بازدید 3636

مصدومیت دو کودک در گلستان در اثر انفجار مواد محترقه

رئیس مرکزمدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی گلستان از مصدومیت و سوختگی شدید دو کودک ۹ و ۱۴ ساله در استان در اثر انفجار مواد محترقه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 16 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدجواد مقسمی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده باش اورژانس استان گلستان در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: متأسفانه با بی مبالاتی برخی افراد آیین چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی شده و سبب مصدومیت و آسیب به برخی افراد از جمله کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی گفت: دو کودک ۹ و ۱۴ ساله در استان گلستان امروز در اثر انفجار مواد محترقه مصدوم و دچار سوختگی شدید شدند که اکنون در بیمارستان بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان توضیح داد: کودک ۹ ساله دچار سوختگی شدید از ناحیه ران شده و در یکی از بیمارستان‌های گرگان بستری شده است. همچنین یک کودک ۱۴ ساله دیگر نیز از ناحیه دست دچار مصدومیت شده که سوختگی هر دو کودک از نوع درجه سه است.

وی گفت: ۵۷ پایگاه اورژانس، ۷۰ دستگاه آمبولانس و اورژانس بیمارستان‌های استان برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.

مقسمی افزود: در حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۶ حدود ۵۰ نفر مصدوم، سال ۹۷ هم ۲۵ مصدوم داشتیم، اما در سال گذشته فقط ۷ مصدوم داشتیم و امیدواریم امسال هم شرایط خوبی داشته باشیم.

وی از مردم خواست با توجه به شیوع کرونا و همچنین مثبت شدن تست کرونای انگلیسی یک فرد بیمار در استان، امسال هیچگونه مراسمی برگزار نکنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همچنین به مردم توصیه کرد در صورت سوختگی بر اثر مواد محترقه از استفاده از هر نوع پماد و قرار دادن سیب زمینی، خمیردندان و هر چیز دیگری بر روی محل سوختگی خودداری کنید و فقط محل سوختگی را به مدت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید تا عوامل اورژانس به محل حادثه برسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار