بازدید 16727

گلایه استاددانشگاه تهران از پلیس امنیت اخلاقی

پیگیر شدم که به پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه یک چمران اطلاع دهم، ضمن اینکه به این مراتب مقیدیم در این زمان در منزل بودیم و خودرو نیز در پارکینگ و اساساً خیابان اعجازی را تاکنون ندیده و در آن تردد نداشته‌ایم،
کد خبر: ۱۰۳۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 07 March 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر قاسم صافی استاد دانشگاه تهران در روزنامه اطلاعات نوشت: دوشنبه یازدهم اسفندماه ۱۳۹۹ پیامکی برای من از جانب پلیس ابلاغ شد، به این مضمون که مالک محترم خودروی شماره… در خودروی شما در آدرس زعفرانیه، خیابان اعجازی به تاریخ ۱۱ر۱۲ر۱۳۹۹ به وقت ۱۳:۱۸ عدم رعایت حقوق شهروندی (کشف حجاب) صورت گرفته است. ضمن درخواست و تأکید بر رعایت هنجارهای جامعه، ضروری است بر عدم تکرار آن اهتمام ورزید، بدیهی است در صورت تکرار آن، پیگیری انتظامی و قضایی اعمال خواهد شد.

پیگیر شدم که به پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه یک چمران اطلاع دهم، ضمن اینکه به این مراتب مقیدیم در این زمان در منزل بودیم و خودرو نیز در پارکینگ و اساساً خیابان اعجازی را تاکنون ندیده و در آن تردد نداشته‌ایم، بخصوص در شرایط ابتلا به بیماری کرونا که پیوسته سعی داریم به جز در ضرورت‌ها در منطقه خود سعادت‌آباد تحرکی نداشته باشیم و تدریس دانشگاهی را هم معمولاً در منزل انجام می‌دهیم.

مخاطب تلفن راهنمایی به شماره ۲۱۸۶۶۷۲۰ با محبت احترام‌آمیز فرمود که به نزدیکترین کلانتری محل مسکونی خود اطلاع‌رسانی کنم. از پلیس راهنمایی میدان کاج نیز راهنمایی گرفتم و افسر محترمی ما را به کلانتری شماره ۱۳۴ ایران زمین واقع در شهرک‌غرب راهنمایی کردند.

در مراجعه به کلانتری فرمودند که تا مدتی پیش به این موارد رسیدگی می‌کردند، اما همه اختیارات به پلیس امنیت واقع در خیابان وزرا واگذار شده است.

من که مدتی گرفتار کرونا بودم و در بیمارستان بستری و گرفتاری‌های آموزش مجازی و مسائل دیگر و ملاحظه ترافیک و نبود پارکینگ در محل وزرا و توجه به نداشتن مجوز طرح ترافیک آن منطقه در ذهنم تداعی شد بناگزیر به منزل بازگشتم و به نظرم رسید این مشکل را از طریق رسانه عمومی به اطلاع واحد مربوطه برسانم که لطفاً‌ تسهیلاتی در این موارد اشتباهی در مناطق برقرار کنند یا شماره تلفن پاسخگوی در متن پیام ثبت کنند که هم خودآگاهی از مراتب پیش آمده برای موارد اشتباهی به دست آورند و از وقتشان نیز صرفه‌جویی شود و هم شهروندان، گرفتار ناامنی ذهنی و اجتماعی و تردد در رفت و آمد و تضییع وقت و حرمت آنان نشود و اثرات مطلوبی در قالب رویه‌های اجرایی به سطح بالاتری از ارتقای کیفیت و خدمت‌رسانی پیش آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
برای بنده دوباره آمده ، بار اول تذکر داده شده است اما بار دوم اعلام کردند که به امنیت اخلاقی برم . اما واقعیت این است که شماره پلاک ذکر شده اصلا متعلق به بنده نیست . حال اون بنده خدا که مالک ماشین است فردا براش مشکلی پیش نیاد.
خدا نکنه اشتباهی یه پرونده ای برای کسی باز بشه ، خود رئیس جمهور هم نمیدونه چجوری باید رفع بشه . از بس باید بدوی آخرش راضی میشی مجازات بشی بهتره ...
همینه که هست ... میتونی بری پناهنده کفار و استکبار و دشمن بشی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اگه راست میگی چرا خودت نمیری عراق سوریه زندگی کنی اگه اینقدر اونجا خوبه
???
لابد یک شیر پاک خورده ای پلاکش رو دستکاری کرده و شبیه پلاک شما شده. اینجا ایران است. همه چیز امکان دارد.
شانس اوردی خدا را شکر کن

برا دوست من از قپیامک مربوط به امنیت اخلاقی قزوین اومده بود.تهران رفته بود و گفته بود من قزوین نبودم چه برسه که کشف حجابی اتفاق افتاده باشه.

در وزرا گفته بودن یا تعهد می دی که تکرار نشه یا برو قزوین شکایت کن.

اجبارا همینجا تعهد به عدم تکرار کار نکرده داده بود.
اتفاقا برای من هم شبیه این مورد پیش آمده سال 98 در ایامی که برای یک عمل جراحی سنگین در بیمارستان بستری بودم جریمه 200 هزار تومنی از طرف پلیس زاه تبریز میانه شده ام با مراجعه به راهنمایی و بعدا به اداره پلیس راه آخرین جوابم این بود که مدرکی بدهید که نشان دهد ماشین شما آن روز و آن ساعت آنجا نبوده ؟؟ مگر از کل لحظات مان فیلم برداری می کنیم پس اصل براعت چه می شود؟؟
آخی، چه اشتباه بزرگی از سمت پلیس امنیت روی داده که به یک شهروند بیگناه تذکر داده ،آنهم فردی که که تا این حد تابع مقررات و دلسوز موارد اشتباه هستند! استاد دانشگاه به جای اینکه اساسا" به این نوع پیامکها اعتراض داشته باشند و از حقوق خصوصی شهروندان دفاع کنند، دنبال این بوده که اطلاع دهد خودش انسان بیگناهی بوده است!
استاد هم استادای زمان شاه :)
خیلی دل خجسته ای داری حضرت استاد :)
ما و این حرفها....
ایتها کار دشمنه...

استکبار غرب برای شما پیام داده...والا ما در سیستم پلیس اصلا اینجور چیزها را نداریم...همگی مردان خدا هستند....
اصولا این مسایل برای سر کار گذاشتن طراحی شده اند!!!
پلیس خودروی من را چند سال پیش در سمنان جریمه کرده بود در حالی که من تا به حال به 200 کیلومتری سمنان هم سفر نکرده ام
مدام دور کردن و بدبین کردن مردم به انقلاب
چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
هرکی ناراحته جمع کنه از ایران بره!!!!!!!
درستش اینه که در مواردی که پلیس اشتباه می کنه و با اشتباهش باعث تضییع وقت و مال و آبروی مردم میشه باید ازش شکایت کرد و غرامت گرفت . نه اینکه اونها مردم رو به خلاف متهم کنن و مرم مجبور به رفع اتهام از خودشون باشن! اصلا کار پلی مگه اتهام زدن به مردمه ؟
استاد محترم شاید اقازاده تون در آن زمان که منزل تشریف داشتیدهوس دور دور کرده بودند حالا شما خیلی پیگیر نباشید .
شاید بی ربط باشه اما خلافیهای یه خودروی سنگین که تو جاده های خوزستان و هرمزگان جریمه میشه برای من پیامک میشه! زنگ زدم راهنمایی رانندگی میگن برو مراکز تعویض پلاک مشکل رو بگو برات درستش کنن!
فرمایش و درد دل این استاد محترم دانشگاه یادآور حکایت داستانی قدیمی است که پس از مدتها بالاخره یکنفر پیدا شد که از این مسئله شکایت کند ولی دقیقا" بسان همان حکایت درخواست ایشون هم افزایش تعداد مامورین محترم است.(حکایت ورود به شهر و دستور وزیر که در دروازه ورودی شهر به هر شخص چوبی بزنند بعد از مدتها یک نفر شاکی شد که در شکایت خود به اصل موضوع که چوب زدن بود شکایتی نداشت و به این موضوع توجه داده بود که تعداد کسانی که چوب میزنند را افزایش دهید که مردم دم ورودی شهرها معطل نشوند.)
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
حجاب مهم‌ترین مساله ایران است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار