بازدید 6898
۶

ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ایران به ۵۵ کیلوگرم رسید

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بعد از اجرای قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته، میزان اورانیوم ۲۰ درصد ایران به ۵۵ کیلوگرم رسید.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 07 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و اجرای آن از ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹، افزود:بخش مهمی از این قانون در خصوص غنی سازی ۲۰ درصد به میزان سالانه ۱۲۰ کیلو گرم بود که بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفت و روند غنی سازی آغاز شد.

وی ادامه داد: تا امروز ۵۵ کیلو گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید شده است و تقریبا ما نصف راه را رفته ایم و با این روند ما می‌توانیم زودتر از ۸ ماه به هدف مد نظر برسیم.

کمالوندی گفت: نرخ تولید اورانیوم ۲۰ درصد ما الان بسیار بالاتر از قبل از برجام است و بر اساس آمار و ارقام ۳۰ درصد بیشتر از قبل از برجام ظرفیت تولید ۲۰ درصد داریم.

وی افزود: الان ما حدود ۱۶ هزار و پانصد سو ظرفیت غنی سازی داریم که این عدد قبل از برجام ۱۲ هزار و پانصد سو بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولید سانتریفیوژ‌های جدید در سال‌های گذشته، گفت: ممکن است امروز تعداد سانتریفیوژ‌های ما کم شده باشد، اما به دلیل استفاده از نسل جدید سانتریفیوز‌ها مثل IR ۶ که ۸ برابر سانتریفیوژ‌های نسل اول ظرفیت دارند، نرخ تولید اورانیوم ما افزایش یافته است.

کمالوندی ادامه داد:در حال حاضر ما هزار ماشین IR ۲ M داریم که مستقر شده اند و یا یک آبشار IR ۴ راه اندازی شده و آبشار دوم این سانتریفیوژ هم راه اندازی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به مصوبه مجلس، یک آبشار IR ۶ انجام شده و آبشار‌های بعدی هم در راه است و با این روند که پیش گرفته شده است سرعت غنی سازی ما نسبت به قبل افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود:اگر ما در یک زمانی ۹ تن مواد خود را به خارج فرستادیم الان ۵ تن مواد داریم و می‌توانیم بگوییم به سرعت هر آنچه مورد نظر بوده برای احیای آنچه به خاطر برجام کنار گذاشتیم، داریم به دست می‌آوریم و به سرعت در موقعیتی قرار میگیریم که بهتر از قبل برجام است.

آقای کمالوندی گفت:در حوزه غنی سازی فاصله ما نسبت به قبل از برجام، فاصله‌ای صد‌ها کیلومتری است و وضعیت بسیار خوبی با انواع ماشین‌ها داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
این واکسن میشه ؟ پرستار و تجهیزات پزشکی میشه ؟ یا مرغ میشه ؟ تا حالا ی یقرونی بازدهی داشته اخه ؟!!
ایندفعه نباید گول وعده های اروپایی ها را خورد .تا ۶ماه دیگر امتیاز بمب هسته ای را روی میز مذاکره خواهیم گذاشت.
55 کیلو یا بیشتر آیا گره ایی از مشکلات مردم و اقتصاد این کشور باز خواهد کرد؟

قطعا جواب هر ایرانی خیر و منفی خواهد بود

کاش مسئولین این را می فهمیدند
دشمن چی خیال کرده نفتو تحریم کنه اورانیوم میفروشیم
ذخایر 55 کیلویی اورانیوم رو کجای دلمون بزاریم؟
چه خوب بدین مرغ ها بخورن زود رشد کنند قیمت مرغ بیاد پایین ماه بتونیم بخریم!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر