بازدید 5793
۱

بروز موج دوم و مرگبارتر کرونا در شیلی

خبرگزاری رویترز گزارش داد بیمارستان‌های شیلی در آستانه فروپاشی در برابر سیل مبتلایان به کرونا هستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 21 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، در حالی که مقامات دولت شیلی با شتاب در حال اجرای یک برنامه جمعی مایه کوبی کرونا در سراسر این کشور هستند، رقم افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور روز شنبه رقم بی سابقه‌ای بود.

این در حالی است که بیمارستان‌های شیلی در آستانه فروپاشی در برابر سیل مبتلایان به کرونا هستند. شمار مبتلایان به کرونا در شیلی روز شنبه ۷۰۸۴ نفر افزایش یافت که بی سابقه است. اکنون فقط ۱۹۸ تخت بیمارستانی برای درمان بیماران جدید کرونایی در این کشور خالی است. سراسر سانتیاگو، پایتخت و موتور اقتصادی شیلی، روز یکشنبه در قرنطینه کرونایی به سر می‌برد.

شیلی بر اساس سرانه دریافت واکسن، در خط مقدم مایه کوبی کرونا قرار دارد و رتبه سوم را در ارایه واکسن به جمعیت خود ثبت کرده است. اما مقامات این کشور می‌گویند رقم افزایش مبتلایان در روز شنبه، شیوع سویه جدید کرونا و کاهش مراقبت‌های بهداشتی در میانه برنامه مایه کوبی موجب شده موج دوم و مرگبارتری از کرونا در این کشور آغاز شود هرچند برنامه واکسیناسیون کرونا موفقیت آمیز بوده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز گزارش داد: بیماری کووید ۱۹ بار دیگر در کشور شیلی به شدت اوج گرفته است. همین وضعیت مقامات این کشور آمریکای جنوبی را به شدت نگران کرده و آن‌ها را وادار کرده است محدودیت‌های کرونایی را برای مدت نامحدود برای نیمی از مناطق مختلف این کشور اعمال کنند که از امروز شروع می‌شود.

دولت شیلی مشخص نکرده است که این محدودیت‌ها برای چه مدت به قوت خود باقی خواهد ماند. در سه روز آینده نیز محدودیت‌هایی کرونایی برای نود و هشت درصد از کل شیلی اعمال می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شيلي و امارات در خط مقدم تزريق واكسن هستند اما شرايط بسيار بدي دارند و دليل ان استفاده از واكسن چين هست كه بنظر موثر نيست. اما امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي كه از واكسن فايزر و استرازنكا استفاده ميكنند در حال كنترل كامل پاندمي هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست