بازدید 6727

والاس: اتحادیه اروپا در ویرانی عراق نقش داشت

نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیامی توییتری نوشت که این اتحادیه در ویرانی عراق نقش داشت و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 09 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آن‌ها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آن‌ها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم»

والاس در پیام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

وی چندی پیش نیز از دورویی اتحادیه اروپا درباره حمایت از تحریم‌ها علیه سوریه و ونزوئلا انتقاد کرده و نوشته بود: «حمایت اتحادیه اروپا از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا و سوریه دلخراش است.» (جزئیات بیشتر)

والاس در ادامه نوشت: «این بدترین ریاکاری به شمار می‌آید که اتحادیه اروپا می‌گوید نگران حقوق بشر است، اما در همان زمان مردم را با حمایت از تحریم‌ها محکوم به مرگ می‌کند».

آمریکا در سال ۲۰۰۳ و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیرو‌های آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر