بازدید 5045
بلومبرگ خبر داد:

تلاش اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با روسیه

نشریه بلومبرگ از تلاش برخی از مشاورین ارشد اتحادیه اروپا برای تلطیف فضای خصمانه ایجاد شده میان بروکسل و مسکو بر سر مساله اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱ 14 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ از تلاش غیر علنی اتحادیه اروپا برای ایجاد تغییر در روابط خود با مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، «مارکوس ادِرِر» سفیر اتحادیه اروپا در مسکو در گفتگو با بلومبرگ، از تلاش خود و تعدادی دیگر از مشاورین ارشد اتحادیه اروپا برای ایجاد تلطیف در فضای خصمانه ایجاد شده میان بروکسل و مسکو طی ماه‌های اخیر خبر داده و اعلام کرده که اروپا قرار است مواضع سرسختانه خود در قبال روسیه و بر سر مساله اوکراین را کمی تلطیف کند.

ادرر همچنین در ادامه سخنان خود افزوده است که با وجود تلاش‌های مذکور، برخی از اعضای اتحادیه اروپا که عاملان اصلی تصویب و پیگیری تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل مساله شبه جزیره کریمه محسوب می‌شوند، همچنان بر حفظ فشار تحریم‌ها علیه مسکو اصرار دارند.

با این حال، گفته می‌شود «نابیلا ماسرالی» سخنگوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اظهار نطر در خصوص انجام چنین تلاش‌های در بروکسل خودداری کرده و تنها تاکید کرده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره ارتباط پیوسته اجرای پنج اصل راهنما و همچنین رویکرد گسترده‌تر کردن محدودیت تعامل با روسیه در صورت لزوم، با یکدیگر توافق دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار