بازدید 5846
۳

زمان احتمالی فاز دوم تست انسانی واکسن «کووبرکت»

محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کووبرکت با بیان اینکه احتمالا از ۲۰ اسفند ماه فاز دوم کارآزمایی بالینی را آغاز خواهیم کرد، گفت: نتیجه مهمی که در فاز دوم باید بگیریم، این است که تاثیرگذاری واکسن را ارزیابی کنیم که این فاز مجموعا بر روی ۴۰۰ نفر انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 06 March 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونای "کووبرکت"، گفت: در حال حاضر فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن تمام شده و احتمالا از ۲۰ اسفند ماه فاز دوم کارآزمایی بالینی را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره ادغام فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کووبرکت، گفت: ابتدا باید فاز دوم را آغاز کنیم و بعد از آن در اواسط کار اگر نتایج مناسب بود، درباره ادغام فاز دو و سه تصمیم‌گیری شود. زیرا نتیجه مهمی که در فاز دوم باید بگیریم، این است که تاثیرگذاری واکسن را ارزیابی کنیم. بعد از امتحان این موضوع اگر نتایج موفق باشد، می‌توان درباره ادغام فاز دو و سه کارآزمایی بالینی تصمیم‌گیری کرد که این موضوع احتمالا برای فروردین و اردیبهشت مشخص می‌شود و آن زمان می‌توانیم درخواست دهیم که فاز دو و سه ادغام شود اما اکنون نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

محرز با بیان اینکه طبق نتایج فاز اول ایمنی واکسن خوب بوده و اصلا عارضه مهمی نداشته است، اظهار کرد: فاز دوم کارآزمایی بالینی بر روی ۱۰۰ نفر سن بالا بین ۵۰ تا ۷۵ سال و ۳۰۰ نفر سن ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود که مجموعا ۴۰۰ نفر است و سعی می‌کنیم کار را سریع‌تر پیش بریم. منتها در هر صورت باید در فاصله دو هفته بعد از تزریق دُز اول واکسن، دُز دوم را تزریق کنیم و بعد هم در هفته سوم و چهارم وضعیت آنتی بادی را چک کنیم که این پروسه برای هر فرد حدود چهار هفته طول می‌کشد.

وی گفت: ان‌شاء الله تا آخر بهار این واکسن را در دسترس خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
صدایی از واکسنهای وطنی در نیامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
متاسفانه هیاهوی صداو سیما طبق معمول کار خراب کن بود. برای تایید اثربخش بودن یک واکسن، بیشتر از یک سال زمان لازمه که تازه در شرایط خیلی اضطراری الان، دوره تست انسانی به حداقل 6 ماه زمان احتیاج داره تا بعد بشه مجوز استفاده اضطراری گرفت.
فعلا بودجه رو گرفتن و دارن عشق و حال میکنن. به مدت دیگه دوباره اخبار پر میسه از رشادتها و خواص واکسن ایرانی که یه بودجه کلان دیگه بگیرن و این داستان تا ابد ادامه داره. شما ببین تا حالا چه چیزی که وارداتش ممنوع شده و اسم ملی و داخلی رووش بوده به سرانجام درست رسیده؟ هیچی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی