بازدید 8173

گفتگوی ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه چین

ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه چین شامگاه شنبه درباره روابط دوستانه و مشارکت راهبردی میان دو کشور گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 27 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «وانگ یی» وزیر خارجه چین شامگاه شنبه درباره روابط دوستانه و مشارکت راهبردی میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش اسکای‌نیوز، ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه چین در این گفتگو درباره تحولات همه‌گیری کرونا و همکاری فعال میان دو کشور به خصوص در زمینه واکسن و درمان‌ها صحبت کردند.

بعدازظهر امروز (شنبه) نیز سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله در تهران به امضای محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای خارجه دو کشور رسید.

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و ... را مورد بحث قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی