بازدید 37011
۳

جایگاه طارمی در میان فوتبالیست های جهان

کد خبر: ۱۰۴۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 30 March 2021
 
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مهاجم ایرانی پورتو یکی از لژیونرهای موفق آسیا در فصل جاری است و اگر بتواند روند رو به رشد خود را ادامه بدهد این شانس را دارد که رقیب جدی برای سون هیونگ مین باشد.

 انتخاب مرد سال فوتبال ایران در سال ۹۹ نمی تواند انتخاب دشواری باشد چرا که مهاجم بوشهری تیم ملی به اندازه ای درخشان ظاهر شد که بدون هیچ اما و اگری موفق ترین لژیونر ایران بود؛ او را حتی می توان یکی از کاندیداهای بهترین ورزشکار سال هم به حساب آورد.

مهدی طارمی که در سال های اخیر حواشی ریزو درشتی را تجربه کرد و بسیاری اوقات به خاطر مسائل غیرفوتبالی برسرزبان ها افتاد بعد از رفتن به فوتبال اروپا به مانند یک فوتبالیست حرفه ای، کارش را ادامه داد و به جایگاهی رسید که توانست در پرافتخارترین تیم پرتغال بازی کند.

طوفان مهدی طارمی!

آغاز طوفان یک ایرانی در پرتغال

طارمی شهریور ۹۹ به صورت رسمی از ریوآوه راهی پورتو شد تا یکی از مهم ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال ایران هم شکل بگیرد. با وجود اینکه او عملکرد فوق العاده در تیم نه چندان قدرتمند ریوآوه داشت و تا آستانه آقای گلی لیگ پرتغال هم پیش رفت اما عده کمی بودند که باور داشتند او می تواند در پورتو هم به یک مهاجم اصلی و ششدانگ تبدیل شود.

طارمی که بعد از گل نکردن موقعیت عالی در دقایق پایانی بازی ایران و پرتغال هیچ موقعیتی را از دست نداده بود، در پورتو هم به یک بازیکن گلزن تبدیل شد و خیلی زود توانست نظر کادرفنی و هواداران تیم را جلب کند؛ هوادارانی که ابتدای فصل به خاطر نخریدن مهاجمی بهتر از طارمی مسئولان را مورد انتقاد قرار داده بودند، تغییر نظر دادند. این محبوبیت تا جایی ادامه داشت که حتی مهدی طارمی پیشنهادات متعدد ازدواج هم از سوی هواداران این تیم دریافت کرد!

طوفان مهدی طارمی!

آمار مهدی طارمی با پیراهن شماره ۹ پورتو

مهدی طارمی در ۳۷ بازی (۲ هزار و ۲۸۸ دقیقه) که با پیراهن پورتو در رقابت های مختلف انجام داده، ۱۵ گل و ۱۲ پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.  طارمی دو بارهم با پیراهن پورتو کارت قرمز دریافت کرده که یکی از آن ها برابر یوونتوس و با دریافت کارت زرد دوم بود. او در لیگ هم به خاطر خطای خشن به صورت مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

طوفان مهدی طارمی!

او در کسب پنالتی و دادن پاس گل نیز در میان فوتبالیست های ایران صدرنشین است. طارمی ۱۲ پاس گل و ۸ ضربه پنالتی به دست آورده که آزمون، قایدی و قلی زاده ۸ پاس گل به نام خود ثبت کردند. هم چنین قایدی  ۵ و محمد محبی ۳ ضربه پنالتی به دست آوردند.

طوفان مهدی طارمی!

لیگ پرتغال: ۲۴ بازی، ۹ گل و ۹ پاس گل

جام حذفی پرتغال: ۶ بازی، ۵ گل و یک پاس گل

لیگ قهرمانان اروپا: ۵ بازی، یک گل، یک پاس گل

سوپرکاپ پرتغال: یک بازی

کاپ آلیانز: یک بازی

طارمی در لیگ قهرمانان مقابل تیم های منچسترسیتی، مارسی (رفت و برگشت)، یوونتوس (رفت و برگشت) بازی کرد.

او برابر پورتیموننزه، توندلا، گیمارش (۲ گل)، فامالیسائو (۲گل)، فارنسه، براگا، بواویتسا در لیگ، مقابل فابریل، توندلا، ناسیونال، ویسنته و براگا در جام حذفی گل زده است.

گلزنی در برابر یوونتوس و حضور در میان بزرگان فوتبال ایران

مهدی طارمی در دیدار رفت برابر یوونتوس در همان ثانیه های نخست دروازه شزنی را باز کرد. با این گل طارمی پنجمین ایرانی شد که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می کند. علی دایی (۳ گل)، مهدی مهدوی کیا (۲ گل)، علی کریمی (یک گل) و سردار آزمون (۴ گل) چهار بازیکنی بودند که قبل از مهدی در ACL گل زده بودند.

طوفان مهدی طارمی!

همه جوایز را برای مهدی کنار بگذارید

ریکاردو سوارس سرمربی ژیل ویسنته قبل از بازی تیمش برابر پورتو به تمجید از طارمی پرداخت و گفت: طارمی یک گلزن و یک تمام کننده مادرزاد است و باید بسیار مراقب او باشیم.

سایت «adevarul» رومانی نیز بعد از بازی رفت پورتو مقابل یوونتوس و گلزنی طارمی نوشت: در شرایطی که فوتبال اروپا میلیون ها یورو در نقل و انتقالات هزینه می کند، پرتغالی ها ثابت کردند بدون پرداخت مبلغ بسیار زیاد در انتقالات می توان بهترین عملکرد را داشت. باید صادق باشیم همیشه لیگ پرتغال محلی برای شکوفا شدن استعدادهای فوتبالی جهان است. این اتفاق برای مهدی طارمی بازیکن ایرانی ۲۸ ساله رخ داد. او در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به ریوآوه آمد و بعد از حضور در الغرافه قطر در اولین فصل حضورش در لیگ های اروپا توانایی اش را نشان داد. او در اولین فصل حضورش  در ریوآوه با زدن ۱۸ گل در کنار وینیسیوس و بیزی از بنفیکا با ۱۸ گل بهترین شد. بعد از این درخشش سیل پیشنهادها به سوی طارمی روانه شد. تیم های اسپورتینگ، بنفیکا و پورتو از پرتغال وارد عمل شدند.

طوفان مهدی طارمی!

روزنامه «A Bola» در صفحه اصلی خود تیتری از طارمی کار کرده و به افزایش محبوبیت این بازیکن به دلیل گلزنی و تقابل با تیم یوونتوس اشاره کرده است.

روزنامه «O Jogo» هم با عکس بزرگی از مهدی طارمی روی جلد خود، آمار این بازیکن را در پورتو استخراج کرد و نوشت: طارمی تمام نمرات و مرزها را می شکند. نه تنها در گلزنی بلکه در باز پس گرفتن توپ، دوئل‌ها، دریبل‌ها و پیروزی در توپ‌های ۵۰-۵۰. این نشریه هم چنین اعلام کرد باید همه جوایز را برای طارمی کنار گذاشت!

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو نیز بارها به تمجید از طارمی پرداخت و در یکی از اظهارنظرهایش او را مایه آرامش تیمش دانست.

طوفان مهدی طارمی!

جایگاه طارمی در میان فوتبالیست های جهان

طارمی اکنون در رده ۷۲۲ باارزش ترین بازیکنان جهان قرار داد و در میان بازیکنان ایرانی نیز بعد از سردار آزمون در جایگاه دوم قرار داد. ارزش طارمی در ترانسفرمارکت ۱۲ میلیون یورو است.

او بیست و ششمین بازیکن گران قیمت لیگ پرتغال و دهمین بازیکن باارزش پورتو است. در بین مهاجمان جهان نیز او در رده ۹۷ قرار دارد و شصتمین بازیکن با ارزش متولد ۱۹۹۲ است.

مهاجم تیم ملی زمانی که در ۲۲ سالگی در پرسپولیس بازی می کرد ۴۰۰ هزاریورو ارزش داشت اما با ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی به الغرافه رفت.  طارمی در۲۷ سالگی با ارزش۲ میلیون و ۵۰ هزار یورو راهی ریوآوه شد. او بعد از نیم فصل لیگ پرتغال به یک باره جهش فوق العاده ای را تجربه کرد و از ارزش ۶ میلیونی به ۱۰ میلیون یورو رسید.

طوفان مهدی طارمی!

البته پرتغال برای امیر عابدزاده هم در ماریتیمو خوشبختی به ارمغان آورد. این بازیکن هم در دو فصل گذشته جزو بهترین گلرهای لیگ این کشور بوده و مثل طارمی حالا نامش سرزبان ها افتاده است.

همچنین حسین طیبی فوتسالیست تیم ملی هم در تابستان سال گذشته به باشگاه بنفیکا ملحق شد و توانست از نام ایران دفاع کند. او حتی موفق شد در بین ۱۰ فوتسالیست برتر دنیا قرار بگیرد تا یکی از چهره های سال باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
آفرین به همه بازیکنان خوبمان . خدا حفظاشان کند و انشاالله هیچوقت به حدی که هستند قانع نشوند. بازیکنان ایرانی بسیار جایگاهشان از ایها بالاتر است و باتر خواهد رفت . اگر حتی دیگران (منظور کسانی هست که نظرشان در سطح جهانی مطرح است ما را ندیدند ) نباید به آن توجه شود فقط باید با عشق تلاش کرد .ما افرادی مثل احمدرضا عابدزاده داشته ایم که به نظر من جزو بهترینهای دنیا بود .یعنی ما پیشینه قوی داریم و ما شایسته مقام های عالی هستیم
بزرگش نکنید
احسنت به تو پسربوشهری باهمین فرمون برو که دس فرمونت حرف نداره،اینه مکتب پرسپولیس. موفق پایدارباشی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان