بورسی ها منتظر اخبار جدیدی سیاسی خواهند بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که ابهامات بازار سرمایه رفع نشود، شرایط بازار و ارز در حد نوسان جزئی باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 05 April 2021

به گزارش بورس تابناک، رسول علی محمدی کارشناس بازار سرمایه، درخصوص اینکه، هم اکنون ابهام بازگشت برجام و نرخ دلار چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد گذاشت؟ گفت: آینده نرخ ارز و تعاملات بین المللی  باعث ایجاد جوی نا اطمینان و ترس در بازار شده است.

کارشناس بازار سرمایه در راستای پاسخ به این سوال که، آیا کاهش نرخ دلار سبب عرضه سهام توسط مردم شده است؟ اظهار کرد: ترس از کاهش دلار بیشتر از کاهش نرخ آن سبب بلاتکلیفی می‌شود، اگر تکلیف مردم با نرخ دلار و شرایط سیاسی مملکت مشخص شود، دیگر ترسی وجود ندارد و تنها محاسبات و معادلات تغییر می‌کند، ولی وقتی شرایط مبهم است، خریدار برای خرید پا پیش نمی‌گذارد.

علی محمدی  توضیح داد: یکی از نشانه‌های ابهام در معاملات بازار سرمایه این است که، هم اکنون سپرده‌های بانکی و سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر شده است.

علی محمدی تاکید کرد: وضعیت برجام و خروج ایران از پروتکل الحاقی باعث افزایش ابهامات می‌شود و ایران بیشتر ضرر می‌کند، زیرا همین ابهام سبب شده فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری به شدت کاهش پیدا کند و توقف فعالیت‌های اقتصادی، بالاترین ضربه را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط و تنش‌های سیاسی به وجود آمده به مردم پیشنهاد می‌کنم، اقدام به فروش سهام خود در این قیمت‌های ارزنده نکنند و با توجه به ارزش گذاری و سوددهی شرکت‌ها قیمت سهام پایین‌تر از این نمی‌آید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی