بازدید 4806

ممکن است روزهای بدتری در خوزستان داشته باشیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر مردم به مساله گسترش بیماری در تجمعات توجه نکنند و به خرید، دید و بازدیدها و مسافرت‌ها ادامه دهند، ممکن است روزهای بدتری پیش رو داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 27 March 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تعطیلات عید نوروز در افزایش موارد بیماری، اظهار کرد: اگر مردم به مساله گسترش بیماری در تجمعات توجه نکنند و به خرید، دید و بازدیدها و مسافرت‌ها ادامه دهند، ممکن است روزهای بدتری پیش رو داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: آحاد مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه در پیشگیری از بروز بیماری است. زمانی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب شود و به ۹۵ درصد برسد، این امید وجود دارد که بیماری در منطقه کنترل شود.

وی بیان کرد: اگر از تعطیلات عید نوروز به نحو مناسبی استفاده شود، امیدوار خواهیم بود که بیماری کاهش یابد اما اگر تجمعات و دید و بازیدها و مسافرت‌ها انجام شوند، نگرانی وجود دارد و بیماری در خوزستان همچنان خواهد تاخت و شاهد مرگ عزیزانی خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: به مبتلایان نیز توصیه می‌شود ماندن در خانه و ایزولاسیون را رعایت کنند؛ درست است که صد درصد افراد این موضوع را رعایت نمی‌کنند اما درصد بالایی از مبتلایان به فکر سلامتی خود هستند و این مساله را رعایت می‌کنند.

علوی افزود: در نتیجه با شناسایی به موقع بیماران، درمان سرپایی برای آن‌ها انجام می‌شود و از مراجعه به بیمارستان کاسته خواهد شد و انتشار بیماری نیز کاهش می‌یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آنچه اهمیت دارد کاهش و یا نداشتن موارد مرگ و میر است که امیدواریم روزی به صفر برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر