بازدید 7978

هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از ایالات متحده خواست به منافع مردم چین احترام بگذارد و نسبت به توسعه چین دید صحیحی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 05 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، وانگ روز دوشنبه در ادامه افزود: چین از گفتگو بر مبنای برابری و احترام متقابل استقبال می کند اما جهان نیاز به قیمومیت ندارد و پکن هم قبول ندارد که یک کشور حرف آخر را در امور جهانی بزند.

او اظهارات خود را بعد از دیدار با همتایان خود از سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین و جمهوری کره در استان فوجیان چین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مطرح کرد.

وانگ با اشاره به اینکه وزرای خارجه کشورهای مذکور توسعه و رشد چین را یک ضرورت تاریخی دانسته اند، گفت: اعتقاد بر این است که توسعه چین مطابق با انتظارات مشترک و منافع بلند مدت همه کشورهای منطقه است که نباید جلوی آنها را گرفت.

وی افزود: وزرای خارجه معتقدند که چین و آمریکا در مواجهه با چالش های جهانی سازی و دوران پسا اپیدمی باید در این منطقه گفتگو و همکاری بیشتری داشته باشند، به جای بازی و تقابل، تعهدات قدرت های بزرگ را انجام دهند و مسئولیت پذیر باشند.

وانگ گفت: "چین مایل است به انتظارات همه طرفها پاسخ دهد و در این راستا تلاش خود را ادامه می دهد. "

وانگ در مورد استدلال های رقابت، همکاری و تقابل که بارها و بارها توسط ایالات متحده در مورد روابط خود با چین مطرح شده، گفت که موضع چین ثابت و روشن است.

وزیر خارجه چین اضافه کرد: "چین در صورت لزوم از همکاری استقبال می کند، اما این همکاری باید نگرانی ها و سود متقابل یکدیگر را در نظر بگیرد. این نمی تواند به روشی باشد که یک طرف شرایط را یک جانبه تنظیم کند. "

وانگ گفت: چین در صورت نیاز از رقابت فرار نمی کند، اما رقابت باید منصفانه و عادلانه باشد و از قوانین بازار پیروی کند و از تعیین موانع، سوء استفاده از قدرت و سلب حق مشروع توسعه برای دیگران خودداری کند.

او افزود: "ما قاطعانه در برابر مداخله فاحش در امور داخلی چین مقاومت می کنیم و با قاطعیت بیشتری با تحریم های یک جانبه غیرقانونی که به دلیل دروغ و اطلاعات غلط وضع شده است، مخالف هستیم. "

وی در مورد احتمال مقابله آمریکا نیز گفت: چین در این مسیر سازش یا عقب نشینی نخواهد کرد، زیرا به هنجارهای اساسی روابط بین الملل پایبند است و منافع بسیاری از کشورهای در حال توسعه، کوچک و متوسط نیز در همین ‌است. قطعاً چین حق دارد مقابله کند، زیرا باید از حاکمیت ملی و عزت ملی دفاع کند.

وانگ افزود: گفتگو و همکاری بهتر از رویارویی است.

وی از ایالات متحده خواست تا به طور فعال به انتظارات کشورهای منطقه و جامعه جهانی پاسخ دهد، با چین همکاری کند تا نشان دهد که یک قدرت بزرگ چگونه است و به طور مشترک صلح، ثبات و توسعه منطقه ای و جهانی را حفظ کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
جدا؟
پس چرا شرکت های دولتی چین از ایران رفتند؟
حرف را همه می توانند بزنند. «همه» ما ساده لوح نیستیم؛ بعضی از ما ایرانیا به عمل نگاه می کنیم
از رفتار چین با دانشجوها و کنسل کردن ناگهانی ویزاها و کشیدن زیر پای بقیه مطمئن باشین چین فقط و فقط و فقط فکر منافع خودشه و سر بزنگاه زیر پای همه رو خالی میکنه و به شدت از بقیه برای سود شخصی خودش استفاده میکنه. این موجودات فقط و فقط به پول فکر میکنن.
شما دوستار چین هستید باشید مبارکتان. اما چرا تیتر خبر را به دروغ وارونه می کنید. کجای صحبت وزیر امور خارجه چین هشدار است. متن نشان می دهد که درخواست است. دنیای به میل شما عوض نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
:)))
هر کجا سخن از چین است هالوهای تابع غربی ها در آنجا حاضرند البته کار زیادی از دستشان بر نمی اید به غیر از اینکه غر مفت بزنند
چقدر این چینی ها چندش هستند ....
ما که مرتب دنبال سیاستهای خارج وداخل وگفتگوهای کشورهای مختلف هستیم هیچ صحبتی ازطرف چینی باچندکشور جنوب شرق اسیا مطرح شده ...اینطور که ایرنا نقل وقول شده نه شنیده ونه درسایتهای خبری مشاهده نکردیم
خدا چین را نابود کنه که با این کرونا جون خیلی ها را گرفت و داره میگیره
خدا لعنتش کنه
آمريكا و در حقيقت سرمايه داري نظام صحيح و دقيق و سرور جهانه چه كسي قبول داشته باشه چه نداشته باشه و جايگزيني هم نداره
فقط فقط فقط فقط میخواهید اختلافات را گنده کنید!کجای این هشدار است؟؟؟بقیه رسانه ها و سایت ها هم مثل شما ناآگاهانه تیتر میزنن!تسنیم برنا و...کی میخواید دیدگاهتونو عوض کنید؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان