بازدید 8207
۵
بدری مطرح کرد:

شکستن نرخ مسکن با اختصاص زمین رایگان به سازندگان

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ زمین بیش از ۵۰ درصد قیمت یک خانه را تشکیل می‌دهد، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی باید، نرخ زمین را از سرجمع قیمت ملک حذف کنیم که این مهم در طرح جهش تولید مسکن با تامین زمین رایگان با اجاره ۹۹ ساله پبیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 19 March 2021

به گزارش تابناک، صدیف بدری در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به افزایش مدت انتظار خرید خانه در کشور، گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن که در کمیسیون عمران مجلس تدوین شده و در دستور کار بررسی صحن قرار دارد بیشتر به دهک های کم درآمد جامعه توجه کرده که دغدغه اصلی نمایندگان نیز همین موضوع است. از این رو با عملیاتی شدن آن طبیعتاً قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و شرایط خرید خانه تا حدودی بهبود پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ با بیان اینکه نرخ زمین بیش از 50 درصد ارزش یک مسکن را تشکیل می‌دهد، افزود: برای کاهش قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی باید، نرخ زمین را از سرجمع قیمت ملک حذف کنیم که این مهم در طرح جهش تولید مسکن با تامین زمین رایگان با اجاره 99 ساله پبیش بینی شده همچنین برای کمک به ساخت خانه، تسهیلات کم بهره و با تقسط بلند مدت در نظر گرفته شده است. از طرفی دولت می‌تواند با تخفیف هزینه‌هایی چون انشعابات و خدمات قیمت تمام شده واحدهای مسکونی را کاهش دهد تا دهک های پایین بتوانند صاحب مسکن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای دهک های سه به بالا نیز با هدف رونق بخشی به بازار مسکن تسهیلات بانکی سهل الوصول در نظر گرفته شده و از طرفی برای سازنده ها نیز با هدف تسریع در ساخت خانه‌ها، تسهیلات مناسبی پیش بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس با اظهار امیدواری از کاهش قیمت مسکن در سال 1400 خاطرنشان کرد: بعد از نهایی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن و با تبدیل آن به قانون و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌توانیم به کاهش قیمت در بازار آتی مسکن امیدوار باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
برادر گرامی دقیق مطالعه کرده باشی در شهرهای بزرگ مثل تهران بیش از 70 درصد قیمت زمین در محاسبات ساخت ساز باید منظور باید کرد
حرف رایگان زدن آسان است
زمین رایگان ازکجابایدآورددرروستاهاوحتی حاشیه شهرهاقیمت زمین ازخانه کلنگی درتهران وشهرهای بزرگ گرانتراست
درضمن قیمت بالای مصالح ومزدکارگروهزینه تاسیسات و
خدمات شهرداری بشدت بالاوبرقیمت تمام شده تاثیرگذاراست
برای امکان خانه دارکردن مردم دردرجه اول بایستی بانکهارا
موظف به پرداخت وامهای زیادبابهره کم وبازپرداخت طولانی
به مردم بخصوص براساس تمکن آنها ودردرجه دوم سرمایه گذاران رانشویق به ساخت وسازمسکن که عرضه بیشتر
وتولیدکارواشتغال کند
مگه از انبوه سازا كه سرمايه اشون رو تو اين مملكت قمار ميكنن پول زمين ميگيرن ؟
این سازندگان آیا کسان خاصی هستند که می توانند زمین رایگان بگیرند؟
چرا بقیه مردم ایران نمی توانند زمین رایگان بگیرند؟‌
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان