بازدید 7126
بنیاد سعدی اعلام کرد

مزایای کسب مدرک بین المللی آمفا

دومین آزمون بین المللی آمفا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به صورت همزمان در تهران، سن پترزبورگ و عراق برگزار می شود و مخاطبان آن بسیاری از ایرانیان در داخل و خارج از کشور و همچنین فارسی دانان و فارسی آموزان غیر ایرانی هستند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 05 April 2021

 

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، شاید برای مخاطبان این متن این سوال پیش بیاید که اصلاً «آزمون آمفا چیست» که با شرکت در آزمون و کسب مدرک آن، مزیتی بدست آورند؛ پس ابتدا اشاره کوتاهی به آزمون آمفا خواهیم کرد.

آزمون آمفا که مخفف «آزمون مهارت فارسی» است؛ مانند آزمون های معتبر بین‌المللی زبان همچون TOEFL ، IELTS ، DELF ، DELE و… ،. تا پیش از تشکیل بنیاد سعدی، فارسی آموزان و معلمان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان نمی دانستند براساس چه متر و معیاری، سطح زبان فارسی علاقه مندان و دانشجویان این زبان را بسنجند اما با تشکیل بنیاد و رسالتی که برای آن تعیین شد، ابتدا استانداردی برای آموزش زبان فارسی، مطابق استاندارد آموزش زبان دوم در جهان، تهیه و تدوین شد و سپس در کنار تالیف کتاب های آموزشی به روز و ترکیبی از چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک مطلب، مراحل تهیه آیین نامه آزمون آمفا نیز آماده و سپس به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

زبان فارسی علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد و یکی از چهار زبان کلاسیک دنیاست که همچنان زنده است و افراد زیادی برای یادگیری آن تلاش می کنند و عده زیادی هم با آموزش آن به غیر فارسی زبانان ضمن لذت از آموزش این زبان شیرین، درآمد خوبی هم کسب می کنند.

برخی از مزایای داشتن مدرک بین المللی آزمون آمفا

• در این آزمون، بدون توجه به سابقۀ آموزشی آزمون‌دهنده، میزان توانایی شخص در چهار مهارت اصلی زبان فارسی (شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تنها مدرک معتبر و بین‌المللی تعیین سطح زبان فارسی برای دارندگان این مدرک است.

• داشتن مدرک بین المللی آزمون آمفا، برای مدرسان بنیاد سعدی در خارج از کشور به زودی یک ضرورت خواهد شد، بنابراین یکی از مزایای داشتن این مدرک، امکان تدریس فارسی زیر نظر و مطابق برنامه درسی بنیاد سعدی است.

• از مزیت دیگری که کسب مدرک بین المللی آمفا خواهد داشت می توان به جذب نیروی کار با شرکت های مرتبط با ایران اشاره کرد که ایرانیان و غیر ایرانیان در خارج از کشور می توانند از این فرصت استفاده کنند؛ چنانچه اکثر این شرکت ها، داشتن نیروی کاری که زبان فارسی را می داند و آن را با داشتن مدرک بین المللی اثبات می کند، در اولویت است.

• مزیت دیگری که شاید برای فارسی آموزان داخل یا خارج از ایران کمتر شناخته شده باشد، آن است که بسیاری از دانشگاه های دنیا، با داشتن چند مدرک زبان، به افراد بورس تحصیلی اعطا می کنند و مدرک بین المللی آزمون آمفا یکی از آن مدارک می تواند باشد.

• داشتن مدرک بین المللی آزمون آمفا، یافتن کار مناسب برای خارجیان داخل ایران را هم آسانتر خواهد کرد و با استناد به این مدرک معتبر، شرکت ها به راحتی می توانند نیروی کار خود را جذب کنند.

در مطالب بعدی به دیگر مزایای کسب مدرک بین المللی آمفا خواهیم پرداخت پس ما را از طریق صفحات مجازی اینستاگرام، یوتیوپ، آپارات و فیس بوک و وبگاه بنیاد سعدی دنبال کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل