بازدید 14910
۸

خبرهای مهم روحانی درباره واکسن کرونا

رییس‌جمهوری گفت: پیامبر، نخواست پرچم هدایت را با زور و سیطره بر مردم آن زمان تحمیل کند، پیامبر داعی بود، او دعوت می کرد و فرا می خواند تا مردم با آزادی، اراده، اختیار و انتخاب دین مبین اسلام را برای هدایت انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 11 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در مراسم افتتاح پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و مسکونی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های تهران، کرمانشاه، مرکزی و ایلام، گفت: بهترین و پربرکت ترین و والاترین روزی که بزرگترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش وحی نازل شد، مبعث است. وحی ای که موجب نجات جامعه دیروز و امروز و فردا خواهد بود تا روز قیامت، که هدایت و نور او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان هاست.

وی افزود: او رحمت برای همه انسان ها و همه جهانیان بوده و امروز هم دنیا از رحمت او بهره برداری و استفاده می کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* در روز بعثت نبی اکرم، بار مسوولیت سنگین بر دوش ما قرار می گیرد، پیامبر مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت از امروز یعنی روز بعثت تا پایان عمر مبارکش و بعد هم آن راه را امامان معصوم و در زمان غیبت امام دوازدهم علما، دانشمندان و فرهیختگان را بر دوش دارند.

* همه ارزش های ما در سایه انتخاب است اگر ما انتخاب گر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تامین می شود، اخلاق، دین، نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

* امروز هم ما باید کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم، پیامبر داعی بود و مردم را هم با بیان، حکمت و پندش و اخلاق زیبا و کریمش فرا می خواند و امروز هم مسلمانان و ایرانیان که پیرو آن پیامبر عظیم و شان هستیم با اخلاق و کردار و درست حرکت کردن باید جاذبه داشته باشیم.

*{ پس از استماع گزارش رئیس بیمارستان خاتم الانبیا}: بسیار برای ما جای خوشحالی است که تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۱۷۶ به ۹۵۰ تخت رسیده است.

* این بیمارستان خدمات بسیاری انجام داده است، بخشی که قرار است به این بیمارستان به عنوان فاز دوم آن، اضافه شود، خدمات بیمارستان را بیشتر خواهد کرد. از اینکه به این بیمارستان در دوران کرونا ۷۰ هزار نفر مراجعه کردند، خدمت بزرگی است که بیمارستان خاتم انجام داده است.

*{ با گرامیداشت یاد رئیس فقید بنیاد شهید}: مرحوم شهیدی محلاتی ۴ تا ۵ مرتبه به من گفت فاز دوم این بیمارستان در حال تکمیل است.

* از آغاز دولت یازدهم یکی از تأکیدات ما مسأله مسکن ایثارگران بوده است. ما در سال‌های قبل خدمت خانواده‌های عزیز شهدا که می‌رسیدیم و یکسال اخیر به دلیل کرونا از آن محروم شدیم، بسیاری از خانواده‌های جانبازان و شهدا در زمینه مسکن مصائبی داشتند. اقدامات آقای اوحدی در این مدت در تأمین مسکن بسیار خوب بوده است و مواردی که ذکر شد را حتماً آقای اوحدی پیگیری می‌کند.

* بودجه‌ای که وزارت راه برای آماده کردن زمین‌های مربوط به مسکن ایثارگران نیاز دارد، قبل از پایان سال تأمین می‌شود و این طرف سال حتماً بودجه آن را تأمین می‌کنیم تا سال آینده و تا پایان دولت هر مقداری که توان دارند انجام دهند.

* ایثارگران ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند. امروز هر کس به این ملت بزرگ نگاه می‌کند می بیند که اینها قله‌ها را طی کردند اما قله ایثار، قله بلندتری از هر قله دیگری است. ایثارگران ما در آن روزهای بسیار سخت و آن روزهای تنهایی دفاع مقدس که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری امام حکیم بزرگوار روی پای خود ایستادند و فرزندان عزیز و دلاور ما، بسیجیان و سپاه و ارتشیان و جهادگران به میدان جنگ و جهاد شتافتند.‌

* آنکه داعیا الی الله بود، حماسه بزرگ ایثار رزمندگان ما بود. آن حماسه همه مردم را جذب کرد و امروز به عنوان یک عمل بزرگ افتخار آمیز در دوران مظلومیت است که خداوند پیروزی را نصیب آنها و ما کرد. امروز ملت ایران حماسه جدیدی را آفریده است.

* آن روز حماسه ایثارگری در ۸ سال بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایثارگری و مقاومت حماسه افتخارآفرین جدیدی را به وجود آورد. ابر قدرت دنیا که ظالم ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته آمریکا بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خود وادار به تواضع کنند.

* امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهدا است. همان روزی که امام بزرگوار ما فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات زیادی را به این خانواده‌های عزیز ارائه داده است. خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلند مرتبه هستند که خدمات دولت هرقدر باشد در برابر ایثار و فداکاری بزرگی چه کردند بسیار کوچک است.

* ملت ما در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید روی کار آمدند مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است، معنی دیگر آن، این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. این یک حماسه بزرگ است و این حماسه دعوت همه آزادی خواهان و جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید، خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند.

* البته مردم ما رنج بسیاری کشیدند و روزهای بسیار سختی تجربه کردند مخصوصاً از لحاظ اقتصادی. اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. آنها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما مردم ما در این سه سال رنج را تحمل کردند و در سایه فداکاری این ملت مقاوم این سرزمین، نظام اقتصاد بیشتری از سه سال قبل دارد.

* واکسن‌ها روز به روز به دست ما می‌رسد. در داخل نیز واکسن‌هایی تولید می‌شود. حتماً در سال آینده سه نوع واکسن برکت، رازی و پاستور خواهیم داشت. تا زمانی که واکسیناسیون عمومی آغاز بشود، چند ماه دیگر پیش روی ما است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
عجب خبرهای خوشی!!!!!!!
وعدهای بی عمل خودشان واکسن زدن بقیه دیگه مهم نیستند
کجای خبرهای آقای روحانی راجع به ارائه واکسن حیاتی کرونا به ملت ایران مهم بود؟ در واقع تکرار "بُزَک نمیر بهار میاد" بود، که ای مردم! ما براتون واکسن تهیه نمی کنیم. شاید، ایشالا، ماشالا، اگر در زمانی نامعلوم مافیای داخلی دارو چیزی توانستند درست کنند، در زمانی که بسیاری از کشورهای جهان واکسیناسیون عمومی مردمشان را تکمیل کرده اند، ما در ایران شروع کنیم. هر تعدادتان هم که به دلیل این تأخیر مُردید که مُردید! اون موقع به هر حال من رئیس جمهور نخواهم بود. اگه تونستید یقه یکی دیگه را بگیرید.
دوصد گفته جناب شیخ چون نیم کردار نیست .؟؟؟؟؟؟
همش حرف الکی و شعار و وعده
ما بچه نیستیم حواس ما را پرت کنی
سال92 مرغ6/000ت
سال99پوست مرغ6/000
از غضب خدا بترسیم
باید تیتر میزدی شعارهای هرروزه مسوولین درباره واکسن
اضطراری به خاطر فوت نشدن حتی یک ایرانی و انسان تا زمان تولید واکسن ایرانی واکسن بخرید و همه رو واکسن بزنید وقتی واکسن تولید شد انوقت کرو نا که تموم نشده مثل انفلو انزا هرساله هست مردم را واکسن ایرانی بزنید شما از جان ما الان حفاظت کنید ما بچه داریم یتیم نشن ترو خدا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل