بازدید 9484

عدم رعایت تمهیدات بهداشتی توسط پاپ

تصاویر بدون ماسک پاپ در سفر به عراق تشویق جامعه بین الملل به نادیده گرفتن تمهیدات بهداشتی قلمداد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 06 March 2021

به گزارش »نابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، تصاویر بدون ماسک پاپ در سفر به عراق و تماس‌های فیزیکی وی با ملاقات شوندگان تعجب برانگیز و ترغیب عراقی‌ها و حتی تشویق جامعه بین الملل به نادیده گرفتن تمهیدات بهداشتی قلمداد می‌شود.

مجری فرانس بیست و چهار از گزارشگر این شبکه در عراق پرسید، پاپ در سفری سه روزه به عراق رفته است، پاپ میانه روز وارد عراق شد. وی به کاخ ریاست جمهوری رفت و در سخنرانی خود از گفت و گوی بین مذاهب سخن به میان آورد. سخنرانی وی سیاسی بود. پاپ پایان دادن به فساد، ادغام جامعه مسیحیان در کشور و بازگشت آن‌ها به زندگی عادی را خواستار شد. مراسم دعا در کلیسای بانوی رستگاری در بغداد بخش مهمی در سفر پاپ به بغداد قلمداد می‌شود. همانطور که می‌دانید حضور پاپ در این کلیسا اقدامی نمادین بود، چرا که این مکان در سال ۲۰۱۰ هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته بود، این طور نیست؟

گزارشگر پاسخ داد: بله. حضور پاپ در این کلیسا برای پایان روز جاری در نظر گرفته شده بود. مراسم دعا با حضور شمار زیادی از مسیحیان انجام می‌گیرد. همانطور که گفتید این کلیسا در سال ۲۰۱۰ از سوی القاعده مورد حمله قرار گرفت. این حمله، یکی از بزرگترین حملات انجام گرفته علیه جامعه مسیحیان عراق بود. در این حمله عده‌ای در زمان مراسم نیایش به گروگان گرفته شدند. حمله القاعده بیش از ۶۰ کشته برجای گذاشت. پاپ فرانسوا در حضور کشیش ها، اسقف‌ها و شماری از مسیحیان در این کلیسا سخنرانی کرد.

مجری گفت: در تصاویر مشاهده می‌شود که پاپ در سراسر سخنرانی خود در کاخ ریاست جمهوری، ماسک را از صورت برداشته است. وی در بدو ورود، در پایان سخنرانی و ملاقات با شخصیت‌ها از تماس مستقیم (فیزیکی)​ با سایرین اجتناب نکرد. این در حالی است که خطرات بهداشتی همچنان وجود دارد و نسبت به این خطرات هشدار داده می‌شود.

گزارشگر خاطر نشان کرد: بله. تصاویر پاپ (بدون ماسک) در بحبوحه بحران سلامت، تعجب برانگیز است. به این ترتیب پاپ با این تصاویر الگوی سایرین قلمداد نمی‌شود. به دلیل انتشار تصاویر از سفرها، این مسایل در جریان سفر می‌بایست رعایت شوند.

باید خاطر نشان کرد پاپ و تمامی کسانی که وی را در این سفر همراهی می‌کنند، واکسن دریافت کرده اند و اخیرا در عراق تمهیدی اتخاذ شده، به ویژه اعمال قانون منع رفت و آمد در جریان سفر پاپ به این کشور که شرایط خاصی را به وجود آورده است. قرار است طبق تمهیدات جدید، پاپ با جمعیت مردم دیدار نکند. اما با دیدن تصاویر به نظر نمی‌رسد که این تمهید رعایت شود. به هر ترتیب باید به شما بگویم تصاویر منتشر شده از سفر پاپ به عراق را نمی‌توان به سادگی توجیه کرد، نه برای جامعه بین الملل و نه برای عراقی ها. به نظر من این تصاویر (دیگران را) بیشتر به عدم رعایت تمهیدات بهداشت و سلامت ترغیب می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان