بازدید 8993
۱

شکارچیان میش در زنجان دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: ۲ شکارچی خاطی که اقدام به شکار و سلاخی یک راس میش در منطقه حفاظت شده انگوران از توابع شهرستان ماهنشان کرده بودند از سوی ماموران یگان حفاظت این استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 06 April 2021

به گزارش «تابناک»، حسین آبسالان، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچیان متخلف و غیرمجاز روز ۲۲ اسفند ماه سال قبل در اراضی روستای حاج اکنیک واقع در این منطقه حفاظت شده، اقدام به شکار میش (ماده) کرده بودند که با سر رسیدن به موقع ماموران یگان حفاظت سرمحیط بانی انگوران و ترس از دستگیری، لاشه، سلاح ته پر تکلول (قاچاق) و کوله پشتی خود را جا گذاشته و از محل متواری ‌شدند.

وی، اظهار داشت: این ۲ شکارچی خاطی وقتی خود را در بلندی های روستای پرچین در یک قدمی دستگیری دیدند لاشه میش و آلات و ادوات مربوط به شکار را رها کرده و از محل جرم دور شدند تا دستبند قانون بر دستشان نقش نبندد اما با پیگیری های مجدانه محیط بانان این ۲ شکارچی روز شنبه /۱۴ فروردین ماه/ دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: میزان جریمه در نظر گرفته شده برای شکار هر راس قوچ (نر) مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و میش (ماده) نیز مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال است که از جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی کننده به پرونده نسبت به اعمال جریمه مجدد اقدام خواهد کرد که رقم آن از سوی قاضی تعیین می شود.

آبسالان با بیان اینکه شکار غیرمجاز حیات وحش، ضربه و آسیب به طبیعت است، افزود: محیط بانان به صورت شبانه روز زیستگاه های حیات وحش استان زنجان را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده شکارچیان برابر با قانون و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، قوچ و میش و کل و بز از شاخص‌ترین گونه‌های جانوری پستاندار منطقه انگوران است و دی ماه پارسال (۹۹) ۹۷۴ راس قوچ و میش و کل و بز در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران شهرستان ماهنشان شمارش شد.

وسعت منطقه انگوران را حدود ۱۲۳ هزار هکتار (نزدیک ۳۰ هزار هکتار پناهگاه حیات وحش و مابقی به عنوان منطقه حفاظت‌ شده) است این منطقه زیستگاه مناسب برای قوچ و میش ارمنی و پازن (کل و بز) است دیگر گونه‌های جانوری منطقه نیز شامل خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری، کبک چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، تنجه، غاز خاکستری، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی از جمله سفید رودخانه ای، سس، زرده پر، اسبله است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
با هزینه ای که صرف خرید تجهیزات شکار کرده اند چند کیلو گوشت می توانند بخرند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار