بازدید 23067
مهمترین خبر‌های مهر ماه ۱۳۹۹

آرزوی یک عضو پایداری برای اعدام روحانی! / چطور لاریجانی مامور انجام توافق با چین شد؟ / چرا پول‌ها در پرسپولیس و استقلال گم می‌شود؟ / کدام کشور‌ها ۴۰میلیارد دلار ایران را مسدود کرده‌اند؟ / ایرانی‌ها طی ۱۰ سال گذشته چقدر فقیر شدند؟

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد، واکنش زنگنه به احتمال کاندیداتوری‌اش: هرگز وارد کار دولتی نمی‌شوم، نماینده مجلس: لباس‌های چسبان دختران و پسران باعث عقیم شدن آن‌ها می‌شود، سخنان بی‌تاثیر وزیر راه و رویا شدن سفر هوایی برای مردم! لاریجانی و ظریف برای ۱۴۰۰ ائتلاف می‌کنند، خاتمی قصد بازگشت به قدرت را دارد؟ اعلام رسمی برای اولین بار؛ هزینه‌های جنگ تحمیلی ۱۹.۶ میلیارد دلار ...
کد خبر: ۱۰۴۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 27 March 2021

مرور مهمترین اتفاقات و رویداد‌های سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات هفتمین ماه سال ۱۳۹۹ یعنی مهر ماه که در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز، خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۹ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چطور لاریجانی مامور انجام توافق با چین شد؟ صداوسیما تیشه به ریشه موسیقی سنتی ایران زده است، رییس پلیس تهران: در اجرای امنیت اخلاقی فحش و کتک می‌خوریم، اما کوتاه نمی‌آییم، رحیم‌پور ازغدی: خوب شد مردم عاقبت اقتصاد برجامی و دیپلماسی التماس را دیدند، پیشگویی یک اصولگرا: رئیسی و قالیباف کاندیدا نمی‌شوند، آرزوی یک عضو پایداری برای اعدام روحانی و واکنش‌ها به آن! پول‌ها چرا در پرسپولیس و استقلال گم می‌شود؟ کدام کشور‌ها ۴۰میلیارد دلار ایران را مسدود کرده‌اند؟ و آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟ بخشی از مهمترین خبر‌های هفتمین ماه سال ۹۹ بود.

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد، واکنش زنگنه به احتمال کاندیداتوری‌اش: هرگز وارد کار دولتی نمی‌شوم، نماینده مجلس: لباس‌های چسبان دختران و پسران باعث عقیم شدن آن‌ها می‌شود، سخنان بی‌تاثیر وزیر راه و رویاشدن سفرهوایی برای مردم! ایرانی‌ها طی ده سال گذشته چقدر فقیر شدند؟ لاریجانی و ظریف برای ۱۴۰۰ ائتلاف می‌کنند، خاتمی قصد بازگشت به قدرت دارد؟ اعلام رسمی برای اولین بار؛ هزینه‌های جنگ تحمیلی ۱۹.۶ میلیارد دلار و میرسلیم: در ایران دو بار کشف حجاب شده نیز تیتر‌هایی است که رسانه‌ها برای مهمترین اخبار مهرماه ۹۹ برگزیدند.

چطور لاریجانی مامور انجام توافق با چین شد؟

علی لاریجانی در ماه‌های پایانی دولت و پس از فراغت از ریاست مجلس به پاستور رفت، البته برای انجام یک مأموریت، نه به عنوان یک رکن در دولت؛ مأموریتی که پیشتر رهبری هم به او سپرده بود. در شرایطی که شنیده‌ها حاکی از آن است که سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین دچار دست‌انداز شده، محمود واعظی گفته است از لاریجانی درخواست کردیم کار خود را در خصوص پیگیری سند همکاری ایران و چین ادامه دهد، او هم پذیرفت. البته گویا این درخواست مربوط به بعد از پایان دوره کاری او در مجلس بوده، اما اکنون عملی شده است. به نظر می‌رسد، حضور لاریجانی در ماجرای این سند با توجه به سمت مشاور رهبری بودن او بتواند دغدغه چینی‌ها را درباره اعتبار و آتیه این سند برطرف کند، چون در این صورت چین آن را سندی حاکمیتی تلقی خواهد کرد که حتی با رفتن و آمدن این یا آن دولت هم برقرار خواهد بود. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه گفته که آقای لاریجانی از زمانی که رئیس مجلس بود و در سفری که به چین داشت، موضوع سند ۲۵‌ساله را دنبال می‌کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره تجهیز دفتری در پاستور برای لاریجانی به منظور پیگیری و اجرای سند همکاری ایران و چین، اظهار بی‌اطلاعی کرد. پس از سفر رئیس‌جمهور چین به ایران و توافق بر سر تنظیم یک سند همکاری میان دو کشور، علی لاریجانی به همراه چند نفر از وزرای دولت و برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس به چین سفر کرد و رایزنی‌هایی را برای نحوه تدوین و اجرایی‌سازی توافق ۲۵‌ساله با مقامات چینی انجام داد.

صداوسیما تیشه به ریشه موسیقی سنتی ایران زده است

هانا کامکار خواننده و نوازنده گروه «کامکارها» یکی از دلایل اساسی در شناخته نشدن بزرگان موسیقی ایران در سطح بین‌المللی را نبود شناخت مردم ایران از آن بزرگان دانست و گفت: صداوسیما آن‌گونه که باید در این زمینه فعالیت نمی‌کند؛ گویی با هنر ایران دشمن است و تیشه به ریشه این هنر زده. کدام عامل یا عوامل باعث شده‌اند معرفی هنرمندان ایرانی به دیگر کشور‌ها به درستی انجام نشود؟ هانا کامکار، خواننده و نوازنده گروه «کامکارها» درباره چرایی این مساله گفت: مشکل اساسی صداوسیماست. این رسانه گویی با هنر ایران دشمن است و تیشه به ریشه هنر زده. به نظر می‌رسد آن‌ها می‌خواهند هنر درست را نابود کرده و هنر نادرست را پرورش دهند؛ این بزرگ‌ترین مشکل است. تا صداوسیما درست نشود و سیستمش تغییر نکند هیچ چیزی درست نمی‌شود. به گفته کامکار، یکی از دلایل اینکه بسیاری از کودکان و بزرگسالان در ایران، ارتباط خوبی با موسیقی برقرار نکرده‌اند، عملکرد صداوسیماست که مردم نمی‌توانند ساز را ببینند و آن را بشناسند.

رییس پلیس تهران: در اجرای امنیت اخلاقی فحش و کتک می‌خوریم، اما کوتاه نمی‌آییم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همان میزانی که ما برای زینب (س) اشک می‌ریزیم وظیفه و رسالت ما، عمل و اقدام زینبی است، هیچ گاه هم در این زمینه ناامید نشده و میدان را خالی نخواهیم کرد تا افرادی بیایند و امنیت اخلاقی جامعه را نا امن کنند. وی افزود: دشمنان به همان میزان که برای مشکلات اقتصادی و ناامنی در کشور تلاش می‌کنند، به همان میزان هم به دنبال ترویج فرهنگ بی بند و باری هستند؛ اما ما هم از مسیرمان کوتاه نمی‌آییم و در این راه فحش می‌خوریم، کتک می‌خوریم و تهمت‌ها را می‌پذیریم، اما کوتاه نمی‌آییم، همان که امام حسین (ع) در این راه با خانواده اش به میدان رفت و تمام سختی‌ها را پذیرفت. به تعبیر سردار عزیزمان سلیمانی ما ملت شهادتیم من می‌دانم که چه برخوردی با ماموران زن امنیت اخلاقی و همین طور همکاران آقا می‌شود؛ اما ما کوتاه نمی‌آییم و در تمام ابعاد امنیت را تامین خواهیم کرد. سردار رحیمی در خاتمه تاکید کرد که حفظ ارزش‌های اسلامی باید اولویت پلیس باشد.

رحیم‌پور ازغدی: خوب شد مردم عاقبت اقتصاد برجامی و دیپلماسی التماس را دیدند

حسن رحیم‌پور ازغدی: نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن بن علی (ع) است. شیعه حسن (ع)، آن است که عاقبت، چون حسن (ع)، بدست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن. مردم دارند تاوان توهم و وعده‌های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمی دانند بلکه سیاست بین الملل هم نمی دانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده‌های او، به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... می شود. الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا می‌کند. وضع مردم در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را با چشم خود دیدند. در پایان هشت سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغ هایشان تنها مانده اند. در سال‌های حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقه‌ای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدی‌های بی‌سابقه‌ای که این سال‌ها از بیت المال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد.

پیشگویی یک اصولگرا: رئیسی و قالیباف کاندیدا نمی‌شوند

سیدحسین نقوی حسینی درباره مطرح شدن ریاست علی اکبر ولایتی بر ساختار تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان به نامه نیوز گفت: جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت نیازمند شیخوخیت است؛ بنابراین، حضور یک شخصیت با نفوذ کلام در محوریت این جریان ضروری به نظر می‌رسد تا او نخ تسبیح شود و همه جریان‌های اصولگرا را در یک ائتلاف کنار هم بیاورد. وی با اشاره به کثرت علاقمندی شخصیت‌های سیاسی اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: نام‌ها خیلی بیشتر از آنی که امروز می‌شنویم، خواهند شد. آقای ولایتی علاوه بر ارتباط نزدیک با جریان سنتی، مورد قبول اغلب جریانات اصولگراست و با توجه به آنکه خودش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیست می‌تواند نقش محوریت را در این جریان ایفا کند. این فعال سیاسی اصولگرا درباره اخبار مربوط به انصراف سیدابراهیم رئیسی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: براساس صبحت‌هایی که شده، آقایان رئیسی و قالیباف در جایگاه‌های کنونی خودشان ادامه کار می‌دهند و احتمالا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوند.

آرزوی یک عضو پایداری برای اعدام روحانی و واکنش‌ها به آن!

علی مطهری به توئیت مجتبی ذوالنوری که در آن رئیس جمهور را تهدید کرده بود، واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، مجتبی ذوالنوری که در توئیتی خطاب به روحانی نوشته بود: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود» با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد. در این میان علی مطهری در توئیترش در واکنش به توئیت تهدیدآمیز رئیس کمیسیون امنیت ملی نوشت: «من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌دانم، اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. این که مقام رهبری مخالف مذاکره هستند مانع اظهارنظر دیگران نیست.»

آشنا از خجالت ذوالنوری درآمد!

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی در توئیتی نوشت: «استیضاح حسن روحانی از دستورکار خارج نشده است»؛ موضوعی که حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به آن واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش با خطاب قرار دادن ذوالنوری نوشت: استیضاح حق اکثریت قاطع مجلس است؛ اما ایجاد تزلزل در حاکمیت، تضعیف دولت در زمان جنگ اقتصادی، نخ دادن به هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا برای کوتاه نیامدن در برابر دولت فعلی ایران و تعویق هرگونه رفع یا کاهش تحریم‌ها تا استقرار دولت بعدی در ایران از وظایف نماینده‌ای با ۲۰۴ هزار رای نیست.

کریمی قدوسی خطاب به روحانی: ترسو‌ها را چه به صلح!

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس نسبت به تحریف تاریخ توسط حسن روحانی هشدار دارد. کریمی قدوسی با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی پیرامون عقلانیت و صلح امام حسن (ع) گفت: جناب روحانی! ترسو‌ها را چه به صلح؛ کار آدم‌های ترسو تسلیم است، نه مبارزه و صلح و مذاکره. وی در ادامه خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: به شما پیشنهاد می‌کنم در چند ماه باقی مانده عمر این دولت، زبان در کام کشید و به کنجی بنشینید تا ملت از شر زبان شما آسوده شوند. تکرار کلام نسنجیده و اشتباهاتتان از عقلانیت به دور است.

پول‌ها چرا در پرسپولیس و استقلال گم می‌شود؟

دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار پایتخت هیچ گزارش شفافی از هزینه‌های خود ارائه نمی‌دهند. همین دیروز کارگزار باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به این باشگاه تزریق کرده است. آیا واقعا ۷۵ میلیارد رقم کمی است؟ چرا با وجود چنین پول کلانی، پرسپولیس این اندازه مشکل مالی دارد و بازیکنانش از بی پولی گلایه می‌کنند؟ چرا مدیریت باشگاه پرسپولیس که طبق بیانیه کارگزار، مسئول هزینه کرد این پول است در یک بیانیه شفاف، نمی‌گوید که این پول دقیقا صرف چه چیزی شده است؟ در استقلال هم اوضاع چندان فرقی ندارد. همین چند وقت پیش بود که باشگاه استقلال از یکی از اپراتور‌های تلفن همراه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان دریافت کرد و هیات مدیره و همچنین مسئولان وزارت ورزش و جوانان از سعادتمند، مدیرعامل قبلی استقلال، خواستند که این پول صرف پرداخت طلب میلیچ، دیاباته و شفر شود، اما این اتفاق رخ نداد. اما حالا سوال مهم‌تر این است که این پول اگر صرف پرداخت بدهی استقلال نشده، دقیقا صرف چه چیزی و کجا خرج شده است؟ اگر این پول در جای درستی هزینه شده، چرا مسئولان استقلال دقیقا یک بیلان مالی از محل هزینه این پول ارائه نمی‌دهند؟ /خبرآنلاین

کدام کشور‌ها ۴۰میلیارد دلار ایران را مسدود کرده‌اند؟

با اعمال تحریم‌های ضد ایرانی از سوی آمریکا، ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور‌های دیگر مسدود شده‌اند. چین با ۲۰ میلیارد دلار، هند با هفت میلیارد دلار، کره‌جنوبی با شش میلیارد دلار، عراق با دو میلیارد دلار و ژاپن با یک و نیم میلیارد دلار، کشور‌های بدهکار به ایران به حساب می‌آیند.

آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟

ریاحی، عضو اتاق بازرگانی تهران: بر خلاف بسیاری از حوزه‌ها، در بخش دارو و به طور خاص در حوزه پلاسما، اساسا امکان مخفی کاری و سودجویی شخصی وجود ندارد. در گام نخست پلاسمای دریافت شده، برای مدت سه ماه می‌ماند و آزمایش‌های لازم برای سنجش میزان سلامت آن انجام و اگر بعد از سه ماه سلامت پلاسما تایید شد، برای پالایش به خارج از کشور ارسال می‌شود. در این فرایند امکان جابه‌جایی و مخفی کاری نیست. تقریبا برای درمان هر بیمار کرونایی، به پلاسمای پنج فرد درمان شده نیاز است، اما متاسفانه هنوز در ایران تعداد بسیار محدودی پلاسما داده‌اند. /ایسنا

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی در پاسخ به این که «در هر دوره از انتخابات، شاهدیم برخی از کنشگران در هر دو جریان سیاسی خواهان حضور ناطق نوری در انتخابات هستند، به نظر شما این احتمال می‌رود در این دوره، او از حاشیه وارد متن عرصه سیاسی شود و حتی اگر نامزد نشد محوریت سازوکار اعتدال گرایان را بپذیرد؟» گفت: خیلی بعید بدانم. ما جلساتی با آقای ناطق تحت عنوان جلسات هیات رئیسه مجالس چهارم و پنجم داریم و اخیراً هم این جلسه برگزار شده بود، ما تلاش کردیم که او فعال شود، اما قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم. به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است و اراده‌ای برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارد؛ از این روی، تمایلی برای نقش آفرینی در صحنه سیاسی چه به عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.

واکنش زنگنه به احتمال کاندیداتوری‌اش: هرگز وارد کار دولتی نمی‌شوم

وزیر نفت در مورد احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: من این دوره تمام شود، ان‌شالله هرگز وارد کار دولتی نمی‌شوم.

نماینده مجلس: لباس‌های چسبان دختران و پسران باعث عقیم شدن آن‌ها می‌شود

حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی: در چاله بحران جمعیتی قرار گرفتیم و به شدت در کشور دچار کاهش جمعیت شدیم که اگر وضعیت به همین شکل بماند به پیر‌ترین کشور دنیا تبدیل خواهیم شد. در سال ۱۲۰ هزار موالید داریم، اما در مقابل نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک‌کشی تحت عنوان سقط جنین در کشور داریم و تقریبا روزی ۲۰۰۰ هزار کودک را می‌کشیم. تغییر سبک پوشش و لباس هم در افزایش ناباروری به شدت تاثیر داشته است، این لباس‌های چسبان مخصوصا در حوزه شلوار برای پسر و دختر باعث عقیم شدن می‌شود.

سخنان بی‌تاثیر وزیر راه و رویا شدن سفرهوایی برای مردم!

تصمیم ناگهانی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت پرواز‌های داخلی، صدای وزیر راه را نیز درآورد. وی به این موضوع ورود کرد و گفت که «قیمت‌های جدید اعتبار ندارد و لغو شده است.»، اما در نهایت ورود شوگونه اسلامی به این موضوع موقتی بود و تاثیری بر بهبود وضعیت نداشت. او گفته چرا شرکت‌های هواپیمایی تابع قانون نیستند و به راحتی دست در جیب مردم می‌کنند و پول از آن برمی‌دارند؟ بر چه اساسی قیمت‌ها را تنظیم می‌کنند؟ الان یک خانواده متوسط در طول سال می‌تواند یک سفر مشهد برود. با افزایش ۶۰ درصدی قیمت‌ها دیگر هرگز نمی‌تواند رنگ هواپیما را ببیند. می‌گویند حاضریم هواپیما را بخوابانیم اگر مردم نتوانند سفر بروند. شما حقی ندارید که هواپیما را بخوابانید. شما هواپیما‌های خود را با پول مردم خریده‌اید.

حکایت شرکت‌های هواپیمایی مثل صنعت خودروسازی شده است، ۱۰ هزار پرسنل سپر بلا قرار می‌گیرند و به ۸۰ میلیون نفر ظلم می‌شود. وقتی قیمت‌ها را بالا می‌برند، ادله می‌آورند که آن ۱۰ هزار نفر در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند و خودرو‌هایی را که غیراستاندارد است با بالاترین قیمت ممکن به مردم می‌فروشند و قیمت یک پراید را هم‌ردیف با قیمت جهانی مرسدس بنز کرده‌اند.

در صنعت هوایی هم با وجود هواپیما‌های از رده خارج که البته با سرمایه مردم این کشور خریداری شده، با تهدید تعدیل نیرو، قیمت بلیت پرواز را افزایش می‌دهند، در حالی که قیمت پرواز‌های داخلی ما همین حالا هم نسبت به کشور‌های دیگر گران است. /ایسنا

ایرانی‌ها طی ده سال گذشته چقدر فقیر شدند؟

کاهش ۶۵.۲ درصدی مصرف گوشت، کاهش ۳۴.۷ درصدی مصرف برنج، کاهش ۳۵.۳ درصدی مصرف لبنیات در ده سال. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه گوشت قرمز خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ در قیاس با سال ۱۳۹۰ (یعنی در یک بازه ۸ ساله) حدود ۵۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به عبارت ساده تر، ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط به اندازه نصف سال ۱۳۹۰ گوشت قرمز مصرف می‌کرده اند و اوضاع قطعاً در سال ۱۳۹۹ وخیم‌تر هم شده است. دهک چهارم درآمدی از این منظر بدترین وضعیت را داشته است و مصرف گوشت قرمز برای خانوار‌های این دهک درآمدی در این فاصله زمانی، حدود ۶۵.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار‌های مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه برنج در خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۰ حدود ۳۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

لاریجانی و ظریف برای ۱۴۰۰ ائتلاف می‌کنند

عباس سلیمی نمین درباره گزینه احتمالی مورد حمایت محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ به نامه نیوز گفت: آقای ظریف یک شخصیت حزبی و جناحی نیست؛ بنابراین، نمی‌توان او را در یک طیف خاص سیاسی محدود کرد. امروز از هر سلیقه در جریان اصلاح طلبی و اصولگرا نام یک نفر مطرح است که می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. وی با اشاره به تنوع شخصیت‌های مستعد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: از آقای علی لاریجانی تا عناصر بسیار افراطی اصولگرا تمایل دارند نام شان برای حضور در رقابت سیاسی سال ۱۴۰۰ مطرح شود. این تنوع به ما پیام می‌دهد که واقعا انتخابات پیش رو پدیده خواهد بود. این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعا در خیلی از زمینه‌ها می‌توان قرابت فکری آقای ظریف به آقای لاریجانی را دید، درباره ائتلاف انتخاباتی ظریف و لاریجانی تأکید کرد: این محتمل است و امکان رخ دادنش وجود دارد، اما نباید یک نکته‌ای را فراموش کرد و آن اینکه آیا آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟ وی افزود: بعید به نظر می‌رسد آقای لاریجانی در جریان اصولگرا برای خودش دنبال پایگاه نباشد. آقای لاریجانی زمانی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ورود می‌کند که از حمایت یک پایگاه قابل اتکایی در بین جریان اصولگرا برخوردار شود؛ بنابراین، صرفا با حمایت آقای ظریف، او نامزد انتخابات پیش روی نخواهد شد.

خاتمی قصد بازگشت به قدرت دارد؟

چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه با خاتمی درباره حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مذاکره‌ای شده یا خیر؟ اشاره کرد: در این باره چیزی نشنیده‌ام؛ شخص آقای خاتمی پاسخ این گمانه‌زنی‌ها را قبلا داده‌اند و در قالب یک ویدیویی گفتند که قصد بازگشت به قدرت را ندارند. «حسین نورانی‌نژاد»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره که بسیاری به ویژه اصولگرایان، محمدجواد ظریف را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، به برنا گفت: این گمانه‌زنی‌ها اتفاقی طبیعی است که در آستانه هر انتخاباتی شکل می‌گیرد، بدین گونه که برخی گمانه‌زنی و گمانه‌زنی‌های خود را به عنوان خبر، منتشر می‌کنند یا بخشی نیز جنگ روانی یک جریان علیه جریان دیگر در قالب خبرسازی است تا از آن فیدبک دریافت کند یا ممکن است یک جریان برای جریان مقابل کاندیداتراشی کند یا اینکه تلاش می‌کند، کاندیدایی را بسوزاند. او افزود: این گمانه‌زنی‌ها جزو بحث‌هایی نیست که بتوان به عنوان اخبار قطعی روی آن تکیه کرد، بلکه بیشتر از منظر گمانه‌زنی، شایعات و بحث‌های جنگ روانی در آستانه انتخابات باید به آن‌ها نگاه کرد.

اعلام رسمی برای اولین بار؛ هزینه‌های جنگ تحمیلی ۱۹.۶ میلیارد دلار

سردار فدوی گفت: ایران مجموعاً ۱۹.۶ میلیارد دلار هزینه جنگ تحمیلی کرده است. مجموع هزینه حضور منطقه‌ای ما از سال ۲۰۰۶ تا امروز بسیار کمتر از هزینه جنگ تحمیلی بوده است. در همین مدت آمریکا طبق اعلام رسمی خودش ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است.

میرسلیم: در ایران دو بار کشف حجاب شده

میرسلیم: در این کشور دو بار کشف حجاب صورت گرفت؛ یک بار اجباری در دورۀ رضاخان و بار دیگر اختیاری در دورۀ دولت دوازدهم. وی با بیان اینکه جریان دیگری که علیه ما مشغول فعالیت است جریان ضدانقلاب است، گفت: این جریان که بسیار هم فعال است با مقدسات انقلاب مقابله می‌کند، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی ادامه داد: دشمن در حال تحقیر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و قصد دارد دستاورد‌های درخشان و بزرگ انقلاب را با برنامه ریزی مزورانه از ذهن مردم پاک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل