیتی گزارش دادند که گروهی ناشناس اقدام به حمله به این مرکز متعلق به موساد کرده که در نتیجه آن شماری از «نیرو‌های اسرائیلی» کشته یا زخمی شده اند.

این منابع به جزئیات بیشتر در این باره اشاره‌ای نکرده‌اند، ولی گفتند که جزئیات بیشتر این عملیات به‌زودی منتشر خواهد شد.

منطقه کردستان عراق جزو مناطقی است که رسانه‌ها و منابع این کشور بار‌ها درباره فعالیت عناصر صهیونیست هشدار داده‌اند. رژیم صهیونیستی در جریان همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق در سال ۲۰۱۷ از این همه پرسی غیرقانونی حمایت کرده بود.

در این خصوص، شبکه الجزیره قطر هم بامداد امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه از حمله گروهی ناشناس به یک مرکز جاسوسی متعلق به موساد در منطقه کردستان عراق خبرداد و گفت گروهی مسلح، به یک مرکز وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

این شبکه افزود: تاکنون منابع رسمی در اربیل و تل آویو درباره این خبر اظهار نظری نکرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی