بازدید 7676

عراقچی وارد وین شد

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 05 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه ۱۳ فروردین برگزار شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه (۱۷ فروردین) به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف می‌کند، گفت: برای بازگشت آمریکا به برجام نیاز به هیچ مذاکره‌ای نیست و مسیر آمریکا در این خصوص کاملا روشن است. 

بعد از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام اخباری مطرح شد مبنی بر اینکه هیأتی از آمریکا نیز روز سه‌شنبه در وین حضور خواهند داشت و قرار است مذاکراتی را با اعضای ۱+۴ به غیر از ایران صورت دهند.

همزمان با انتشار این اخبار عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که در نشست سه شنبه در وین صرفا اعضای کنونی برجام حضور خواهند داشت و آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد از جمله نشست کمیسیون مشترک برجام حضور نخواهد داشت و این قطعی است.

ظریف هم در توئیتی اعلام کرد: ایران و ایالات متحده آمریکا دیداری نخواهند داشت، غیر ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه یک روز بعد (شنبه) ۱۴ فروردین در اظهاراتی نیز با بیان اینکه در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهیم داشت، تصریح کرد: هیچ طرح گام به گامی را نداریم و قبول هم نمی‌کنیم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران به گفتگو‌های هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: مسیری که آمریکا باید طی کند و تحریم‌های جامعی که باید بردارد در اختیار ۱+۴ قرار می‌دهیم. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره حضور نماینده سازمان انرژی اتمی در نشست فردا در وین و امیدواری ایران به رفع تحریم‌ها هم گفت: هیأت جمهوری اسلامی ایران توسط آقای عراقچی رهبری می‌شود و اشخاص مختلفی در آن حضور دارند و کمیسیون عادی مشترک است و مسائل فنی مختلفی مطرح می‌شود از جمله رفع تحریم‌های آمریکا و این به معنای خاصی نیست به این معناست که ۱+۴ وارد دستورکار کمیسیون مشترک شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر